סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

ב"פיל אנימציה", מוותיקות התחום בארץ, מסבירים: מה באמת גורם לסרטון אנימציה עסקי להשאיר חותם

בעולם עמוס בגירויים שנלחמים על תשומת הלב שלנו, לא פשוט לגרום לאנשים לצפות בסרטון עסקי שלכולם ברור מהי המטרה שלו. ב"פיל אנימציה" מדגישים כי בקרב על תשומת הלב של הגולשים חייבים להשתחרר מהרצון לדחוף מסרים שיווקיים וגם מציגים את הנשק הסודי שמבדל את הסרטונים המוצלחים באמת

חברות כיום נמדדות במידה רבה על פי היכולת שלהן "להמציא את הגלגל" בכל פעם מחדש ולצעוד בנתיבים חדשים ולא מוכרים. אותה היצירתיות באה לידי ביטוי גם במאמצי השיווק והפרסום כמובן - והיא תשפיע במידה רבה על הרצון של אנשים לצרוך את המסרים השיווקיים שלכם, אבל גם על משך הזמן שבו אותם המסרים יישארו להם בזיכרון.
"כדי שסרטון אנימציה שיווקי באמת יעניין אנשים, בטח כשמדובר ב-B2B ובשיווק למקבלי החלטות עסוקים, הוא חייב לספר סיפור שיהיה מספיק מעניין ושונה", מסביר עופר גזית מ"פיל אנימציה". "חשוב לזכור שהאנשים שצופים בסרטונים האלו הם לא 'קהל שבוי', אלא נתקלים בו ברשת חברתית כלשהי בזמנם הפנוי, או בדף נחיתה שאין להם מספיק זמן או רצון להתעכב עליו. הנתונים מראים שזמן הנטישה של סרטונים עסקיים הוא מאוד קצר. לצופה ממוצע ייקח שמונה שניות להחליט אם הוא נשאר - ובזמן הזה חייבים לעשות הכול כדי לתפוס אותו. לכן היצירתיות משחקת כאן תפקיד מרכזי".
2 צפייה בגלריה
פיל אנימציה
פיל אנימציה
פיל אנימציה
(צילום מסך)
כשעובדים עם תשוקה אפשר לכבוש כל פסגה
כשעופר מסביר איך להפוך סרטון אנימציה לאפקטיבי, העיניים שלו נוצצות וברור שהוא יודע על מה הוא מדבר. אחרי שהשלים תואר במשפטים ובמנהל עסקים בהתמחות בשיווק ואחרי שניהל במשך מספר שנים משרד עורכי דין פרטי, הוא הרגיש שאינו מעוניין עוד לעסוק במקצוע עריכת הדין והצטרף לפיל אנימציה, אותה הקים אחיו, שרון גזית, בשנת 1997, לפני חצי יובל. עופר, כעורך דין, ליווה את החברה עוד מימיה הראשונים. עתה הייתה לו ההזדמנות לתת ביטוי גם ליצירתיות שתמיד הייתה לו בפיתוח תכנים.
אולם כשהוא משוחח איתנו, הוא מדגיש שהאמן הגדול במשפחה הוא אחיו שרון, המנהל המקצועי של פיל אנימציה, שהוא שם דבר בקהילת האנימציה בארץ ובעולם. לאורך השנים שרון ביים, אייר והנפיש אינספור יצירות, שחלקן גם זכו בפרסים והוקרנו בפסטיבלים בארץ ובעולם. בנוסף לניהולה המקצועי של פיל אנימציה, שרון מלמד מזה שנים רבות סטודנטים לאנימציה בבצלאל ובמכללה הישראלית לאנימציה.
"ועל אף כל עבודתו האינטנסיבית" ממשיך עופר, "עד היום, למרות שהסטודיו גדל ויש איתנו יוצרים מוכשרים וחדורי מטרה שעובדים בפיל אנימציה - שרון עדיין עוזב אחרי כולם את המשרד, וכשהוא חוזר הביתה הוא ממשיך ליצור סרטוני אנימציה אישיים להנאתו. זה באמת מראה לך כמה שהוא נועד למקצוע הזה".
התשוקה הזאת של שניהם, מאמינים האחים, סייעה לחברה לשרוד ולשגשג כל כך הרבה שנים - דבר שכשלעצמו אינו מובן מאליו, וגם אפשרה להם לצבור לאורך השנים לקוחות בולטים ומשמעותיים במשק הישראלי ובעולם - לרבות אמדוקס, טבע, שטראוס, רפא"ל, נוברטיס, מנורה מבטחים, יד ושם, צ'קמארקס, פרוטרום, פלייטיקה, למונייד, קופ"ח מאוחדת ועוד חברות רבות אחרות. שרון ועופר מתגאים במיוחד גם ביצירת סדרות אנימציה רבות ש"פיל אנימציה" יצרה לאורך השנים עבור "ערוץ בייבי", בשיתוף עם מנהל הערוץ רון אייזיק והצוות המוכשר של הערוץ.
אבל אם תשאלו אותם, יש דבר אחד מרכזי שמראה שהם עושים את הדברים נכון בתחום הסרטונים לעסקים: "בעולם הסרטונים לחברות, הרבה מהלקוחות העסקיים הם וואן-טיימרים, פשוט כי הסרט משמש אותם לשנים רבות ואין להם צורך בסרטון נוסף", מספר שרון. "אצלנו, הלקוחות בדרך כלל מבקשים עוד סרטונים תוך זמן יחסית קצר, הופכים ללקוחות קבועים וגם ממליצים עלינו לחברים. כיף לדעת שהרוב המוחלט של הלקוחות שלנו מגיע מפה לאוזן".
2 צפייה בגלריה
שרון גזית.
שרון גזית.
שרון גזית.
(עופר גזית)
סרטון אנימציה לא מחליף איש מכירות
אחת הטעויות הנפוצות של חלק ממנהלי השיווק, כשהם ניגשים להפיק סרטון אנימציה, קשורה באופן שבו הם תופסים את תפקידו של המוצר. בהקשר הזה עופר מדגיש כי "בסופו של דבר - הסרט יימדד לא על פי הייחודיות שלו או סגנון העיצוב, אלא על פי היכולת שלו לשמר את הקשב של הקהל לאורך זמן, להעביר את התוכן בבהירות ובעיקר - לגרום לצופה לחוות את רגע ה'אאוריקה'. כלומר לגלות משהו חדש ובעל ערך עבור הצופה, שנותן מענה לצורך שלו".
"סרטון אנימציה לא מחליף את אנשי המכירות. אסור שהוא ינסה למכור בכוח - כי אז הוא יאבד את הצופים שמאסו בשיווק אגרסיבי. סרטון כזה צריך להיות מבדר, מצחיק וסוחף כדי לגרום לאנשים להתעכב עליו, וזאת מבלי לפגוע בהקפדה על העברת התוכן והמסר בצורה מדויקת וברורה".
כדי להבטיח תוצר שבאמת יממש את המטרה הזאת, "פיל אנימציה" מתחזקת צוותים ייעודיים ומקצועיים, שכל אחד מהם מופקד על אחד מששת השלבים בתהליך היצירה - פיתוח קונספט יצירתי; כתיבת תסריט; בימוי; אנימציה; אפטר אפקטס (אפקטים מיוחדים) ופס קול. כל שלב מנוהל על ידי אנשי מקצוע שמחזיקים בניסיון ייחודי בעבודה בו, כאשר בכל נקודה בדרך, הלקוח רואה את ההתקדמות ונותן את המשוב שלו.
"זה לא פשוט לייצר סרטונים זכירים ובולטים - ואני מכיר הרבה מנהלי שיווק שחוששים להיכנס לתהליך, כי הם לא בטוחים כיצד להתחיל אותו ומפחדים להיכשל", מספר שרון. "זו הסיבה שחשוב לנו לרכז אצלנו את ניהול התהליך מא' עד ת' ולהביא את כל הכישרון ושנות הניסיון שלנו לכל פרויקט ופרויקט. אנחנו לוקחים על עצמנו את כל המשימות הקריאטיביות וההפקתיות, כדי שכל מה שיישאר ללקוח לעשות זה לתת לנו את כל הפרטים שאנחנו צריכים בהתחלה ופידבקים לאורך הדרך".

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות