סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

ד"ר אלי דולב מזהיר מפני השתלות שיניים שעלולות לפגוע בכם ומסביר איך לבחור בטיפול המתאים

השתלות שיניים יכולות לחולל מהפך אמיתי בחייהם של מטופלים, אך טובות ככל שיהיו, אי אפשר להתעלם מהחשש שהן עלולות לעורר בקרבם. למרות שהן מהפכניות בשיקום ותפקוד הפה, החשש הזה יכול לנבוע מאי ודאות לגבי תהליך הטיפול, חששות מפני העלויות הגבוהות והחרדה הידועה הקשורה לביקורים במרפאת השיניים.

כרופא לכירורגיית הפה, ד"ר אלי דולב מאמין שהטיפול בפחדים האלו מתחיל במציאת רופא אמין ומקצועי ובהבנת החשיבות של גישה שמרנית לטיפול.
ד"ר דולב, יש היצע גדול של מומחים להשתלות שיניים בישראל. איך היית ממליץ למטופל לבחור ברופא שבו ישים את מבטחו וישלם לו ממיטב כספו?
ד"ר דולב: "כדי להפיג את הפחד הקשור בטיפולי שיניים ובבחירת הרופא הנכון, אני ממליץ למטופלים לבקר במרפאה באופן אישי. מרפאה בעלת מוניטין צריכה לפעול כמו בית חולים מושקע, עם תנועה גלויה של חולים, אנשי צוות ראשוני ומשני, וכל הכלים הדרושים לבדיקות, מעבדות וניתוחים במקום.
2 צפייה בגלריה
מרפאת שיניים ד"ר דולב-השתלות שיניים ואסתטיקה
מרפאת שיניים ד"ר דולב-השתלות שיניים ואסתטיקה
מרפאת שיניים ד"ר דולב-השתלות שיניים ואסתטיקה
(קובי דולב)
"לא הייתי מוותר גם על פגישה אישית עם הרופא המטפל. במסגרת הפגישה כדאי לשאול שאלות, להציף חששות, לוודא שהרופא מספק תשובות ממוקדות מטופל ומקצועיות כאחד ולבחון ברמה האינטואיטיבית מה תחושת הבטן אומרת. בנוסף, חשוב להעריך את ניסיונו של הרופא בתחום ההשתלות, תוך שימת דגש על תדירות ביצוע הליכי ההשתלה. באופן אישי, אני ממליץ לעשות טיפולי השתלות רק אצל מומחה שעושה השתלות מידי יום, ולא אצל רופא שעושה 2 השתלות בחודש.
"לאחר פגישה עם הרופא המטפל, אני מציע לבקש שמות של ממליצים. לשוחח איתם ולשאול והאם הם יבחרו באופן אישי באותה מרפאה לטיפולים נוספים".
לבסוף, מדגיש ד"ר דולב שהוא ממליץ לבחון לפחות 2-3 מרפאות ורופאים שונים, זאת בכדי להשוות את תוכניות הטיפול שכל אחד מהם מציע. הוא מסביר: "אם כמה רופאים מציעים למטופל אסטרטגיות טיפול דומות, רוב הסיכויים שהם מציעים לו את הטיפול שנכון עבורו."
בהנחה שהמטופל קיבל 2 הצעות שונות, איך הוא יכול לדעת באיזו אסטרטגיית טיפול לבחור?
ד"ר דולב: "המטופל צריך להבין תחילה, שאסטרטגיית טיפול שמרנית עדיפה בכל מצב. לא מעט מטופלים סבורים שאם השן פגומה או כואבת, צריך לעקור אותה, אבל כפי שלא יבקשו מרופא לקטוע אצבע רק כי היא נפוחה או כואבת, אותו עיקרון חל על השיניים. חשוב להימנע במידת האפשר מעקירות, ולזכור ששמירה על שיניים טבעיות צריכה להיות בראש סדר העדיפויות. עקירות מיותרות יכולות להיות מאוד משתלמות לרופא, אבל פחות עבור המטופל, ולכן כדאי לאתר רופא בעל גישה שמרנית כדי להימנע מהחדרת גופים זרים דרך שתלים. הגישה הזו חיונית, כי בניגוד לתיקונים מיידיים להפחתת שומן או החלקת קמטים, טיפול שיניים דורש גישה זהירה יותר, וכשהיא מנחה את המטופל, הדרך שלו לאיתור רופא מתאים קלה יותר.
"דבר נוסף שכדאי להדגיש הוא, שלמרות הרצון לתוצאות מהירות, הליכי השתלת שיניים דורשים סבלנות. תיקונים מהירים אינם ישימים, וחשוב לאפשר את הזמן הדרוש לתוצאות מיטביות. ומכיוון שהשתלת שיניים אינה תרופת פלא, על המטופלים להבין שהאחריות על שימור התוצאה לא נגמר בטיפול. לאחר ההליך, שמירת התוצאות עוברת לאחריותו של המטופל.
בהמשך לדיון שלנו על אימוץ גישה נכונה להליכי השתלות שיניים, שוחחנו רבות על החשיבות העליונה של שמירת התוצאות לאחר הטיפול. ד"ר דולב מדגיש, שהצלחת השתלות השיניים לא תלויה רק במקצועיות של הרופא או באסטרטגיית טיפול נכונה, אלא באותה מידה במחויבות של המטופל לבצע טיפול נכון וקפדני לשימור התוצאה.
2 צפייה בגלריה
ד"ר דולב-השתלות שיניים ואסתטיקה
ד"ר דולב-השתלות שיניים ואסתטיקה
ד"ר דולב-השתלות שיניים ואסתטיקה
(קובי דולב)
ד"ר דולב: "בתום הטיפול, הרופא מדריך את המטופל כיצד עליו לשמר את התוצאה. מעבר לדרישה להקפיד על הוראות היגיינת הפה וצחצוח שיניים נאות, כל מטופל עשוי לקבל הוראות שונות שמותאמות למצבו, לסוג ולהיקף הטיפול שעבר. בעניין זה חשוב להדגיש, שכל מטופל מקבל הוראות אינדיבידואליות, ולכן חשוב שהרופא המטפל, זה שביצע את ההשתלות, יקפיד לתת אותן למטופל, וכן ימליץ על אביזרים מיוחדים כמו ערכות ניקוי וסילונים במידת הצורך.
"בנוסף, חשוב להקפיד על צילומים שנתיים, שיאפשרו הערכה מקיפה של מצב השתלים ואיתור בעיות מבעוד מועד. במקביל, יש לתאם ביקורים שגרתיים אצל שיננית המתמחה בניקוי שתלים. תיאום טיפולים אלו מדי רבעון מבטיחה ניקיון מקצועי, מניעת סיבוכים פוטנציאליים ושמירה על בריאות השתלים. זה חיוני במיוחד בשל החשש מפני בעיות שייווצרו בשתלים. זה מחזיר אותנו לגישת הטיפול השמרנית שחשוב לנקוט בה, שכן כל טיפול בשתל מצריך התערבות כירורגית, ולכן זה קריטי להקפיד על טיפולים תקופתיים, ולא להקל ראש בעניין זה".
על הקליניקה של ד"ר אלי דולב
המרפאה של ד"ר אלי דולב מונה שמונה רופאים ואנשי צוות נוספים, כולל יועצים, טכנאים ועובדי מעבדה. גישה שיתופית זו מבטיחה טיפול אישי לכל מטופל ומענה מקיף לכל שלבי האבחון והטיפול. בקליניקה שירותי ייעוץ, מכשירי דימות מתקדמים לסריקות וצילומים, שירותי מעבדה דיגיטלית מהמתקדמות ברפואת השיניים ושיקום הפה, וחדרי ניתוח.
שימוש בסורק פנים מאפשר למטופלים במרפאה לדמיין את תוצאות הטיפול ולהבטיח את התוצאות האסתטיות והוויזואליות הטובות ביותר. בסיום כל טיפול ד"ר דולב מציע טיפול לייזר משלים להפחתת כאבים, תוך עדיפות לנוחות הכללית של מטופלי המרפאה. המחויבות הזו לטכנולוגיה מתקדמת משפרת את יכולת המרפאה לעמוד בציפיות של כל מטופל.
עם למעלה מעשור של תרגול יומיומי בשימור שיניים והשתלות, המרפאה מבצעת מחקר ומעקבים שוטפים. לאחר שרופאי המרפאה השלימו בהצלחה למעלה מ- 6,000 הליכי השתלה, הניסיון משליך על איכות הטיפול והפתרונות שהם מספקים.
כתובת המרפאה: לוין אפשטיין 14, רחובות.
ליצירת קשר ותיאום פגישת ייעוץ: 08-9976575.
לאתר האינטרנט ולמידע נוסף https://www.dolev-clinic.co.il/

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות