סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

הולכים עם הזרם: מהם הרכבים החשמליים הפופולאריים ביותר בעולם?

טסלה לא לבד: קבלו את הדגמים החשמליים שכובשים את העולם (וגם את הארץ), ומשנים את פניה של חוויית הנהיגה המוכרת.

נפתח עם נתון מפתיע: בראש טבלת המכירות של רכבים חשמליים בארצות הברית לא ניצבים הדגמים של טסלה, אלא דווקא של יונדאי וקיה: איוניק 5 של יונדאי וה- EV6 של קיה, שהושקו בתחילת שנת 2022.
בשורה התחתונה, טסלה אמנם נחשבת לפורצת הדרך בעולם הרכבים החשמליים, אבל היא לא היחידה. ככל שהתיאבון שלנו לרכבים חשמליים הולך וגדל, כך מתרחב ההיצע עם עוד ועוד דגמים חדשים. הנה חלק מהדגמים שנחשבים לפופולריים ביותר בעולם, חלקם כבר הספיקו לעלות על כבישי ישראל.
1 צפייה בגלריה
מהם הרכבים החשמליים הפופולאריים ביותר בעולם?
מהם הרכבים החשמליים הפופולאריים ביותר בעולם?
מהם הרכבים החשמליים הפופולאריים ביותר בעולם?
(Shutterstock)
טסלה מודל 3: ביצועים של רכב יוקרה
אי אפשר לסקור את הדגמים החשמליים הכי פופולריים בלי נציגה אחת של טסלה, שהאיצה את מהפכת הרכבים החשמליים בארץ ובעולם. כל כך הרבה שבחים הורעפו על מודל 3, הרכב המשפחתי של טסלה, ויש לכך מגוון סיבות טובות: ביצועים של רכב יוקרה, כולל האצה מ- 0 ל- 100 ב- 5.6 שניות (או 3.3 שניות בגרסת ה- Performance), טווח נסיעה גדול במיוחד ומסך 15.4 אינץ' לצד עיצוב מינימליסטי (ונטול כפתורים) בתא הנוסעים. טווח הנסיעה כאמור נדיב במיוחד, ונע בין 491-614 ק"מ בהתאם לגרסה. בנוסף, מודל 3 מאופיינת במהירות טעינה גבוהה, שיכולה לספק טווח נסיעה של 120 ק"מ תוך 5 דקות בלבד.
מטבע הדברים, רכב עם ביצועי-על צריך הגנת-על, כלומר ביטוח רכב חשמלי המספק מטרייה ביטוחית מקיפה הכוללת ביטוח מקיף ומוכרת ע"י טסלה. על כך נרחיב בשורות הבאות.
יונדאי איוניק 5: עיצוב מושך, חוויית נהיגה נוחה
לצד הגרסה ההיברידית, ל- איוניק 5 יש גם גרסה חשמלית טהורה שכובשת את העולם: קרוסאובר בעל מראה עתידני שכולל עיצוב זוויתי ופנסים דמויי פיקסלים, שפשוט מסובב ראשים. אפשר לאהוב את העיצוב הייחודי ואפשר פחות – אבל אי אפשר להתעלם מהמראה השונה שלו. אז הבנו שהקנקן של איוניק 5 יוצא דופן, אבל מה מצפה לכם בתוכו? 217 כוח סוס שמעניקים חווית נסיעה מהירה ושקטה, וגם סוללה שמספקת לפי נתוני היצרן טווח נסיעה של 481 ק"מ. תא הנוסעים של איוניק 5 מרווח במיוחד, כולל רצפה שטוחה לחלוטין ונחשב לנוח מאוד. המראה העתידני מקבלי ביטוי גם בחלקו הפנימי של הרכב שכולל שני מסכים גדולים, האחד מהם משמש כלוח מחוונים. בשונה מדגמים חשמליים אחרים, המראה העתידני ועתיר המסכים לא בא על חשבון הנוחות וכולל גם כפתורים פיזיים.
EV6: מכונית השנה באירופה
ה- EV6 של קיה חולקת פלטפורמה משותפת עם איוניק 5. אז למה החלטנו לתת לה מקום של כבוד בסקירה? בשל הפופולריות שלה בטבלת המכירות האמריקאית, וגם בשל העובדה שהיא זכתה בתואר מכונית השנה באירופה. מה הופך אותה לסיפור הצלחה עולמי?
מדובר ברכב הראשון של קיה שמבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית (בשונה מפלטפורמות בנזין שעברו הסבה). הפלטפורמה המשותפת עם איוניק 5 מאפשרת גם ל- EV6 להציע תא נוסעים מרווח במיוחד. העיצוב של ה- EV6 דינאמי וייחודי, היא ארוכה ונמוכה ביחס ליונדאי 5 וסביבת הנהג שלה מצוידת אף היא בשני מסכים. ה- EV6 מגיעה לישראל בגרסה הכוללת סוללה בנפח 77.4 קוט"ש, שלפי נתוני היצרן אמורה לספק טווח נסיעה נדיב במיוחד של 528 ק"מ.
AIWAYS U5: תמורה גבוהה למחיר
Aiways הוא מותג סיני צומח, שצובר פופולריות רבה בישראל בזכות החדשנות, האבזור הנדיב והתמורה הגבוהה למחיר בסגמנט הרכבים החשמליים. הדגם הבולט של היצרנית הוא AIWAYS U5, רכב פנאי בעל ממדים בינוניים המצויד בסביבת נהג מודרנית הכוללת שפע של מסכים ויחסית מעט כפתורים. AIWAYS U5 מצויד בסוללת 63 קוט"ש, שאמורה להספיק לפי נתוני היצרן לטווח נסיעה של כ- 400-410 ק"מ.
ניסאן ליף: המלכה של העשור הקודם
הדגם שהחל את מהפכת הרכבים החשמליים בישראל לפני שטסלה הגיעה וכבשה את הפסגה. גרסת 2022 של הרכב החשמלי המשפחתי מגיעה בעיצוב סולידי, עם מרווח פנים המאפיין את סגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. תא הנוסעים נותר ללא שינוי ביחס לדור השני שהושק ב- 2018. ניסאן ליף מגיעה בשתי גרסאות: הגרסה הבסיסית מצוידת בסוללת 40 קוט"ש ובטווח נסיעה של 270 ק"מ: מספיק לנסיעה בתחומי העיר, אך נחשב לצנוע ביחס לחלק מהחלופות הקיימות כיום בשוק הרכבים החשמליים. רוצים טווח נסיעה גדול יותר?
גרסת ה +e הבכירה מצוידת בסוללת 62 קוט"ש, שיכולה לפי נתוני היצרן לספק טווח נסיעה של 385 ק"מ.
לאור המבחר הגדול: איך בוחרים רכב חשמלי?
ההצלחה של הרכבים החשמליים בארץ ובעולם, מובילה להגדלת היצע הדגמים שעומדים לרשותנו. איך בוחרים את הדגם המתאים ביותר לצרכים שלנו בלי ללכת לאיבוד? הבחירה מבוססת על מגוון שיקולים מרכזיים – שבהם טווח הנסיעה הרצוי, ממדי הרכב (האם רוצים רכב קומפקטי או משפחתית מרווחת), אבזור בטיחותי וכמובן גובה התקציב.
אך לצד השיקולים המובנים מאליהם, בעת בחירת הדגם חשוב לתת את הדעת גם לבחירת ביטוח רכב חשמלי שיתאים למאפייניו. כך למשל מי שמשקיע את מיטב כספו ברכישת טסלה, רוצה לוודא שבעת הצורך הוא מקבל את הגנה הטובה ביותר עבורה. בהקשר זה, הפניקס הוכרזה בתור המבטחת הרשמית של טסלה, עם ביטוח רכב חשמלי העונה על הסטנדרטים הקפדניים של יצרנית הרכב וכולל חבילת כיסויים מקיפה.
אחרי הכול, גדול ככל שיהיה טווח הנסיעה, מרווח ומעוצב ככל שיהיה הרכב, רכישת ביטוח לרכב חשמלי המותאם לצרכי הרכב יאפשר לכם לנסוע בראש שקט. מסיבה זו ביטוח לרכב חשמלי של הפניקס הוא בעצם ביטוח מקיף, עם מגוון כיסויים לרכבים חשמליים.
גם בשנה הקרובה שוק הרכבים החשמליים ימשיך לחדש, להתחדש ולעצב מחדש את חוויית הנהיגה המודרנית. יש למה לחכות...

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות