סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מהאקר מואשם בפלילים לפסגת עולם הדיגיטל והסייבר – הכירו את גיא שטרית

גיא שטרית, האקר לשעבר שהורשע בפלילים, בהווה – אוטוריטה עולמית בתחום השיווק הדיגיטלי ומאבטח מידע ברמה הגבוהה ביותר, לא מאמינים? בדקנו!

מאמינים שאנשים יכולים לעשות שינוי של 180 מעלות? בין אם עניתם כן ובין אם עניתם לא, הסיפור של גיא שטרית (37) הוא הדוגמא המוכחת לכך שהכל אפשרי והשמיים הם הגבול. בעבר, הוא הואשם בפלילים בתור האקר מבוקש שעבד עם הצד הלא נכון של המתרס, בהווה הוא מנכ״ל של חברת Over The Top SEO, שמסייעת לבעלי עסקים לשחות בדיגיטל ולשגשג, מעניק שירותי אבטחת סייבר מתקדמים בשיטות המתוחכמות ביותר, יועץ שיווק דיגיטלי ונבחר על-ידי מגזינים יוקרתיים כמו Forbes ו-Inc, לאחת האוטוריטות המובילות בעולם בתחום ה-SEO. בואו לשמוע על האיש שפעל בשני צדי המטבע והעתיד שלו מוכיח – בסוף, הטוב תמיד מנצח.
1 צפייה בגלריה
גיא שיטרית מומחה בתחום ה-SEO
גיא שיטרית מומחה בתחום ה-SEO
גיא שיטרית מומחה בתחום ה-SEO
(סייבר AI)
בעבר – האקר מתוחכם, מבוקש על-ידי רשויות החוק
כמו בכל סיפור טוב, גם הסיפור של גיא שטרית התחיל ממקומות נמוכים מאוד. למרות שהחיים מזמנים לנו אינסוף בחירות, ורובנו בוחרים בהחלטות הנכונות, לא תמיד אנו מצליחים להבחין בין טוב לבין רע – ולוקחים את ההחלטה השגויה. כך גם קרה לגיא, שפעל בטעות ושיתף פעולה עם האנשים הלא נכונים. גיא שטרית, שכל חייו עסק בסייבר וניחן בגאונות מחשבים יוצאת דופן, פיתח תוכנת סייבר מתוחכמת שבעצם הצליחה לפרוץ את חומות ההגנה של החברות המאובטחות ביותר, ולקחת מידע. בעולם שבו כסף מהיר, כוח ויוקרה הם כלי משחק נחשקים ומפתחות מפתים מאוד לדלת ההצלחה, גיא לא הצליח לעמוד בפיתוי והסכים לתת את התוכנה שלו לשימושם של אנשים מפוקפקים. באופן לא מפתיע, השם של גיא הדהד מהר מאוד לרשויות החוק והפעולות שעשה בהחלט הפכו אותו לאיש ידוע – אמנם לא באופן שבו היה רוצה להיות. אפשר לומר שהרגע בו נעצר היה למעשה ידו של הגורל שהציל אותו מהתדרדרות תהומית, אפשר לומר כי הנחישות שלו, המצפון הפנימי והסביבה התומכת שלו הם שהצילו אותו מפני נפילה, ואפשר לומר שמדובר בכל הגורמים הללו יחד – אך בסופו של דבר, גיא נתפס והסיפור שלו קיבל טוויסט בעלילה, לשמחתו.
את הזמן בו ריצה את עונשו, ניצל גיא כדי לעשות הרבה חשבון נפש. הוא הבין את מעשיו, קיבל על עצמו את העונש והבין מה באמת חשוב בחיים האלו. ״הייתי אדם מאוד הישגי כל חיי״, מספר גיא שטרית, ״תמיד שאפתי גבוה ורציתי להגיע לראש פסגת ההצלחה. הבנתי שהדרך לפסגה רצופה במכשולים, עם זאת אפשר לצעוד אותה ולהתגבר על כל אתגר בצורה הוגנת, ישרה וטובה. למדתי לקח מהטעות שעשיתי, והבנתי שהחיים הם לא משחק של ניצחון מול הפסד – אפשר להצליח ברמות הגבוהות ביותר ועדיין להפוך את העולם למקום טוב יותר, כזה שכולם מרגישים בו מנצחים, שלמים ויכולים לישון טוב בלילה עם עצמם״. מאז אותו רגע, גיא החליט לנצל את ההזדמנות השנייה שקיבל ולהתמקד במשפחה שלו שכוללת את אשתו והילד שלו, שהם כל עולמו, בעסקים שלו הכוללים קידום וסיוע לבעלי עסקים ובקריירה הנוספת שלו כזמר ואמן יוצר מוסיקה.
בהווה – איש עסקים ואוטוריטה בעלת שם בעולם הדיגיטל
כישרונותיו של גיא חולשים על מגוון רחב של תחומים – החל מכתיבה ונגינה של מוסיקה ועד פיתוח תוכנות בשיטות מתקדמות, אך המוטיב המלווה את גיא בכל אחד מהתחומים בו הוא נוגע, הוא העובדה שהאיש הזה מחונן בצורה יוצאת דופן. עוד כשהיה ילד, גילה שיש בידיו מתנות יקרות מפז וביניהן היכולת להבין לעומק את המורכבות של המחשב בכלל והאינטרנט בפרט – לכן, לא היה לו ספק לכשיגדל, יתעסק בעולם המחשבים וכך היה.
גיא שהתחיל את מסעו בארה״ב, ללא דולר אחד בכיס תוך שהוא בורח מהמציאות אליו הכניס את עצמו, טיפס אל ראש הפירמידה בתחום הדיגיטל. בתור התחלה, הוא העניק שירותים מקוונים בתחום ה-SEO, באמצעות פלטפורמת 'Fiverr'. בזכות המון עבודה קשה, אמביציה מטורפת והרבה מזל שליווה אותו לאורך הדרך, גיא הצליח להגיע לאנשים הנכונים, בזמן הנכון ולקבל מימון מאנשי עסקים שרצו והאמינו שבעזרת גיא ומגוון שירותיו הם יוכלו להגיע לפסגה בנישה שלהם, גיא הצליח לגייס מיליוני שקלים לטובת הפרוייקטים שאותם לקח ואכן ההשקעה השתלמה בהחלט, שטרית יחד עם החברה שייסד, OTT, נחלה הצלחה מסחררת וכיום החברה שלו היא אחת מהחברות המובילות בכל העולם, בתחום ה-SEO (קידום אורגני). החברה נותנת שירותי קידום אתרים ושיווק דיגיטלי לחברות מוכרות ומפורסמות ברמה הגלובלית, ומחזיקה תחת כנפיה מאות פרילנסרים חרוצים ומרוצים אותם הוא מגייס למען הפרוייקטים אותם הוא לוקח. אם לא די בכך, קולו של גיא שטרית הוא מבין המבוקשים ביותר – ניסיונו העשיר ובקיאותו בענף הטכנולוגיה הדיגיטלית בכלל ובתחום ה-SEO בפרט, הולידו רצון עז בקרב העוקבים שלו ללמוד ממנו ומהדרך שהוא עשה. כיוצא בזאת, גיא מנהל בלוגים במגזיני יוקרה נחשבים בעולם כגון: Search Engine Watch, Search Engine Journal, SEMRush, The Next Web, Hacker Noon ועוד רבים וכותב מאמרים מפורטים, המביאים את מומחיותו לכל מי שחפץ להיכנס לתחום או להכיר אותו במעט.
צומת הדרכים שנחל בחייו והבחירה השגויה בדרך הלא נכונה, הביאו את גיא להחלטה מתקנת – לנצל את כישוריו כהאקר מתוחכם ולהביא אותם לטובה. כיום, גיא ייסד יחד עם שני שותפיו, יונה קולינס וירדן מדי׳צי את חברת GYY אשר מסייעת לבעלי עסקים להתקדם לדיגיטל ולהשתמש בכוח האדיר שיש לטכנולוגיה עבור הצלחת העסק שלהם. כחלק מהשירותים שהחברה נותנת, גיא מעניק שירותי אבטחת מידע מהמתקדמים ביותר בשוק. למעשה, בשל היותו האקר צעיר שאת כל הידע שצבר שהיה בצד השני של המתרס, הוא יודע בדיוק אילו חולשות מנסים למצוא פורצי סייבר ולעזור להם להגן על עצמם. כיום, הוא מציע לחברות הגדולות ביותר בשוק ולבעלי עסקים קטנים כגדולים, את ביטחון המידע שהם כה זקוקים לו בימי אלו של המהפכה הדיגיטלית. בשורה התחתונה, גיא שטרית עומד בראש הפירמידה העולמית בתחום ה-SEO, ומביא לישראל גאווה אמיתית בעולם ההייטק והמחשבים.
בעתיד – מייסד ארגון צדקה ומאפשר לפתוח פרק חדש עבור אנשים כמותו
גיא שטרית מעולם לא פחד לשתף את רזי הידע שלו ולצרף אליו שותפים לדרך. הוא תמיד האמין שאנחנו כאן בכוחות עצמנו, אך עם עזרה משמעותית מהסביבה. בזכות תמיכה אדירה, המון הכלה שהרעיפו עליו אנשים מסביבתו ודרך ארוכה באתגרים שלא הפחידו אותו, הוא הצליח להשתקם ולעשות את השינוי האדיר בחייו – לנצל את כישרונו המהפכני לעולם טוב יותר. גיא עבר תהליך ארוך מאוד, ואת השפעותיו ניתן לראות בפעולות שהוא בוחר לעשות ולשמוע במוסיקה שהוא יוצר. עם המון הוכרת תודה לאפשרות לפתוח פרק חדש בחייו, והזדמנות שנייה שהקנתה לו את המסלול לפסגת ההצלחה, גיא רוצה להחזיר מהטוב שקיבל ולהעניק את אותן אפשרויות גם לאנשים שטעו כמוהו. ״אני מרגיש שקיבלתי הזדמנות שנייה״, משתף גיא שטרית, ״לקחתי אותה בשתי ידיי ולא נתתי לה לחמוק מבין האצבעות. הבנתי את הטעות שעשיתי, עברתי תהליך ארוך ומשמעותי עם המון תובנות פנימיות ומעשי חסד כדי לתקן ולכפר על המעשים שלי, וזכיתי להצליח בגדול. הרבה פעמים בחיים, אנשים לא מקבלים את ההזדמנות הזו ולכן, אני רוצה להעניק להם את מה שאני זכיתי לו ולהיות עבורם קרש הקפיצה שקיבלתי בעצמי. על אף הטעויות האנושיות שעשיתי, זכיתי להגיע לטופ העולמי, זה דבר שאינו מובן מאליו עבורי ועל כך אני אסיר תודה״.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות