סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

עו"ד גיא רוטרף: "בסכסוכי גירושין אני תמיד חומת המגן של הילדים"

הוא עוסק בדיני משפחה וגירושין מתוך תחושת שליחות. פגיעה בילדים במסגרת של סכסוכי גירושין מוציאה אותו מהכלים והוא יעשה הכל כדי שסכסוך גירושין לא יערב בתוכו את הילדים ויפגע בהם. גם בעוד 10 שנים הוא מתכנן להיות עם אותן אנרגיות, לייצג בהליכי גירושין ומשפחה ולאפשר ללקוחותיו לסיים את ההליך בראש מורם ועם המון תקווה. הכירו את עורך הדין גיא רוטרף.

מאת: אדי סוברי
מאחורי הגלימה - ראיון אישי עם עו”ד גיא רוטרף
תחום מומחיות: דיני משפחה וירושה.
מצב משפחתי: נשוי + 1
מקום מגורים: רמת גן
1. עו"ד רוטרף, אתה הרבה שנים עורך דין העוסק בדיני משפחה, גירושין וירושה - מה הוביל אותך לבחור דווקא בתחום משפטי זה?
ההצלחה בתיקי משפחה מביאה סיפוק אדיר ובלתי רגיל, זה אולי מה שהוביל אותי יותר מכל לבחור בתחום הרגיש והמיוחד הזה. בתיקים אזרחיים קלאסיים, או בסכסוכים מסחריים כדוגמא, אפשר להרוויח יפה מאוד, אבל זה לא משתווה לסיפוק כשמצליחים לגרום לאותם אנשים שהגיעו למשרדי ברגעי השפל של חייהם לעמוד על הרגליים ולסיים את ההליך בראש מורם ועם המון תקווה.
והחשוב מכל – הילדים. אני מאוד אוהב ילדים ורואה בעבודתי שליחות וייעוד. הקו שמנחה אותי בכל תיק שמעורבים בו ילדים הוא שמירה על טובתם. עירוב ילדים בסכסוך גירושין מביא לנזקים עצומים ובלתי הפיכים. גם אם בסופו של יום הצלחתי לחסוך ללקוח כסף אבל בדרך הילדים נפגעו – אני לא חושב שניתן להגדיר זאת "כניצחון". אני תמיד אומר ללקוחותיי: "התכשיט היקר ביותר שאי פעם יהיה לך סביב הצוואר הוא הזרועות של ילדיך". זהו משפט שעל כל מתגרש לשנן היטב היטב.
כשאני מוצא את עצמי חומת מגן עבור הילדים – אני יודע שבחרתי בתחום המשפטי שהכי מתאים למי שאני.
2. באיזו הצלחה משפטית שלך אתה גאה במיוחד?
הצלחה בה אני גאה במיוחד הייתה במקרה בו הגיע למשרדי אב טרי לתינוק בן שבועיים. האם החליטה לקחת את התינוק לאחר הלידה ולא אפשרה לאב שום קשר עמו. במקביל, האם הגישה נגד הלקוח שלי תלונות שווא ובקשות לצווי הגנה, עתרה למפגשים במרכז קשר וניסתה לבצע כל 'תרגיל' אפשרי בניסיון למנוע את הקשר.
במסגרת הליך משפטי לא פשוט, במהלכו הפרכתי את טענות האם אחת לאחת והוכחתי כי האב הוא אב טוב ומיטיב, החל האב לראות בנו בהדרגתיות עד הגיעו לגיל שנה, בו כבר נקבעו זמני שהות שוויוניים. מדובר בגיל מאוד צעיר להחלת זמני שהות שוויוניים, בטח כשברקע טענות חמורות כלפי האב ותפקודו ההורי.
הסיפוק שחשתי כשהצלחתי שווה יותר מכל שכר טרחה.
1 צפייה בגלריה
עורך דין גיא רוטרף
עורך דין גיא רוטרף
עורך דין גיא רוטרף
(צילום: קרן מזור)
3. עו"ד גיא רוטרף, האמנם כשמלווים לקוחות בהליכי גירושין – ברוב הזמן מתפקדים כסוג של "כותל" או פסיכולוג ופחות כעורך דין?
זה נכון שפעמים רבות אני מרגיש מעין פסיכולוג ועלי להיות רגיש, סבלני וקשוב. לפעמים אני אפילו מוצא את עצמי גולש לשיח אישי ופחות משפטי. זה טבעי כשעוסקים בדיני משפחה, הרי המציאות הקשה טופחת על פניהם של הלקוחות ופוגעת בהם כלכלית, נפשית ומוראלית. אך יחד עם זאת, תמיד אני מזכיר לעצמי שאסור לי להיות מעורב רגשית בהליך. סוף סוף, מדובר בהליך משפטי ויש לנהל אותו במקצועיות ובקור רוח.
4. האם לעיסוק האינטנסיבי כל כך בגירושין יש השפעה על החיים האישיים שלך?
בהחלט. מעבר לעומס הרב ולעובדה שמדובר בעבודה תובענית, תחום דיני המשפחה הוא רגיש מאד ולא אחת אני לוקח איתי את הצרות של הלקוחות הביתה. באם זאת אישה שחווה התעללות מצד בעלה, גבר שנאלץ להתמודד עם האשמות שווא או הורה שמתמודד עם ניכור הורי. יש תיקים שמעסיקים אותי מסביב לשעון ואני לא נח עד שאני לא מגיע לתוצאה הרצויה.
5. מה מוציא אותך מהכלים?
לצערי הרשימה ארוכה מאוד.
נתחיל מפערי כוחות בין בני הזוג בהליך גירושין והפעלת לחצים כלכליים על הצד החלש, בניסיון לסחוט ולהכניע אותו לתנאי גירושין מקפחים.
כשאני נתקל במקרים מסוג זה ואני מייצג את הצד 'החלש', מדרבן אותי לפעול למיצוי כל זכויותיו תוך מתן ביטחון לאורך כל ההליך המשפטי. אסור שהצד 'החלש' ייכנע לתכתיבים רק משום שידו אינה משגת לנהל הליך משפטי באופן הוגן וראוי.
שנית, סחיטת כספים כתנאי למתן גט. אסור שהדבר יקרה במדינה מתוקנת ויש כלים להתמודד עם ניסיונות סחיטה מסוג זה. כיום, הרכבים רבים בבתי הדין הרבניים לא נותנים לכך יד ויוצאים מגדרם על מנת לסייע לצד הנסחט.
והחמור מכל – עירוב ילדים בסכסוך גירושין. מדובר ברעה חולה. הורה שמעבר את ילדיו בסכסוך לא מודע לנזקים שהוא גורם להם. אני בטוח שאם אותם הורים היו מודעים לנזקים ולהיותם בלתי הפיכים, הם היו חושבים פעמיים לפני שהיו מנסים לגרום לילדים "לתפוס צד".
6. מדברים היום המון על שינויים ורפורמות במערכת המשפט – לשיטתך, בית המשפט לענייני משפחה הוא מקום שנעשה בו צדק?
רוב שופטי המשפחה מנהלים את ההליך ברגישות ומקצועיות גם יחד, ומנסים לסייע לצדדים להגיע להסכמות כבר בתחילת ההליך. לצערי לא תמיד זה מצליח ולא תמיד נעשה צדק.
אם אנחנו מדברים על רפורמה, לטעמי יש צורך להקליט את כל הדיונים בביהמ"ש לענייני משפחה ובבתי הדין הרבניים, שכידוע, מתנהלים בו בדלתיים סגורות. לעיתים הדבר משיג תוצאה הפוכה: שופטים ודיינים מסוימים מפעילים לחצים גדולים מדי ואומרים דברים שלא היו מעזים להגיד אילו היו תחת הקלטה, והכל בניסיון "לגמור" את התיק.
זה נכון שצריך לסייע לצדדים לסיים את הסכסוך במהירות, אבל לא בכל מחיר.
7. מה הלקוחות שלך לא יודעים עליך?
אני מאוד תחרותי והייתי אלוף הארץ בסקווש. רוב הלקוחות לא יודעים שאני רוצה להצליח בהליך שלהם יותר מאשר הם רוצים בעצמם. אין דבר שאני שונא יותר מלהפסיד.
8. באיזה תחום משפטי היית בוחר אם לא היית עורך דין לענייני גירושין?
כנראה בתחום הפלילי.
9. עו"ד גיא רוטרף, בשעות הפנאי (שבקושי יש לך), איפה אפשר למצוא אותך?
עם משפחתי, בחוף הים או במשחק סקווש.
10. היכן תהיה בעוד 10 שנים מהיום?
מאחל לעצמי שאמשיך להיות עו"ד מוביל בתחום עם אותן האנרגיות.
*עורך דין גיא רוטרף, בעל ניסיון עשיר בניהול תיקי משפחה, גירושין וירושה.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות