סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

המעלית שכמעט נוגעת בשמים: מנכ״ל אלקטרה מעליות על פרויקט ToHa2

בקרוב תוקם המעלית המהירה ביותר בארץ, המבוססת על טכנולוגיית דאבל דק שתמריא לשמים בפרויקט ToHa2. אלקטרה מעליות אמונה על ביצוע המעליות במגדל שיתנוסס לגובה של 300 מטרים. ״מדובר על אתגר טכנולוגי מורכב מאוד המותקן לראשונה כאן בארץ״, מספר עמית מור מנכ״ל אלקטרה מעליות.

גורדי שחקים חדשים צצים בתל אביב ממש כמו פטריות אחרי הגשם, וזו לא עוד קלישאה. די בשיטוט בעיר ואפילו בנסיעה על איילון כדי לראות את המגדלים העצומים שנבנים זה אחר זה. הם בהחלט מרהיבים, מתקדמים מבחינה טכנולוגית ומספקים פתרונות יצירתיים לבעיית הצפיפות הגוברת בעיר העסקים של ישראל.
אך לצד היתרונות הרבים של המגדלים החדשים, צמח איתם גם אתגר חדש: איך מתניידים במבני הענק במהירות וביעילות. לשם כך אלקטרה מעליות משלבת בפרויקטים טכנולוגיות חכמות, לצד פתרונות הנדסיים ומוצרים חדשניים שטרם נראו בתחום. "אלקטרה מעליות שואפת להיות בקדמת החדשנות והטכנולוגיה ולייצר קשרים ארוכי טווח עם הלקוחות, תוך יצירת פתרונות פורצי דרך שישפרו פלאים את חוויית השימוש במעליות בישראל״, מספר עמית מור מנכ״ל אלקטרה מעליות.
מעלית דאבל דק ששוברת את תקרת הזכוכית
לראשונה בישראל אלקטרה מעליות תתקין במגדל ToHa2 מעלית ייחודית שטסה לרקיע במהירות 8 מטרים בשנייה. לצידה יותקנו עשרות מעליות מסוגים שונים, ובמיוחד מעליות דאבל דק הנחשבות לפורצות דרך ומאפשרות לקצר באופן משמעותי את השהות במעליות, כך שהאורחים יוכלו לטוס לשמים ולהגיע ליעד שלהם במהירות שיא.
מעליות דאבל דק מותקנות כיום במגדלי ענק ברחבי העולם כדוגמת יפן, ארה״ב ועוד. הן מאפשרות להסיע את המבקרים ללובי האמצעי או העליון של המגדל מבלי לעצור בשאר הקומות, שזהו אידיאלי מאוד למגדלים כמו ToHa2 המכילים כמה קומות לובי. בנוסף, הן מאפשרות למבקרים להיכנס מקומה אחת ולצאת מקומה אחרת, לדוגמה להיכנס למעלית מקומה 60 וגם לצאת מקומה 61 וכך לקצר את זמני ההמתנה.
1 צפייה בגלריה
עמית מור מנכ"ל אלקטרה מעליות
עמית מור מנכ"ל אלקטרה מעליות
עמית מור מנכ"ל אלקטרה מעליות
(יח"צ)
המגדל שיתנשא לגובה של 300 מטרים
פרויקט ToHa2 נמצא בימים אלו בשלבי תכנון והוא מצטרף לשורה של פרויקטים מוצלחים שבצעה אלקטרה מעליות בשנים האחרונות בלב מרכזי העסקים של תל אביב. אין ספק שהעובדים והאורחים במגדלים המפוארים ובמגדל ToHa2 בפרט, ייהנו מחוויית שהות גבוהה ומעליות שיטוסו לקומה הרצויה שלהם.
מגדל ToHa2 בתל אביב עתיד להיפתח בשנת 2026. הוא יתנשא לגובה של כמעט 300 מטר ויכלול 77 קומות של שטחי מסחר ומשרדים. כ-9,000 עובדים ואורחים צפויים לפקוד אותו מדי יום ואלקטרה מעליות היא זו שתסייע להם להגיע למחוז חפצם במהירות בזכות הטכנולוגיה המתקדמת של המעליות. ״לאחר תכנון מדוקדק ובהשקעה של 100 מיליון שקל, החלטנו על התקנה של לא פחות מ-64 מעליות וארבעה דרגנועים במגדל שישרתו בנאמנות את המבקרים״, מספר עמית מור מנכ״ל אלקטרה מעליות.
מעלית דאבל דק לכל הלובאים במגדל
אבל זה אינו רק עניין של כמות המעליות במגדל. נציין כי מגדל ToHa2 יחולק לשלושה מקטעים, כאשר כל אחד מהם יכיל לובי בן שתי קומות, במטרה לאפשר לחברות גדולות לשכור בו מספר רב של קומות עוקבות. בהתאם, יותקנו במגדל מעליות מסוגים שונים, כך שהמורכבות הלוגיסטית גדולה במיוחד. "נדרשים תיאומים רבים ותכנון מוקדם של כל גורמי ההנדסה מול יצרן המעליות OTIS המספק את המעליות במגדל, כמו גם מול המפעלים השונים בסין, אירופה וארה"ב", מסביר עמית מור, מנכ"ל אלקטרה מעליות. "אנחנו פועלים בתיאום צמוד עם מנהלת הפרויקט כדי שהכול יסופק בזמן, עם כמה שפחות תקלות״.
כדי לספק מעליות במהירות גבוהה שכזאת, אלקטרה מעליות תתקין במגדל ToHa2 כ- 10 מעליות שאטל מסוג "דאבל דק". ״מדובר על התקנה ראשונה של מעלית מסוג זה כאן בישראל, ולכן הצוות המקצועי של אלקטרה מעליות ערך סיור מקצועי באירופה כדי ללמוד מהתקנות דומות ולייצר העתק כאן בישראל", מסביר עמית מור. מבחינת מהירות, הן בהחלט טסות לשמיים ומגיעות למהירות של 8 מטרים לשנייה. הן מסוגלות גם להגיע אל הלובי העליון שבקומה 50 במגדל בתוך 25 שניות בלבד.
טכנולוגיה מהפכנית שעוד לא נראתה בישראל
מעליות דאבל דק שהותקנו בפרויקט ToHa2 מורכבות משתי קבינות נוסעים, המונחות זו על גבי זו, הן נעות יחד ועוצרות בשתי קומות הלובי במקביל. בדרך זו הן יכולות להסיע ביעילות רבה מספר כפול של אנשים וכך למעשה למנוע המתנה של מבקרים, במיוחד בשעות העומס כמו בשעות הבוקר או כאשר העובדים יוצאים לאכול צהרים. נציין כי עתידים להגיע כ – 9,000 אורחים ועובדים מידי יום למגדל, כך שהם ייהנו ממעליות מהירות כמעט ללא המתנה.
בנוסף למעליות דאבל דק, בפרויקט ToHa2 יותקנו גם 36 מעליות מסוג MRL, שינועו בין הקומות בתוך כל מקטע במהירות של 2.5 מטרים לשנייה. בנוסף, יפעלו בו שתי מעליות משא גדולות ומהירות 6 מ/ש שיוכלו לעצור בכל קומה במגדל, וכן מעליות לקומות החנייה, לשירות המטבח ולאופניים.
למעליות ה-MRL בפרויקט ToHa2 יש מאפיין ייחודי. לראשונה בעולם מעליות מסוגן ישמשו לפינוי קהל בשעת חירום (OEO). זה יצריך תכנות מחדש של לוח הבקרה שלהן, כך שיוכלו לנטרל קריאות לא דחופות ולפנות נוסעים רק מהקומות שבסכנה.
המעלית שכמעט נוגעת בשמים: מנכ״ל אלקטרה מעליות על פרויקט ToHa2 גורד השחקים החדש שיוקם בתל אביב לקריאה כנסו >>

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות