סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

מכרתם נכס? שילמתם מס שבח על הרווח? כנראה שמגיע לכם כסף

לפני שנים לא רבות, מוכרי הדירות לא נדרשו לשלם מס שבח על מכירת נכס, בזכות פטורים נרחבים שהיו נהוגים. עם זאת, בשנת 2014 חלה רפורמה בתקנות מס השבח והפטורים הרבים, כך שמוכרי הדירות מצאו עצמם נדרשים לשלם את מס השבח. השינוי הגדול היה שבעוד שבעבר ניתן היה למכור נכס בכל 4 שנים ולקבל פטור, הרי שכיום חישוב מס שבח מורכב יותר וכולל הרבה פחות פטורים.

למה הכוונה? ובכן, היו שני סוגים של פטור; פטור במכירת דירה שהתקבלה בירושה ופטור במכירה אחת לארבע שנים ללא כל קשר והתחשבות במספר הנכסים הנמצאים בבעלות המוכר. כלומר, זה לא משנה כמה דירות היו לכם, העיקר להקפיד למכור בהפרש של יותר מארבע שנים כדי לקבל את הפטור ממס השבח. בסך הכל, חיים פשוטים.
במאמר זה, נרחיב אודות מס שבח המקרקעין, וכיצד ניתן לקבל החזר בגינו אם רק פועלים נכון. אז אם גם אתם עומדים בפני מכירת נכס, הישארו איתנו! אתם רוצים לדעת את הדברים הללו.
כל המידע לגבי מס שבח ואיך להפחית אותו
ובכן, מס שבח מחושב במעמד מכירת נכס והוא מתייחס לרווח שנוצר בעקבות אותה מכירה. מה הכוונה בשבח? ובכן, מדובר בהשבחה שנעשתה בנכס טרם המכירה. כלומר, זהו ההפרש בין מחיר הנכס ביום הרכישה שלו ובין המחיר שלה ביום המכירה על ידי בעליו הנכסים, אלו שרכשו אותו דאז. הוצאות השבחה כוללות לרוב:
• עורך דין שמלווה את העסקה
• עמלת תיווך
• עלויות שיפוץ
• מס רכש
• אגרות ומיסים
• הוצאות ריבית משכנתא
• פחת
• ועוד
1 צפייה בגלריה
מכרתם נכס? שילמתם מס שבח על הרווח? כנראה שמגיע לכם כסף
מכרתם נכס? שילמתם מס שבח על הרווח? כנראה שמגיע לכם כסף
מכרתם נכס? שילמתם מס שבח על הרווח? כנראה שמגיע לכם כסף
(pixabay)
בשל כל אלו, חשוב מאוד לשמור חשבוניות וקבלות בגין כל פעולה שנעשתה בנוגע לנכס. את המסמכים הללו יש להגיש במעמד הבקשה להחזר מס שבח אשר לו זכאים מרבית מוכרי הנכסים. עם זאת, יש לקחת בחשבון שאת הבקשה ניתן להגיש אך ורק בתקופה של עד 4 שנים.
עדיין לא ברור? הבה נדגים
נניח שרכשתם דירה במיליון שקלים (הלוואי) ומכרתם אותה ב-1.5 מיליון ₪. הרי הרווח ברוטו עומד על 500 אלף שקלים. מתוך הסכום מקוזזות ההוצאות הנ"ל, נניח שהן עומדות על 200 אלף שקלים. לכן, מס השבח הסופי יחושב על היתרה – 300 אלף שקלים! מתוכם, 25% שהם מס השבח, הם 75 אלף שקלים שמגיעים לכם בחזרה על פי החוק. שווה, לא?
מקרים מיוחדים
ישנם מקרים בהם אין מס שבח כלומר רווח, לעומת מחיר הרכישה. כלומר, אין כל טעם להגיש בקשה לפטור ממס שבח. אך אין זה משנה מהי הסיטואציה בה אתם נמצאים, עם המומחים של מיטב פיננסים תהיו בטוחים שהכף תיטה לטובתכם תמיד! אז למה אתם מחכים? זה הזמן ליצור איתם קשר ולעבוד על בקשת החזר מס שבח בהקדם האפשרי, כדי שתוכלו באמת להרוויח ממכירת הנכס שברשותכם ללא כל סימני שאלה ואותיות קטנות!

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות