סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מה זה חשבונית ירוקה? 5 יתרונות לחשבונית אונליין

חשבונית ירוקה הוא כינוי להפקת חשבוניות באופן ממוחשב, במקום רישום חשבוניות ידני. עולם המחשוב השתלב בעולם העסקים באופן יעיל ביותר בעשורים האחרונים. הדבר מתבטא בין היתר בכל הנוגע לפעולות עסקיות בסיסיות כמו פעולות של הנהלת חשבונות. ומה בסיסי יותר בהנהלת חשבונות מאשר הפקת חשבוניות? פעולה נפוצה זו שוכללה היום באופן מרשים מאוד באמצעות החשבונית הירוקה.

מה זה חשבונית ירוקה?
כאשר מסבירים מה זה חשבונית ירוקה, היבט שעולה מיד על הפרק הוא ההשלכה על הסביבה. זהו לא בהכרח ההיבט החשוב ביותר, וודאי לא בעבור עסקים, אך הבה נתחיל ממנו. מה גם שהמונח עצמו מתבסס על יתרון זה. נסביר זאת, דרך הנקודות האלה:
  • חשבוניות וקבלות רגילות דורשות הדפסה של פנקסים ייעודיים עבורן. לאחר מכן, יש למלא ידנית חשבוניות כאלה.
  • החשבונית הירוקה מחליפה את כל העיסוק בניירת באמצעות הפקת חשבוניות ממוחשבת. כל זאת, באמצעות ממשק משתמש נוח ופשוט, אליו ניגשים דרך הדפדפן.
  • יותר מכך – את החשבוניות הממוחשבות לא צריך אפילו להדפיס. כך שגם בהיבט זה נחסך הצורך בנייר והעסק מתקרב יותר לאידאל של "עסק ללא נייר". בכך תורמים לצמצום צריכת הנייר ולצמצום כריתת העצים, שהיא חלק מתעשייה זו.
  • חשוב לציין כי חשבוניות מסוג זה הן בהחלט חוקיות והשימוש בהן נפוץ מאוד ומקובל על רשויות המס. היבט האבטחה מקבל מענה בצורות סטנדרטיות שונות, כולל השימוש ב"חתימה דיגיטלית". כמו כן, ניתן לגבות את החשבוניות בקלות ובאופן אוטומטי.
1 צפייה בגלריה
5 יתרונות לחשבונית אונליין
5 יתרונות לחשבונית אונליין
5 יתרונות לחשבונית אונליין
(freepik)
שומרת על הסדר והארגון
השימוש בשירות חשבונית ירוקה באתר iCount מציג דרך מסודרת מאוד לעבודה. מאחר שרוב פעילות העסקים היום מתבצעת דרך מחשבים, ממילא אפשר לשלב בהם פעילויות של הנהלת החשבונות. כאשר פעילויות אלה הן מראש בפורמט ממוחשב, הדבר תורם כמובן לפשטות וליעילות הפעולה. כמו כן, חשבוניות דיגיטליות לא דוהות ולא נשרפות. הן תמיד קלות לקריאה ויותר מכך, הן קלות לניהול ממוחשב.
נגישה מכל מקום
חשבונית ירוקה מבטלת את הצורך בעותק פיזי מודפס של החשבונית. במקום זאת:
  • הפורמט הממוחשב מועבר בקלות ובמהירות רבה לכל מחשב מרוחק שבו הוא דרוש. אפשר לשלוח חשבוניות כאלה בקלות גם באימייל.
  • במקביל אפשר לגשת לשירות הענן שבו מנהלים את החשבוניות מכל מקום ודרך כל מכשיר – בין אם מדובר במחשב שולחני ובין אם בטלפון נייד. הדבר עשוי להתבצע על ידי עובד שנמצא בדרכים או בבית או בסניף מרוחק – כלומר, הנגישות לחשבוניות קלה במיוחד.
חסכונית ויעילה
כאמור חשבונית ירוקה יעילה מאוד לעבודה שוטפת. היא מתבטאת גם ביעילותה גם מבחינה כספית ובחסכון ניכר בהוצאות:
  • אין צורך יותר להזמין פנקסי חשבוניות וגם לא לשלוח בדואר. משלוח פיזי כזה, מתבטא גם בהוצאות, בסרבול רב ובתהיות אם החשבונית ששלחתם תגיע ומתי.
  • עוד היבט חיסכון משמעותי הוא החיסכון בזמן והיעדר הצורך להזין פרטי חשבוניות נייר לתוך המחשב.
  • מאחר שכל הנתונים מהחשבוניות כבר זמינים בפורמט ממוחשב, קל לתוכנות שונות ולשירות הנהלת החשבונות לעבד אותם במהירות. הודות לכך, אפשר לקבל דו"חות שונים ממערכת הנהלת החשבונות לגבי החשבוניות בקלות רבה. למשל, אפשר לראות את כל החשבוניות הפתוחות באופן מרוכז.
  • יתרון משמעותי נוסף מבחינת היעילות הוא שהדברים מתנהלים באופן זריז יותר, גם מנקודת המבט של לקוחותיכם. כמובן, יש בכך גם תרומה חיובית לתדמיתכם המקצועית.
חכמה ואוטומטית
בעלי עסקים רבים יעידו כי ניהול עסק אינו עניין פשוט, ועל כן כדאי לנצל תמיד כל אפשרות להתייעל. ניהול החשבוניות הממוחשב מאפשר לשלב את החשבוניות הירוקות בתהליכי עבודה מתוחכמים מסוגים שונים. מנגנון הפקת החשבוניות עצמו יעיל מאוד בכך שהוא מבצע באופן אוטומטי את כל מה שצריך. הוא חוסך לכם זמן ומצמצם טעויות באמצעות מספור חשבוניות אוטומטי וחישוב אוטומטי של המע"מ. כמו כן, הפקת החשבונית תוכל לכלול משלוח אוטומטי שלה ללקוח, וכך גם לגבי שיתוף אוטומטי עם מנהל החשבונות שלכם. האופן שבו תפיקו מכך תועלת תלוי כמובן ביכולות שמציע שירות הנהלת החשבונות שבו אתם משתמשים. חשבונית ירוקה גם קלה לשילוב במערכות ומנגנונים נוספים, כגון אתר מכירות.
לסיכומו של עניין,
אין ספק שלחשבונית הירוקה יש לא מעט יתרונות בעבור העסק שלכם. גישת החשבונית הירוקה היא בהחלט גישה שכדאי ליישם ברוב סוגי העסקים.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות