סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

איך יראה עולם הדפוס בעתיד?

ההתפתחויות הטכנולוגיות המהירות בעשורים האחרונים מביאות לשינויים מפליגים באורח חיינו. הדומיננטיות של המסכים הניידים, שמספקים עולם ומלואו בלחיצת כפתור, דחקה הצידה הרגלים של מאות שנים של שימוש בנייר.

מתי בפעם האחרונה קיבלתם, למשל, מכתב אישי אמיתי בדואר, כזה שנכתב על נייר בכתב יד ממישהו אהוב? רבים סבורים שבשל השינויים הללו, מוצרי הנייר ושירותי הדפוס ילכו וייעלמו בהדרגה מחיינו.
התייעצנו עם מומחים מדפוס פאר פרינט המתמחים בעיצוב והדפסת תוויות, מדבקות ואריזות כדי להבין איך ייראה עולם הדפוס בעתיד.
האופי האנושי
למרות כל השינויים הטכנולוגיים, ישנם מאפיינים אנושיים בסיסיים שלא משתנים. אנשים עדיין מונעים על ידי רגשות, והם עדיין חווים את העולם דרך חמשת החושים. כאשר הומצאו המסרטות הראשונות ועולם הקולנוע החל להתפתח, היו שאמרו שהתיאטרון ידחק מפניו הצידה. אחרי הכול, מי רוצה לראות שחקנים על במה ותפאורה שמדמה נופים או חללים, כשהם יכולים לראות את אותם שחקנים בנופים מרהיבים אמיתיים. אלא שהמציאות מלמדת שיש מקום לשני סוגי אמנות אלה, והם ממשיכים להתקיים זה לצד זה. חששות דומים עלו עם התפתחות האיכות של הקלטות – תקליטים, קלטות, תקליטורים – אל מול ההופעות החיות. כיום ברור שלא משנה כמה איכותית תהיה הקלטה, אנשים ימשיכו לחפש גם את החוויה החושית המלאה של הופעה חיה או קונצרט. עם זאת, אין ספק שגם ההופעות החיות והתיאטרון חוו התקדמות ושינויים רבים עם התפתחות הטכנולוגיה, ושילבו אותן בתכנים שלהם. תהליך דומה מתחיל גם בעולם הדפוס וצפוי להמשיך ולהתפתח בשנים הבאות.
1 צפייה בגלריה
פאר פרינט-עיצוב והדפסת תוויות, מדבקות ואריזות
פאר פרינט-עיצוב והדפסת תוויות, מדבקות ואריזות
פאר פרינט-עיצוב והדפסת תוויות, מדבקות ואריזות
(freepik)
לעורר את החושים
כוחו של הדפוס הוא ביכולת שלו לעורר רגשות בלתי אמצעיים באדם, כאשר הוא אוחז במוצר בידיים, מרגיש אותו, רואה אותו בצבעים עזים ואפילו מריח אותו. המוצר, שקיים במציאות ממש, מפעיל אצל האדם את החושים ואלה מעוררים רגשות ומניעים לפעולה. וכמו שיודע כל איש שיווק – רגשות הם המפתח להנעה לפעולה שמביאה תוצאות. אדם שמתרגש, מפחד, שמח, אוהב, מופתע או משועשע בעקבות המוצר המודפס שנח אצלו ביד – מתחיל מערכת יחסים עם המפרסם שאותה אפשר לתעל לרכישה או לכל פעולה אחרת שאליה מכוון המפרסם. מבחינה זו, הדפוס עדיף על המסך, משום שהאחרון מייצר אפקט שטוח, כלומר, תגובה רגשית מוגבלת בעוצמתה. ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לעולם הדפוס להפתיע כבר היום עם מרקמים, צבעים ייחודיים, הדפסות על מצעים מפתיעים כמו בד, עץ ושלל מוצרים, ולשלב גם ריחות ואפקטים תלת ממדיים. יכולות אלה ילכו וישתכללו בעתיד וימשיכו כל הזמן לחדש ולהציע אפשרויות מיוחדות ובלתי צפויות.
כן כולל שירות
היבט נוסף שהעתיד צופן לבתי הדפוס הוא מגוון השירותים שהם יציעו ללקוחותיהם. כבר היום בתי דפוס מתקדמים ושירותיים מבינים שבעולם הלחוץ של היום, שבו כל אחד נושא על עצמו תפקידים ומטלות רבות וסובל מריבוי משימות וקושי להתמקד, צריך להקל על הלקוחות כמה שיותר ולספק כמה שירותים בחבילה אחת. לכן בתי הדפוס המתקדמים מציעים כיום לצד שירותי דפוס גם שירותי קופירייטינג, תוכן, גרפיקה ועוד. מגמה זו צפויה להתרחב, ונראה שבעתיד, בתי דפוס שלא ישכילו להתקדם למגמה של one-stop-shop ולהציע ללקוחותיהם את כל השירותים במקום אחד, יישארו מאחור.
נגישות, איכות ומהירות
ההתפתחויות הטכנולוגיות הופכות את החיים לנוחים יותר ויותר. מגמה זו צפויה להשפיע גם על עולם הדפוס, והשפעתה מורגשת כבר כיום. אם בעבר אנשים היו צריכים לכתת רגליים ולהגיע פיזית לבית הדפוס כדי לקבל מוצר, היום שירותים רבים מתקבלים בלחיצת כפתור. האפשרות לתקשר באופן דיגיטלי מרחוק, כמו גם להנות משירותי שינוע והפצה יעילים, הופכים את הדפוס לשירות נגיש, איכותי ומהיר. בעתיד, צרכני הדפוס יוכלו בתוך דקות לעבור משלב הרעיון לשלב הביצוע ולקבל תוצרים מודפסים איכותיים שיספקו תוצאות בזמן קצר במינימום מאמץ מצידם.
עתידנות
בעתיד הרחוק יותר מגמות מפתיעות שמתחילות כבר היום יהיו עניין שבשגרה. קשה לתפוס את מגוון האפשרויות שהדפוס טומן בחובו כבר כיום, ובעתיד המענים רק יגדלו ככל שהדפוס התלת-ממדי ילך ויתפוס תאוצה. כבר כיום ניתן להדפיס כל דבר – צעצועים, מכשירים, בתים, ואפילו איברים להשתלה. האפשרויות הטכנולוגיות משתכללות כל הזמן, ובתי הדפוס צועדים לעבר עתיד מרגש ומגוון, כאשר הם יוכלו לענות על כל צורך שעולה על הדעת ולהדפיס כל דבר בעולם.
קיימות
עקרונות הקיימות ושמירת הסביבה מהווים אתגר שמעסיק ויוסף להעסיק את האנושות בכל התחומים בשנים הבאות. היום כבר יודעים שהמשאבים בכדור הארץ מוגבלים ואי אפשר להמשיך לכלות אותם, או לפגוע בהם על ידי תהליכי ייצור מזהמים. עולם הדפוס אף הוא מושפע ממגמות אלו ועם הזמן עובר לשיטות עבודה ירוקות יותר, כמו גם לשימוש בחומרים מתכלים אשר אינם פוגעים בסביבה. הטכנולוגיות המתקדמות מאפשרות כבר כיום שימוש במצעים מגוונים להדפסה, כמו גם צבעים מחומרים טבעיים ובלתי מזהמים – ובעתיד הם יהיו אפילו יותר יעילים, ירוקים וידידותיים לסביבה.
ניתן לסכם כי העתיד צופן לעולם הדפוס שינויים מרגשים, ואפשרויות בלתי מוגבלות תוך שיפור ושכלול מתמיד של השירות וחוויית לקוח, של החומרים ושל המוצרים המודפסים עצמם.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות