סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

התקנת פאנל מבודד לגג: האם למקצוענים בלבד?

בשנתיים האחרונות אנחנו רואים שיותר ויותר אנשים פונים לבצע פרויקטי DIY בביתם. מובן שמדובר על עניין מבורך ואנחנו תמיד תומכים בפרויקטים של עשה זאת בעצמך, אבל לא כל פרויקט שאנחנו רואים ביוטיוב הוא בהכרח כזה שאנחנו יכולים לבצע בעצמנו. אז כשירות לציבור החלטנו להסביר האם כל אחד יכול להתקין פאנל מבודד לגג או שמה מדובר על משימה שיש להשאיר לאנשי המקצוע.

למה בכלל להתקין פאנל מבודד לגג?
לוחות פאנל מבודד נמצאות סביבנו כבר שנים רבות ולמעשה הן הומצאו בארצות הברית בשנות החמישים של המאה הקודמת. אך למרות זאת, עד לא מזמן הן נחשבו לחומר גלם נחות שמשמש לכמה דברים ספציפיים מאוד כמו בניית מחסנים או גגות מקורים למבני ציבור. השיפורים הטכנולוגיים של השנים האחרונות הביאו לקפיצת מדרגה באיכויות של הפאנלים המבודדים וכיום מדובר על אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר בתחום הבניה הקלה.
"המכונות שעומדות לרשותנו כיום מייצרות פאנלים מבודדים באיכויות אחרות לגמרי ממה שהיה לפני עשור" מסביר לנו מאור שמביק, בעלים ומנכ"ל של חברת NS Panel , מהמפעלים המתקדמים בישראל לייצור של פאנלים מבודדים לגג ולבניה קלה. "בכדי לייצר פאנל מבודד איכותי אנחנו צריכים להתאים אותו במידת האפשר לשימוש הסופי שלו. מבחינת הלוחות החיצוניים שבהם אנחנו משתמשים יש לנו את האפשרות להשתמש בפח מגולוון או באלומיניום ומבחינת שכבת הבידוד הפנימית אנחנו בדרך כלל בוחרים בין צמר סלעים, קלקר או קצף מתנפח ייעודי. בכל מקרה שהוא, העבודה עם פאנלים מבודדים לגג נחשבת למהירה ונוחה יותר משאר חומרי הגלם הקיימים".
1 צפייה בגלריה
התקנת פאנל מבודד לגג
התקנת פאנל מבודד לגג
התקנת פאנל מבודד לגג
(freepik)
מה צריך כדי להתקין פאנל מבודד לגג?
"כמו כל עבודה בגובה, גם התקנת גג היא עבודה שדורשת מיומנות מסוימת ואני לא בהכרח ממליץ עליה כפרויקט הראשון שאדם מנסה לבנות בעצמו. אבל כפי שאמרתי קודם לכן, ההתקנה של פאנלים מבודדים לגג היא לא מסובכת וכל מה שהיא דורשת זה רק את חיבור הפאנלים למקומם... הדבר החשוב ביותר שיש לעשות הוא למדוד את גבולות הגג שלנו בשלב הראשון, מדידת המבנה היא אקוטית כי בהסתמך עליה נזמין את הפאנלים ואם המידות שלנו שגויות הדבר ישליך על כל ההרכבה וייעשה אותה למורכבת ובעייתית".
האם כל אחד יכול להרכיב פאנל מבודד לגג?
"באופן עקרוני כן, כל אחד יכול להרכיב פאנל מבודד לגג. אבל למרות זאת מדובר על עבודה שיש להשאירה לאנשי מקצוע שיבצעו אותה. אומנם מבחינה טכנית אנחנו רק צריכים סולם וחומרי איטום מתאימים, אך כדי להבטיח שההתקנה נעשית כראוי יש לבצע פעולות מאוד ספציפיות שגם את אתאר אותן הן עדיין לא באמת יהיו מובנות בעבור מי שלא מגיע מהתחום, וחשוב מכך, התקנה לא נכונה יכולה להסתיים בנפילת הגג במקרה הרע ובחדירת גשמים במקרה הטוב".
ובכל זאת, מה צריך לעשות כדי להתקין כראוי פאנל מבודד בגג?
"אז אחרי שמדדנו את המבנה, סימנו את גבולות הגג והזמנו את הפאנלים המבודדים מהמפעל אנחנו צריכים לנקות את הפאנלים בצורה יסודית ורק אחרי זה אפשר להתחיל ולהניח אותם במקומם. הצבת הלוחות היא החלק הטריקי ביותר כי אנחנו צריכים גם לשמור שלא נעמיס משקל רב מדי שהיסודות לא יוכלו לעמוד בו, אבל אנחנו גם צריכים לחבר את הלוחות בצורה המתכתבת עם כיווניות הרוח והגשמים הצפויים. בזמן שמניחים את הלוחות חשוב מאוד לטלטל את הפאנל ופעמים רבות יש לעשות זאת בעזרת אדם נוסף כדי שלא לפגוע בפאנל".
אנחנו מודים מאוד למאור על השיחה המרתקת ועל התובנות הרבות בכל הקשור להתקנה של פאנלים מבודדים לגג. כפי שאפשר להבין מדבריו לא מומלץ לנסות ולהתקין את פאנלים מבודדים בכוחות עצמכם אף על פי שמבחינה טכנית זו לא משימה מסובכת, אז אנחנו מצטרפים להמלצתו להסתייע באיש מקצוע שיוכל לוודא כי ההתקנה נעשית בזווית הראויה ובצורה הנכונה והבטיחותית ביותר.
יש לנו בעבורכם עוד מאמרים ומדריכים רבים בנושאי אנרגיה ירוקה ובניה קלה שיעזרו לכם במגוון רחב של פרויקטים שאתם עתידים לתכנן. היכנסו עוד עכשיו כדי שתהיו מוכנים למשימה הבאה שתעמוד בפניכם.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות