סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

ד"ר עמוס בוחניק התחיל כרופא שיניים צבאי, וכיום בבעלתו רשת מרפאות שיניים פרטית לכל טיפולי השיניים

ד"ר עמוס בוחניק התחיל כרופא שיניים צבאי בקומנדו הימי

מאז, הוא הקים רשת מרפאות שיניים פרטיות המטפלת בלקוחות פרטיים. כמו כן עובדת הרשת עם כל חברות הביטוח. היא מצטיינת באיכות לא מתפשרת של הטיפולים ומצוידת במילה האחרונה של המכשור והחומרים.
סיפור של הצלחה
ד"ר עמוס בוחניק, רופא שיניים, עם מוניטין של קרוב ל 40 שנות ניסיון, עומד בראש רשת מרפאות השיניים הפרטית היחידה בישראל, יחד עם אחיו, איש העסקים אורי בוחניק. השניים החלו בבניית הרשת כבר בשנת 1988. היום זו רשת מרפאות גדולה ומשגשגת, שעדיין צומחת. היא פרושה בכל רחבי הארץ, עם 23 מרפאות שיניים בהן מועסקים צוותים מקצועיים ומיומנים.
ד"ר בוחניק החל את דרכו המקצועית כעתודאי מבריק בתחום הרפואה הכללית. תוך כדי השנה הראשונה ללימודים, הוא נחשף לתחום רפואת השיניים, התאהב בו, ומאז הוא שם.
בוחניק עבר לפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב וסיים את הלימודים בשנת 1980. לאחר סיום הלימודים כעתודאי, התגייס לשרות של חמש שנים בצבא. בתחילה כרופא שיניים בקומנדו הימי ובהמשך התקדם עד לתפקיד מנהל מחלקה רפואת שיניים משמרת בתל השומר והוא רק בן 26. במקביל, הדריך הרופא הצעיר והמוכשר הזה גם בפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב. הוא השתחרר מהצבא ב-1986, הקים את מרפאת השיניים הראשונה שלו בבני ברק, התחיל לעבוד וראה ברכה בעמלו: מה שהתחיל כמרפאה אחת הפך לאימפריה.
2 צפייה בגלריה
ד"ר עמוס בוחניק47477
ד"ר עמוס בוחניק47477
ד"ר עמוס בוחניק
(יח"צ)
ד"ר עמוס בוחניק, התפנה מהלו"ז העמוס שלו לראיון, בו הוא מסביר את סיפור ההצלחה שלו.
איך זה התחיל?
"בשנת 86' השתחררתי מהצבא אחרי חמש שנים בצה"ל והמשכתי לעבוד כרופא שיניים במגזר הפרטי במרפאתי בבני ברק ובמקביל נכנסתי לשותפות במרפאה בצפת. שחרורו של אחי אורי כשנתיים אחריי, הביא אותי לחשוב מה אנחנו יכולים להרים יחד בתחום העסקי. זה הוביל אותנו לפתיחת מרפאת שיניים נוספת בפתח תקווה ומיד אח"כ בבאר שבע. המרפאות התרחבו במהירות וכך גם הקשרים הטובים עם קהל הלקוחות. אחד מהם, היה מנכ"ל חברת ביטוח ומתוך ההכרות אתו, נולד הרעיון של פיתוח נושא ביטוח שיניים ייחודי והרחבת האפשרויות שלנו. ההצלחה של המרפאות הראשונות הובילה לפתיחת עוד ועוד מרפאות."
היכן ממוקמות המרפאות שלכם?
"יש לנו 23 מרפאות ברחבי הארץ. באילת, אשקלון, אשדוד, באר שבע, בני ברק, דימונה, חדרה, חיפה, יבנה, 2 מרפאות בירושלים, מודיעין, נהריה, נתניה, נתיבות, פתח-תקווה, צפת, קריית גת, ראשון לציון, רעננה, שוהם ותל אביב ומרפאה נוספת בתוך מפעל של תע"ש ברמת השרון. כבר בראשית הדרך, התפישה הייתה לפתוח מרפאות בכל הערים המרכזיות בישראל, כשבמקביל התרחבנו לערים נוספות."
2 צפייה בגלריה
ד"ר עמוס בוחניק
ד"ר עמוס בוחניק
ד"ר עמוס בוחניק
(יח"צ)
יש חזון שמוביל אותכם?
"בהחלט. מהיום הראשון החזון הוא שלתושבי ישראל תהיה רפואת שיניים פרטית ואיכותית כשכול הטיפולים תחת קורת גג אחת. בעוד שבעבר קבלת טיפולי השיניים הייתה מפוזרת על פי המומחיות השונה של הרופאים. אנחנו פיתחנו את מה שלא היה קיים ברפואת השיניים הפרטית בישראל – One Stop Clinic, שנותנת את כל הטיפולים מסתימות והסרת אבנית דרך השתלות, כירורגיה, יישור שיניים לילדים ומבוגרים, אסתטיקה ובעצם, את כל רפואת השיניים הקיימת - תחת קורת גג אחת כשלאחרונה יש עלייה משמעותית בביקוש לטיפולי אסתטיקה, כמו הלבנת שינים, ציפויי שיניים ויישור שיניים בקשתיות שקופות ועוד."
והמטרות שהצבתם לכם?
"יש שתי מטרות עיקריות:
  1. להעניק טיפולי שיניים איכותיים, מקצועיים ומתקדמים לכלל האוכלוסייה בישראל במחירים שהם ברמה ממוצעת פלוס, כשאנחנו לא מתפשרים על איכות. אנחנו משתדלים שהלקוח יבחר בנו בגלל איכות הרופא, החומרים והמכשור המתקדם בו אנחנו משתמשים והמקצועיות של כל הצוות הרפואי. כמו כן, אנחנו מעניקים רפואת שיניים מסובסדת לעמותות שונות. המטרה שלנו היא להיות חוד החנית ברפואת שיניים בדרך הכי מתקדמת שיש.
  2. שמירה על כבודו ורצונו של כל מטופל, הענקת חוויה חיובית בטיפול תוך מניעת חסמים וחששות, ליווי שוטף של המטופל בייעוץ מקצועי של הרופא ועובדת צמודה שמלווה אותו ברגישות ואכפתיות לאורך כל התהליך הטיפולי."
מי בצוותים שלכם?
"רופאי שיניים בעלי תואר D.M.D (דוקטור לרפואת שיניים) ורופאים מומחים בתחומי רפואת השיניים השונים כגון: כירורגית פה ולסת והשתלות, אורתודנטיה (יישור שיניים), פריודונטיה ומומחים לטיפולי שורש וכמובן שינניות."
מה ההבדל בין רופא שיניים לרופא מומחה לשיניים?
"רופא שיניים כללי, הוא רופא שסיים את לימודיו בהצלחה ועבר בחינת רישוי ממשלתית לעיסוק ברפואת שיניים. רופאי שיניים מומחים הם רופאים שבנוסף לתואר ברפואת השיניים עברו התמחות של 4-5 שנים, שבמהלכה הם התמקצעו בתחום מסוים ברפואת שיניים עם הסמכה לבצע טיפולים מסובכים ומיוחדים."
מי מגיע אליכם לטיפולים?
"אנחנו מטפלים בלקוחות פרטיים וגם במבוטחים של כל חברות הביטוח. יש לנו מרפאות שמשמשות בין היתר גם כמרפאות נבחרות עבור קולקטיביים כמו בנק הפועלים, משטרת ישראל, בנק ישראל, הסוכנות היהודית, אגד ועוד."
ומה מאפיין את הצוותים שלכם?
"איכות, איכות, ושוב איכות. יש לנו מהלך קבוע של בקרת איכות של הצוותים הרפואיים והפרה-רפואיים. הרופאים הוותיקים אצלנו עוקבים אחרי העבודה של הצעירים יותר וניתן תמיד לקבל חוות דעת שנייה לגבי תכנית הטיפול. ובנוסף לכל זה, נעשית בקרה מדגמית לטיפול עצמו. אנחנו מנחילים את המסורת של הבקרה והאיכות, כדי למנוע כשלים ולאתר ולטפל מייד בבעיות כשהן מתחילות ולא לאחר שהן מחמירות. העובדים אצלנו הם מאוד ותיקים ונאמנים. אין כמעט עזיבות. זה כולל גם את הרופאים, מנהלות המרפאות וגם את אנשי הצוותים. הרשת כוללת כמה מאות עובדים וכולם מרגישים כחלק מהמשפחה."
זה מרשים מאוד. מי המתחרים שלכם?
"אנחנו לא בתחרות, כי אנו כאמור שואפים לספק ללקוחות שלנו רפואת שיניים ברמה הכי גבוהה שניתן, בלי קשר למרפאות האחרות. ולשאלתך, חוץ ממרפאות השיניים הציבורית בקופות החולים - אין ברפואה הפרטית משהו דומה למרפאות שלנו בוותק ובפריסה הארצית. אגב, יש לנו תוכניות להתרחבות נוספת. כשמאתרים צורך או הזדמנות – אנו פותחים מרפאה. בנוסף, אנחנו גם מרחיבים מרפאות קיימות לפי הצרכים, כמו שעשינו לאחרונה בחיפה ובירושלים."
מה סוד ההצלחה שלכם?
"אנחנו מעניקים רפואת שיניים בראש ובראשונה, ולא מתעסקים עם שום דבר אחר לפני שמנתחים את המקרה של כל מטופל. קודם כל הרפואה ואחר כך כל היתר. בנוסף, אנחנו תמיד מציגים למטופל תמונת מצב מדויקת ולא מוכרים חלומות. יש תיאום ציפיות והסתכלות ממוקדת בתחום הרפואי. סוד ההצלחה שלנו הוא התמקדות קודם כל במקצועיות הטיפול הרפואי. בנוסף: הגיבוש החזק של הצוותים שלנו והנאמנות שלהם הוא גם חלק מההצלחה. כוח אדם איכותי, הוא הנכס הכי חשוב.
כשכוח האדם מתחבר למטרות שלך ולצביון שאתה רוצה להנחיל – רוב הסיכויים שהעסק יצליח. כולם מרגישים שהם חלק ממשהו גדול מהרופא הבכיר ביותר ועד לעובדי הניקיון."
ולסיום מי זוכה לטיפולי שיניים אצלך באופן אישי?
"אני אוהב מאוד את המקצוע אך מצליח לעבוד רק בארבע מרפאות: בבני ברק, פתח תקווה, אשדוד ובאר שבע. בנוסף, בכל המרפאות יש צוות רופאים מצוינים ומנוסים מאוד"
מרפאות שיניים - ד"ר עמוס בוחניק
קביעת תור בטלפון: 072-278-5662

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות