סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מסלול ההכשרה החדש המאפשר לעורכי דין לפתח אפיק הכנסה נוסף ורווחי תוך זמן קצר

לאחר שנים בהם עזרו לנהגים לבטל ולתקן דוחות בהצלחה, עו"ד יוסף זינגר ועו"ד מוטי אורנג' החליטו לחשוף את הסודות של עולם דיני התעבורה ולפתוח מסלול הכשרה ייחודי, בו הם מלמדים עורכי דין כיצד לצאת מהאוקיינוס האדום בעולם התחרותי של ייצוג בבתי המשפט, להתמחות בתחום מבוקש ולהתחיל לייצר ממנו הכנסה נוספת.

בשיתוף Buy Post
עורכי דין רבים מדווחים כי הם חוששים לפרנסתם. חלקם הוצאו לחל"ת במהלך תקופת הקורונה, חלקם איבדו את מקום עבודתם, וישנם גם עורכי דין צעירים ומתמחים שמודאגים מהתחרות הקשה שהם נאלצים להתמודד עמה בעולם עריכת הדין. מסלול ההכשרה לייצוג לקוחות בדיני תעבורה, של עו"ד יוסף זינגר ועו"ד מוטי אורנג', מביא איתו את הבשורה החדשה בתחום. עם ביקוש גבוה מאוד לייצוג בבית המשפט ומעט מדי עורכי דין המתמחים בתחום, עו"ד זינגר ואורנג' טוענים כי זה הרבה יותר קל ממה שנדמה לכם לייצר הכנסה נוספת של כ-100,000 ש"ח בשנה.
מדוע לטענתכם מסלול ההכשרה לייצוג לקוחות בדיני תעבורה הוא הבשורה החדשה לעורכי הדין?
"השנה שעברנו הייתה לא פשוטה עבור כולם והשפיעה גם על תחום עריכת הדין. המציאות היא שעורך דין שרוצה להבטיח את הביטחון והיציבות הכלכלית שלו חייב לחשוב מחוץ לקופסה ולחפש פתרונות נוספים. אנחנו זיהינו שיש בעולם דיני התעבורה הזדמנות של ממש לאלו שיהיו מהירים מספיק לקפוץ על ההזדמנות. אנחנו מדברים על תחום שיש בו כיום המון לקוחות לא מיוצגים ושכר יחסית גבוה עבור תיק די פשוט לניהול".
2 צפייה בגלריה
זיהו את ההזדמנות. עו"ד יוסף זינגר ומוטי אורנג'
זיהו את ההזדמנות. עו"ד יוסף זינגר ומוטי אורנג'
זיהו את ההזדמנות. עו"ד יוסף זינגר ומוטי אורנג'
(אלעד וגמן)
"כשהחלטנו לפתח את מסלול ההכשרה, שמנו לנגד עינינו את המטרה לעזור לעורכי דין להשיג ערוץ הכנסה נוסף כמה שיותר מהר. לכן כשפיתחנו את המסלול חיפשנו דרך לעשות אותו כמה שיותר פרקטי. מי שמצטרף להכשרה, יוכל כבר בתוך שבוע להתחיל לייצג לקוחות ולייצר הכנסה נוספת. בנינו קורס קצר ומאוד מעשי שגם עורכי דין עסוקים מאוד יוכלו להשלים אותו. אבל זה לא הספיק לנו. בגלל שחשוב לנו שהמשתתפים בהכשרה יחוו תוצאות בשטח, ההכשרה גם כוללת ליווי אישי על ידינו עד להצלחה".
איך אתם מסבירים את העובדה שהפוטנציאל להכנסה נוספת בתחום דיני התעבורה כל כך גבוה?
"האמת היא שבהתחלה היינו סקפטיים, אז הלכנו ובדקנו לעומק את הנושא. מה שגילינו הדהים אותנו. לפי נתונים שפרסם אתר וואלה!, בשנת 2020 חולקו קרוב ל-2 מיליון דוחות על עבירות תנועה, כאשר מתוכם מספר רב הוא מסוג 'ברירת משפט', דוחות בהם הנהג יכול לבחור האם לשלם את הקנס או לבקש להישפט. מסתבר שזה מייצר עומס עצום בבתי המשפט של כ-140,000 תיקים בשנה. לפי החישוב שערכנו, יש בממוצע כ-1820 תיקים מדי יום בבית המשפט רק בנושאי דיני תעבורה. העובדה שבאמת מרגשת כאן היא שרוב התיקים האלה כלל לא מיוצגים. כלומר יש כאן כרגע המון לקוחות פוטנציאלים שזקוקים לייצוג בבית המשפט".
קרוב ל-2 מיליון דוחות על עבירות תנועה חולקו ב-2020 (מקור: אתר וואלה!)
  • עבירות מסכנות חיים: 623,400
  • עבירות מהירות: 477,800
  • עבירות בריונות בכביש: 650,400
  • נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול: 5,900
  • שימוש במכשיר טלפון נייד בזמן נסיעה: 152,976
"בנוסף, גילינו שיש יחסית מעט עורכי דין שמתעסקים בתחום הזה. זה גרם לנו להבין שעלינו כאן על משהו יוצא דופן. מי שנמצא בעולם של ייצוג בבתי המשפט יודע עד כמה הוא תחרותי. יש המון עורכי דין שמתחרים ביניהם על מספר מצומצם של לקוחות. זה מה שנקרא "אוקיינוס אדום", תחום שמוצף באנשי מקצוע ממש כמוך. לעומת זאת תחום דיני התעבורה הוא ממש "אוקיינוס כחול", יש המון פוטנציאל ומעט היצע. סביר להניח שזה לא יישאר כך לנצח, לכן יש כאן הזדמנות גדולה למי שיהיה זריז מספיק, להתמחות בתחום הזה ולבנות לעצמו קהל לקוחות, לפני שעוד הרבה עורכי דין נוספים ינהרו לתחום".
איך בעצם גיליתם את התחום הזה?
"האמת היא שזה היה ממש במקרה. ביקשו מאיתנו עזרה בתיקים בדיני תעבורה. כך התחלנו להכיר את התחום. בנוסף לכך שראינו כמה זה היה פשוט עבורנו להיכנס לתחום הזה, זיהינו את ההזדמנות הכלכלית שיש כאן. שכר טרחה ממוצע שגובים עבור ייצוג בבית משפט בדיני תעבורה הוא כ-2800 ש"ח + מע"מ (ויש כאלו שגם גובים הרבה יותר). לעומת זאת זמן עבודה ממוצע עבור כל תיק הוא כ-3.5 שעות. עשינו את החישוב וקלטנו שעורך דין שלוקח שלושה לקוחות כאלה בחודש - מוסיף להכנסה השנתית שלו 100,000 ש"ח!"
"התחלנו לדבר בינינו על כך שזה יכול לעזור לעורכי דין נוספים שמחפשים לייצר לעצמם עוד הכנסה ויציבות בקריירה. המשכנו לחקור את הנושא וגילינו שבעוד שיש ביקוש גבוה לעורכי דין בתחום דיני התעבורה, חסרה תכנית שתכשיר עורכי דין בתחום באופן ממוקד ופרקטי. כך למעשה נולד מסלול ההכשרה שלנו".
2 צפייה בגלריה
להתחיל לייצג תוך שבוע. עו"ד מוטי אורנג'
להתחיל לייצג תוך שבוע. עו"ד מוטי אורנג'
להתחיל לייצג תוך שבוע. עו"ד מוטי אורנג'
(אלעד וגמן)
למי בעצם מסלול ההכשרה שלכם מתאים?
"המסלול מתאים לכל מי שרוצה להתבלט ולהוסיף עוד תחום התמחות לרזומה שלו. לעורכי דין עצמאיים שרוצים להוסיף תחום משפטי נוסף ולייצר עוד ערוץ הכנסה בעסק, ולעורכי דין שכירים שנמאס להם לחשוש מחל"ת או פיטורים ורוצים יותר יציבות בקריירה. זה גם מתאים למתמחים שרוצים להגדיל את סיכויי הקבלה שלהם לעבודה טובה או לסטודנטים למשפטים בשנה ג'-ד' שרוצים להתקבל להתמחות בקלות - מנסיון, ידע בדיני תעבורה יכול להיות קלף ממש חזק במגרש חיפוש ההתמחות".
למי המסלול לא מתאים?
"מסלול ההכשרה לא רלוונטי עבור עורכי דין בתחום הפלילי, שופטים בדימוס או מי שכבר מייצג לקוחות בתחום התעבורה".
מה הייתם ממליצים לעורכי דין שמתלבטים האם כדאי להיכנס לתחום?
"זה ממש פשוט. היינו ממליצים להם להירשם למסלול ההכשרה. אנחנו מאפשרים עכשיו להצטרף למסלול ההכשרה במחיר מיוחד כך שכבר אחרי טיפול בלקוח אחד אפשר להחזיר את ההשקעה. כמו שאמרנו, ההכשרה עצמה היא מהירה ופרקטית. אז למי שמתלבטים אנחנו מציעים פשוט להצטרף ולהתרשם בעצמם מהתחום. מקסימום, אם אחרי כמה לקוחות הם יחליטו שהם לא רוצים להתמקד בדיני תעבורה, יהיה להם עוד תחום התמחות להוסיף לרזומה".
איך אפשר לקבל עוד פרטים על מסלול ההכשרה?

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות