סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

5 דברים שחשוב לדעת כשמתכננים להשקיע עבור הילדים

אין ספק שאחד הדברים החשובים לכם כהורים, הוא להבטיח עתיד כלכלי טוב לילדיכם. על מנת לעשות כך, עליכם להתחיל לחסוך כספים עבורם כבר מגיל צעיר מאוד. חיסכון מגיל מוקדם מעלה את הסיכויים לכך שילדיכם יחוו רווחה פיננסית כבר בגיל צעיר יחסית, ושהם יוכלו להגשים את חלומותיהם מבלי להיות מוטרדים יותר מדי מעניינים כלכליים. איך עושים זאת? בפסקאות הקרובות נעמוד על ההיבטים החשובים בעניין זה.

השקעה מגיל מוקדם מבטיחה ריבית דריבית
השקעה עבור ילדיכם עימה תתחילו בגיל צעיר, מבטיחה את השאת הרווחים שהם יפיקו ממנה. כידוע, התכלית העיקרית בהשקעה של כספים היא פוטנציאל הרווח של הכסף, או במילים אחרות - צבירת הריבית על הכסף. כידוע, צבירת ריבית מחושבת באופן שוטף. כך לדוגמה, תשואה שנתית ממוצעת של 2%, משמעה בפרספקטיבה של 20 שנה הוא לא 40% רווח אם כי 48.59% רווח. 8.5 האחוזים העודפים הם הריבית דריבית. כלומר, למעשה ככל שנוקפות השנים, הכסף שלכם מייצר עוד כסף.
1 צפייה בגלריה
5 דברים שחשוב לדעת כשמתכננים להשקיע עבור הילדים
5 דברים שחשוב לדעת כשמתכננים להשקיע עבור הילדים
5 דברים שחשוב לדעת כשמתכננים להשקיע עבור הילדים
(pixabay)
שיטות חיסכון
באופן מעשי יותר, ישנם מספר אפיקים לביצוע השקעה פסיבית או אקטיבית, שיוכלו להיות רלוונטיים עבור השקעה לילדים. אפשרות אחת היא השקעה דרך הבנק. יש אפשרות לפתוח תכנית חיסכון לילד שלכם בבנק עצמו, כאשר תוכניות החיסכון הן בדרך כלל מובנות. הריביות בתוכניות הללו יכולות להיות קבועות או משתנות, חלקן למטרה מוגדרת וחלקן תוכניות פתוחות ללא מטרה מוגדרת. השקעה מסוג כזה היא השקעה בטוחה ומצד שני – פוטנציאל התשואה הוא נמוך.
קרנות נאמנות וניירות ערך
אפשרות אחרת היא השקעה בקרנות נאמנות וניירות ערך. השקעה מעין זו היא מעט מורכבת יותר, ודורשת ידע מסוים ברזי העולם הפיננסי. ראשית, בהשקעה מעין זו תידרשו לקבוע את מידת הסיכון שתרצו ליטול. במקרים רבים, על מנת להכריע בשאלה מהותית זו, נכון יהיה להתייעץ עם בעלי מקצוע מתחום ההשקעות או אפילו לבחור בגוף מקצועי שינהל עבורכם את ההשקעה באופן שוטף.
קרנות נאמנות – סוגים שונים
קרנות נאמנות מתחלקות לשני סוגים עיקריים – אקטיביות ופסיביות. קרן נאמנות אקטיבית היא קרן בה מנהל ההשקעה מבצע פעילות שוטפת, בוחן את ההשקעות שלכם ואת מצב השוק ומבצע קניה ומכירה של ניירות ערך בהתאם לכך. כלומר, ישנן פעולות אקטיביות המבוצעות בקרן. בשונה מכך, קרן נאמנות פסיבית זהו מונח המתייחס לקרנות המחקות מדדים נבחרים (דוגמת נאסד"ק או S&P500). מחקרים רבים מראים שקרנות פסיביות ברוב המקרים משיאות תשואה גבוהה יותר לאורך זמן, בהשוואה לקרנות אקטיביות.
שיטת ניהול הכספים
ניהול הכספים בקרנות יכול להתבצע באופן עצמאי או באמצעות בית השקעות. לכל אחת מהשיטות הללו יש יתרונות וחסרונות. היתרון של ניהול עצמאי הוא חופש הפעולה המוחלט, לצד העובדה שאתם לא נדרשים לבצע כל תשלום עודף בעבור הפעולות אותן אתם מבצעים בקרן. עם זאת, ברוב המקרים, היכולת שלכם לבסס מספיק ידע כדי לבצע פעולות מושכלות, אשר יהוו את הצעדים המיטביים למען השאת הרווחים שלכם, היא בהחלט מוגבלת. זה מוביל לאפשרות של ניהול תיק באמצעות בית השקעות. למעשה, כאן מתחלפים היתרונות והחסרונות. בשיטה זו תזכו לניהול מבוסס ידע וניסיון פיננסי רב, אולם השירות הזה כרוך בתשלום. זה בהחלט עשוי להשתלם לכם.
בסיכומו של דבר, מובן כי חיסכון של כסף עבור הדורות הבאים הוא פעולה רצויה מאוד, אשר עשויה לפתוח לילדיכם מגוון של דלתות ואפשרויות בחיים. בנוסף, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להתחיל בכך בגיל צעיר ככל שניתן, וזאת על מנת ליהנות מרווחי הריבית דריבית על הכסף שלכם. כמו כן, עליכם לשקול מהו אפיק החיסכון הטוב ביותר עבורכם, וחשוב מכך מהי שיטת ניהול הכספים הנכונה עבור כספכם - הכל בהתאם להעדפות והצרכים האישיים שלכם.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות