סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

במה להשקיע בשנת 2022? המדריך המלא

אם אתם מעוניינים להיכנס לשוק ההון, או לעשות שינויים בתיק ההשקעות שלכם לקראת השנה החדשה אך לא ממש יודעים מה הכיוון הנכון להשקעה, הגעתם למקום הנכון. התייעצנו עם גופי ההשקעות המובילים בארץ, על מנת לגבש תמונה רחבה של המניות והסקטורים, שעל פי המומחים מומלץ להשקיע בהם בשנת 2022.

על מנת להבין כמו שצריך את השוק, יש לבחון אותו גם לאור התמורות והתהליכים שהתרחשו בו במהלך השנה החולפת, שנת 2021.
אז מה היה לנו?
שוק ההון עבר בשנת 2021 שנה סוערת במיוחד, אשר במהלכה נרשמה התאוששות מסיבית של הכלכלה העולמית לאחר תקופת שפל בהתחלה ובשיא של מגפת הקורונה, מה שגרם לנסיקות חדות במדדים. בעקבות כך, רק אנליסטים מעטים צופים כי שנת 2022 תהיה שנה טובה עבור המשקיעים בשוק ההון בהשוואה לשנה הקודמת, מאחר והיא תהיה חייבת לייצר יציבות וסביר להניח כי לא תכלול עליות חדות כמו אלו שאפיינו את שנת 2021, שהאירה פנים לרוב המשקיעים בשוק.
1 צפייה בגלריה
במה להשקיע בשנת 2020?
במה להשקיע בשנת 2020?
במה להשקיע בשנת 2022?
(צילום: freepik)
לאורך שנת 2021, ראינו נסיקות של המדדים בבורסות בכל רחבי העולם, ובבורסה בת"א בפרט. ניתן לראות זאת בנתונים של המדדים, כאשר בוול סטריט מדד ה-S&P 500 עלה בכ-28 אחוזים, הנאסד"ק הוסיף כ-23 אחוזים, בעוד שמדד ת"א 35 בבורסה עלה בלא פחות מ-31 אחוזים.
אך לפני שאנחנו רצים להשקיע, חשוב לזכור כי הנתונים המדהימים הללו אפיינו את שנת 2021 החריגה, ושנת 2022 אמנם לא צפויה להיות גרועה עבור המשקיעים, אך בהחלט לא טובה באותה מידה.
לאור זאת, יצאנו לשאול את מיטב המומחים בגופי ההשקעות המובילים- איפה כדאי להשקיע לקראת השנה החדשה, ומהם הסקטורים שבהם צפויה עלייה במדדים?

חברת מיטב דש

החברה הוותיקה ממליצה על 2 ענפים עיקריים- ענף התקשורת, ו-IT.
ענף התקשורת
ענף התקשורת, מומחי החברה טוענים כי השנה צפויה נסיקה במדדי הענף. זאת לאחר שנים רבות של תחרות גדולה במחירים של שירותי הטלוויזיה והאינטרנט, שלצד שחיקה של מחירי תחום הסלולר גרמה לענף לדשדש. מה שיאפשר את השינוי הזה הוא התפתחות של טכנולוגיות חדשניות כמו תשתית הסיבים האופטיים ופריסת רשת הסלולר החדשה- רשת דור 5. המכירה של שירותים מתקדמים אלו תאפשר לחברות לבצע עלייה הדרגתית במחירים, מה שיגדיל את סך ההכנסה של חברות התקשורת ויאפשר למניותיהן לנסוק. המומחים צופים אף כי הביקוש לשירותי טכנולוגיה משודרגים שכאלו יהיה גדול יותר השנה מאשר בשנה רגילה, מאחר והמעבר לעבודה מהבית וללמידה מרחוק, דורש אינטרנט ביתי חזק ביותר, שעד היום רוב משקי הבית לא הרגישו בחסרונו.
IT
לגבי סקטור ה-IT, המומחים צופים המשך שגשוג, שיעלה במיוחד לאור הצורך ההולך וגדל של חברות ועסקים בפתרונות טכנולוגיים, שיאפשרו עבודה מרחוק שתהיה יעילה ומוגנת מפני התקפות סייבר. ארגונים רבים מוצאים את עצמם זקוקים לתשתיות חדשות של נוכחות דיגיטלית, ביניהם גם הצורך של גופים ממשלתיים בכך, שגם הוא צפוי להעלות את המדדים בסקטור.

פעילים ניהול תיקי השקעות

גורמים ניהוליים של מחלקת המחקר בחברה, בחרו להמליץ לנו על שני ענפים שלדעתו יחוו נסיקה במהלך שנת 2022, ענף בדיקת השבבים, ו-DX.
ענף בדיקת השבבים
מומחי החברה עשו לנו סדר בענף השבבים, וחילקו אותו לארבעה תתי ענף- מתכנני שבבים, יצרניהם, ספקי שירות גימור ויצרני ציוד ומכשור לענף. ההמלצה היא להשקיע באופן ספציפי בתחום האחרון, שמתמחה במכשור לייצור ולבדיקה, שנעשה בו שימוש לאורך כל תהליך ההכנה של שבבים.
הצפי לעלייה בתחום נובעת מצמיחה מעבר לזו הטבעית שקורית בענף, ומאפקט שיכוך שישפיע על רכיב המחזוריות, האחראי על התמחור הנמוך בסקטור, באופן משמעותי.
DX
DX הינו תחום שמתעסק בתוכנות מעבר לדיגיטל, והוא כמובן קיבל תנופה אדירה במהלך תקופת הקורונה, בה חברות רבות נאלצו לשדרג או אף ליצור מחדש אפשרויות דיגיטליות לעבודה. אחת הפונקציות הראשונות שעולות לנו לראש היא מתחום ה-IT, וכוללת את המעבר מעבודה במרחב משרדי בו מערכות המידע מוטמעות במחשבים, לעבודה מהבית בה עליהן להימצא על גבי ענן. אך, על פי מומחי החברה, ההשקעה באפיק זה מוגבלת שכן ישנה תחרות גדולה בין סוגים שונים של חברות המציעות שירות כזה. לעומת זאת, בתחום ה-DX, שעוסק בתפעול השוטף של החברה, יש פוטנציאל גבוה יותר למימוש.
בנוסף להמלצות הספציפיות, מומחי החברה העניקו לנו טיפ כללי לבחירה של השקעה מוצלחת.
זאת לאור עלייה כמעט רצופה של כ-13 שנים בשוק ההון, מצב שמקשה מאוד על משקיעים לסחוט תשואה גדולה נוספת מהשוק. אך מצב זה אינו מוחלט, ותשומת לב לשני הפרמטרים הבאים עשויה לאפשר מצב אחר.
1.זיהוי של נקודות פיתול בשוק- שינויים כלליים כמו המעבר של חברות רבות לעבודה מהבית.
2.זיהוי של נקודות פיתול בחברה מסוימת- נוצרות בדרך כלל כתוצאה מהחלפה של ההנהלה.

בנק לאומי

אנליסטים מאגף ייעוץ ההשקעות בבנק לאומי, בחרו להמליץ לנו על אפיקי השקעה כמו חברות התעופה, מכשור רפואי וגיימינג.
חברות תעופה
בנוגע לחברות התעופה, ההמלצה היא לרכוש מדד רחב של חברות תעופה אמריקאיות (JETS), או השקעה במנייה ספציפית של חברת דלתא איירליינס. הסיבה לבחירה דווקא בתחום חברות התעופה, נעוצה בהתאוששות ההדרגתית שחווה כיום התחום, לאחר המכה הגדולה אותה ספג מתחילת מגפת הקורונה, שעצרה כמעט את כל תנועת המטוסים העולמית וגרמה לשפל במניות בתחום זה.
את השיפור בפעילות חברות התעופה, שעתיד להשתקף בערכים שלהן בבורסה, ניתן לראות בשלושה מישורים, כשהראשון בהם הוא כמובן עלייה חדה במספר הנוסעים, כאשר העולם מתחיל להתאושש מהמגפה ולהפחית את חומרת ההנחיות המגבילות. השני שבהם הוא ייעול שביצעו כל חברות התעופה, ובייחוד האמריקאיות שבהן, בנוגע לעלות התפעול השוטף שלהן. השלישי הוא איתנות פיננסית שאנו עדים לשיפור בה בקרב חברות התעופה.
מכשור רפואי
גם בנוגע לחברות מכשור רפואי, מומלץ לרכוש מדד רחב הכולל מספר חברות אמריקאיות בסקטור (IHI), או מנייה של חברת מדטרוניק.
גם כאן, ההקשר להשפעות שיש למשבר הקורונה ברורות- עם התקדמות המגפה, חברות המכשור הרפואי קיבלו תקציבים גדלים והולכים, במיוחד בארצות הברית. הפריחה של התחום נובעת גם מתהליך ארוך ואיטי יותר של עלייה בתוחלת החיים בעולם המערבי, לצד שימוש הולך ונרחב בטיפולי בריאות גם במדינות מתפתחות.
החברה החזקה ביותר בתחום כיום הינה ענקית הרפואה מדטרוניק, שמתמחה במכשור רפואי בתחומי מחלות הלב ומכונות ההנשמה.
עם זאת, ישנה הסתייגות מסוימת מהשקעה בסקטור זה מכיוון שהמניות מתומחרות כרגע במחיר גבוה.
גיימינג
תחום הגיימינג נהנה אף הוא מתאוצה הולכת וגוברת, הן בתהליך ארוך בשנים האחרונות, והן בתהליך מואץ יותר מאז תחילת משבר הקורונה. הביקוש למשחקי וידאו עלה בשנים האחרונות עם התפתחות הסמארטפונים ונגישות האינטרנט, וכיום הוא מהווה את אחד התחומים הצומחים ביותר בשוק. מגמה זו רק התרחבה לאור מגפת הקורונה, ובמיוחד בזמנים של סגרים, שהשאירו אנשים רבים תקועים בביתם ללא מעש.
את ההשקעה מומלץ לבצע דרך מדד רחב של חברות גיימינג (ESPO), כאשר המניה המומלצת ביותר בתוכו הינה של חברת אלקטרוניק ארטס.

המלצת הכותבים

כותבי מאמר זה אף הם ממליצים לנו על תחום שעכשיו בשפל אולם צפוי שיצבור תאוצה עם חלוף מגיפת הקורונה.
הסעות
תחום ההסעות, ובגלל הסעות המונים , הינו תחום שצובר תאוצה עקב הצפיפות ההולכת וגדלה בישראל , ובפרט בריכוזי אוכלוסיה צפופים.
כניסתן של חברות טכנולוגיה לתחום , במיוחד בתחום הסעות עובדים למקומות עבודה יוצרת ביקוש ער לתחום.
בישראל מדובר בהזדמנות מכיוון שנכון לעכשיו תחום ההיסעים הפרטיים נמצא בשפל חסר תקדים וישנן הרבה מציאות בשוק.
הנתונים והמידע המובאים בכתבה זו אינם מהווים ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות