סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

ביובית אלפא עם 6 מקרים נפוצים בהם יש צורך בשירותי ביובית

כל מערכת ביוב יכולה לעיתים לא לעמוד בעומס או לסבול מתקלה כלשהי. כאשר מדובר בתקלה ממש מורכבת או רחבת היקף, הפתרון המומלץ ביותר הוא לפנות אל חברה שמספקת שירותי ביובית. מה זה בכלל ביובית ומתי כדאי לבחור באפשרות הזאת? ביובית אלפא ריכזה עבורכם את 6 המקרים הנפוצים ביותר

ביובית – הפתרון לבעיות ביוב מורכבות ורחבות היקף
עוד לפני שנפרט לגבי המקרים הנפוצים שבהם יש צורך בשירותי ביובית מקצועיים, חשוב כי תבינו מה זה בכלל ביובית? מדובר בכלי עבודה המורכב ממשאבה חזקה שמסוגלת לשאוב או להתיז מים בלחץ גבוה, מיכל לאחסון הנוזלים הנשאבים, צינור באורכים משתנים וראשי צינור (דיזות) שנבחרים בהתאם לצורך. כל זה יושב על גבי רכב שגודלו נבחר בהתאם לגודלם של המשאבה ומיכל איסוף נוזלים. זוהי יכולה להיות ביובית משאית, ביובית נמוכה וקטנה יותר אשר ניצבת על רכב מסחרי, או ביובית ניידת שאינה כוללת מיכל איסוף אלא רק משאבה שנישאת על גבי מעין עגלה. משתמשים בה לשאיבות במקומות שאינם נגישים ובתוך מבנים.
מה ההבדל בין ביובית לשירותי אינסטלציה? בעוד אינסטלטור אחראי על תקלות בצנרת מים וביוב בתוך מבנים, במידה ומדובר בבעיה בקווי הביוב שיוצאים מהמבנה ועד השוחה האחרונה במתחם, הרי שיש להזמין ביובית. לאינסטלטורים אין את הכלים להתמודד עם קווי הביוב הגדולים ובמידה והם נקראים לטיפול בהם, הם בעצמם יזמינו ביובית מגורם חיצוני, כך שאתם תשלמו יותר מאשר אם תיפנו בעצמכם ישירות אל חברה שמספקת שירותי ביובית.
1 צפייה בגלריה
ביובית – הפתרון לבעיות ביוב
ביובית – הפתרון לבעיות ביוב
ביובית – הפתרון לבעיות ביוב
(freepik)
בדרך כלל נזדקק לביובית באחד מהמצבים הבאים:
1. שאיבת ביוב
כאשר הביוב עולה על גדותיו, ממש לא כדאי להתמודד עם כך לבד. למה חשוב להזמין איש מקצוע מנוסה ולא לנסות לעשות זאת בעצמכם? מאחר ויש צורך בכלי מספיק גדול וחזק כמו ביובית על מנת להצליח לפנות את כל הפסולת הנוזלית. רק קבלני ביוב מחזיקים בכלי שכזה, מה גם שרק הם בעלי ההיתר לפנות פסולת נוזלית שכזאת לאתרים מורשים. שאיבת הביוב מתבצעת לאחר אבחון המצב בשטח ובהתאם לכך נבחרים קוטר הצינור של הביובית ועוצמת השאיבה שלה. שאיבת ביוב באמצעות ביובית מתאימה גם כאשר מדובר בצורך לרוקן בורות שומן וספיגה (ר' בהמשך), קווי ייצור של מפעלים ועוד.
2. שאיבת הצפה
הצפה יכולה להתרחש במקומות שבהם מערכת הביוב קורסת ואינה עומדת בעומס, לאחר ימים סוערים של גשם, כאשר מתרחש פיצוץ בצנרת, במקומות נמוכים שמערכת הניקוז שלהם נמוכה מזו של המערכת העירונית, או כשיש סתימה חמורה בצנרת שלא מטופלת בזמן. הצפות הינן מסכנות חיים, פוגעות ברכוש ונדרשות לפינוי מיידי. כמו במקרה של שאיבת ביוב, גם כאשר מדובר על שאיבת הצפה, במיוחד רחבת היקף, ביובית היא הפתרון המתאים.
חברה מקצועית תדע להתאים לכל הצפה את הביובית המתאימה ביותר מבחינת מיכל איסוף הנוזלים שלה ועוצמת השאיבה, תפנה את הנוזלים במהירות ותעביר אותם לאתרים מתאימים. במידה ומדובר במים מתוקים רגילים, ניתן לפנות אותם ישירות למערכת הראשית דרך שוחת הביוב הקרובה. בהתאם לתנאי השטח גם יוחלט האם לשלוח ביובית גדולה או קטנה ונמוכה.
צריכים לשאוב ביוב או הצפה? צוות ביובית אלפא כאן לסייע. צרו קשר דרך האתר או התקשרו אלינו לטלפון: 055-9703793.
3. שאיבת מים מחניון או מרתף
שאיבת מים מחניון או מרתף על פי רוב אינה יכולה להתבצע על ידי ביוביות סטנדרטיות, בשל בעיית הנגישות למקום. מה עושים במקרים שכאלה? משתמשים בביובית נמוכה וקטנה יותר.
ביובית מהסוג הזה כוללת משאבה חזקה ומיכל איסוף בינוני, שנישאים על גבי כלי רכב מסחרי קטן ולא על גבי משאית, מה שמאפשר להגיע קרוב יותר לנקודת השאיבה, גם אם מדובר במקומות עם מגבלת גובה, כמו חניונים. כאשר מדובר במקומות בהם גם ביובית נמוכה לא מסוגלת להתמודד עם תנאי השטח, ביובית ניידת מהווה פתרון יעיל יותר. ביובית שכזאת נישאת על גבי עגלה עם גלגלים בצורה ידנית ויכולה להגיע לכל מקום בקלות.
4. שאיבת בור ספיגה או בור שומן
ציינו כי השימוש בביובית מתאים גם עבור שאיבת בור ספיגה או בור שומן. מהם הבורות הללו? בור ספיגה משמש לניקוז מי ביוב במקומות שאינם מחוברים לצנרת הביוב הראשית (שטחים חקלאיים, למשל) ומאפשר למים לחלחל לאיטם לאדמה. בור שומן הינו אלמנט שנועד למנוע הגעה של מי ביוב שומניים אל המערכת הראשית (עסקים רבים מחוייבים בהתקנה של בור שכזה) ובכך למנוע סתימות ולהקל על הטיפול במי הביוב במרכזי הטיהור השונים. בשני המקרים, כאשר הבורות מתמלאים, יש להזמין קבלן ביוב מורשה על מנת לפנות את מי הביוב הללו לאתרים שמורשים לכך על פי חוק. במקרה של בורות שומן, הדבר גם מחוייב על פי רישוי עסקים ותקנות משרד הבריאות ויש לבצע את השאיבה באופן תקופתי ואף להציג את האישורים על כך בעת ביקורת.
5. פתיחת סתימות ביוב קשות
ביוב סתום שמעלה ריחות רעים הוא רק ההקדמה למה שעתיד להופיע – הצפת ביוב חמורה. מערכת ביוב סתומה נובעת ברוב המקרים משימוש שאינו נכון בה, למשל בשל השלכת חיתולים ומגבונים לאסלה או הזרמת שומן למערכת. סתימה קשה לא תיפתח מעצמה וזה רק עניין של זמן עד שתתרחש ההצפה. אז מה עושים? גם במקרה הזה ביובית היא הפתרון המתאים. פתיחת סתימות ביוב קשות באמצעות ביובית מתבצעת באופן הבא: הביובית מזרימה מים בעוצמה חזקה דרך קו הביוב ושואבת אותם לסירוגין, מה שבדרך כלל פותר את הבעיה. במידה והדבר אינו מצליח, מתחילים לאבחן את הבעיה יותר לעומק ובהתאם לגורם שסותם את הצנרת, מגבירים את עוצמת לחץ המים ולעיתים אף מחברים אל הצינור דיזה מתאימה, למשל דיזה שמסוגלת להמיס שומנים.
6. הסרת שורשי ביוב וחסימות למיניהן
המקרה החמור ביותר של סתימות ביוב הוא כאשר שורשי ביוב חודרים אל הצנרת וחוסמים אותה. פתיחת סתימות שכאלו הינה עבודה מורכבת שדורשת מיומנות וניסיון – ראשית כל יש לבדוק היכן ממוקמת הסתימה ומה מידת החומרה שלה. לאחר מכן יש לבחור בכלי העבודה המתאימים שיעזרו לשחרר את הסתימה ולבסוף לבצע שטיפה של כל קו הביוב באמצעות הביובית. במקרה של שורשים עבים במיוחד, יש לחבר אל צינור הביובית גם דיזה קוצצת מיוחדת. חברות מובילות בתחום אף מחזיקות ברובוטים זעירים עבור הסרת שורשי ביוב וחסימות למיניהן, שמשמשות אותן למקרים הקשים ביותר. הרובוטים הללו מוחדרים לתוך הצנרת ונשלטים מרחוק.
כמה אמורים לעלות לכם שירותי ביובית?
טווח מחירים של עבודות ביוב בישראל באמצעות ביובית תלוי בסוג המשימה שצריך לבצע. לדוגמא, מחיר שאיבת ביוב או הצפה באמצעות ביובית מתחיל בסביבות 600 שקלים ועשוי להגיע לכמה אלפי שקלים אם מדובר בעבודות מורכבות יותר. עוד מידע אפשר למצוא במחירון הבא. כמובן שגם לדחיפות הצורך בשירותי הביובית השפעה על המחיר, אך חברה רצינית בתחום לא תנצל זאת ותמיד תציע לכם מחיר נוח ומשתלם, שלא אמור לגרום לכם לוותר על השירות.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות