סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

עו"ד צפית דיבון קצובר: "אני נלחמת כדי שהלקוחות שלי יקבלו את כל מה שמגיע להם"

כ-30 שנה שהיא מייצגת בדיני משפחה וגירושין. היא לוקחת כל מקרה ומקרה באופן אישי ומתייחסת לכל לקוח כאל עולם ומלואו. מבחינתה להיות עורכת דין למשפחה זה ייעוד ותכלית. ראיון אישי עם עו"ד צפית דיבון קצובר

מאחורי הגלימה; ראיון אישי עם עו”ד צפית דיבון קצובר. מאת: אדי סוברי
תחום מומחיות: דיני משפחה וירושה
מצב משפחתי: נשואה+ 5
מקום מגורים: פתח תקווה
1. עו"ד צפית דיבון קצובר, את כבר 27 שנים עורכת דין העוסקת בגירושין, דיני משפחה וירושה. מה מייחד את תחום המומחיות שלך אשר גרם לך לבחור להתמקצע ולהוביל בו?
המיוחד בתחום דיני המשפחה היא העבודה עם אנשים. מגיעים אלי לקוחות בשלב הקשה ביותר בחייהם ולכל אחד ואחת צריך לגייס את כל הכוחות והמאמצים כדי להוציאו מהמשבר. אני לוקחת אישית כל מקרה ומקרה והעבודה היא ביום ובלילה. צריך להיערך לכל תרחיש, לתת את הסיוע המשפטי והנפשי ולגבש היטב את תוכנית הפעולה כך שתתאים ללקוח ולמצב שבו הוא נמצא. אין תחליף לניסיון ולמקצועיות והלקוחות מרגישים זאת.
הסיפוק הגדול הוא בזכייה בתיק ומראה הלקוחות המאושרים. לשמחתנו, יש לנו הרבה לקוחות שכאלו והרעיון הוא לא להפסיק להילחם עבורם. כל לקוח הוא עולם ומלואו.
מדהים אותי תמיד לראות את ההבדל בין לקוח עם כניסתו הראשונה למשרד לבין יציאתו לאחר סיום ההליך המשפטי, הבדל של שמיים וארץ.
1 צפייה בגלריה
עו”ד צפית דיבון קצובר
עו”ד צפית דיבון קצובר
עו”ד צפית דיבון קצובר
(מוטי ל-Q Elite Beauty)
2. את המשרד הקים אביך, עו"ד עדו דיבון ואתם מנהלים את המשרד כבר הרבה שנים יחד. איך מנהלים משרד שבו קיימת גם מערכת יחסים שבין בת לאב?
לאבי ולי יש ביחד יותר מ- 70 שנות ניסיון. פסקי דין של אבא נלמדים בבתי ספר למשפטים. במשך שנים כיהן בבית המשפט המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין. זכות גדולה הייתה לי לעבוד לצדו במשך השנים וכיום אנחנו משלימים אחד את השני ונותנים ללקוח את המעטפת המושלמת. אנחנו אוהבים לחשוב יחד "מחוץ לקופסה" ולאמץ גישות משפטיות חדשניות. השיחות וויכוחים לא מסתיימים בסוף יום העבודה אלא נמשכים גם בסופי שבוע כאשר אנחנו מתראים בחיק המשפחה.
3. איזו הצלחה משפטית שלך זכורה לך היטב ומלווה אותך בגאווה?
כשהצלחתי להשיג לסבא וסבתא שבתם נפטרה ממחלה קשה, חידוש קשר עם נכדתם היחידה מאותה בת, למרות נתק שהיה בינם לבינה לאור התנגדותו של האב ונסיעתו לחו"ל עם הילדה. לא אשכח את האושר של הסבא והסבתא בפגישה עם נכדתם.
4. עם יחד על הלב, צפית - עד כמה למקצוע שלך וההתעסקות האינטנסיבית בגירושין ישנה השפעה על החיים שלך? על האופן שבו את תופסת את הזוגיות שלך?
זכור לי שבראשית דרכי, בעלי חשש מעיסוקי הבלתי פוסק בענייני גירושין, בגידות ואלימות במשפחה. "זה לא בריא לחיי הנישואים", אמר. אבל השנים עברו ודווקא הקשר התחזק ביננו. כשאני רואה עד כמה נישואים טובים זה לא דבר שמובן מאליו, זה גורם לי להעריך יותר את הנישואים שלי ואת מה שיש לי בבית.
5. מהי ההגדרה שלך להצלחה כשאת מייצגת בהליך גירושין?
לקוח מרוצה זו הצלחה. קשה מאוד למדוד במקצוע שלנו הצלחה אובייקטיבית שכן לכל לקוח יש את הרצונות והדברים החשובים לו, וייתכן שתוצאה אחת תהיה נהדרת ללקוח אחד, לא מספקת עבור לקוח אחר. בנוסף בסכסוכי גירושין מעורבים גם ילדים, ישנם מטענים רגשיים, ומעל לכל חשוב מצבו הנפשי של הלקוח. במקרים כאלו יש צורך לגלות גמישות לצד רגישות. לקוח שמקבל את שמגיע לו על פי הדין והיושר, ומרוצה מהתוצאה, היא הצלחתנו.
6. אם לא היית עורכת דין, באיזה מקצוע אחר היית בוחרת?
התלבטתי מאוד בין לימודי משפטים ולימודי פסיכולוגיה. לא ידעתי אז כמה שני הנושאים האלו שזורים האחד בשני ועד כמה עורך דין טוב חייב להבין בנפש האדם וברזי הפסיכולוגיה.
לדעתי עו"ד לדיני משפחה לא יכול להיות עו"ד טוב אם אין לו גם יחס בין אישי ואם הוא לא מבין את הקשיים והצרכים של הלקוח ויודע לתמוך בו מעבר לעניין המשפטי.
7. מה הלקוחות שלך לא יודעים עליך?
שאני שחקנית כדורסל ותיקה באליצור פ"ת.
8.מה מוציא אותך מדעתך?
טיפשות וחוסר יושר. וכשזה בא ביחד אז בכלל....
בנוסף מוציא אותי מדעתי כאשר הורים מערבים את הילדים שלהם בהליך הגירושין. לא פעם אני אומרת ללקוחות שלי: אתם תסיימו את הליך הגירושין ביניכם בסופו של דבר, אבל הנזק שאתם גורמים לילדים שלכם ילווה אותם לאורך ימים ושנים. לצערי גם הורים טובים לא משכילים להפריד בין הסכסוך הזוגי שלהם לקשר עם הילדים. עם כל הקושי והטלטלה הרגשית הכרוכה בהליך גירושין, יש לדעת לנהל גם סכסוך גירושין באופן נכון ומושכל. מהראש ולא מהבטן. וודאי לא לנהוג בדרך שתפגע בילדים, החשובים להורים יותר מכל.
9. בשעות הפנאי שלך, איפה אנחנו פוגשים אותך?
במגרש הכדורסל, בהליכה (שתמיד מסתיימת בכוס קפה ברולדין) בבילוי עם הילדים והנכדים, או סתם נחה בבית וקוראת ספר
10. היכן עו"ד צפית דיבון קצובר תהיה בעוד 10 שנים מהיום?
בדיוק איפה שאני היום, רק עם יותר ניסיון משפטי וניסיון חיים. העיקר בע"ה - עם יותר נכדים...
*עו"ד צפית דיבון קצובר, שותפה במשרד עורכי הדין דיבון קצובר ושות' העוסק בדיני משפחה, גירושין ירושה.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות