סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

יריב פז - האם חיפה היא עדיין בירת המשקיעים?

מבלי שהרגשנו כמעט מספר העולים החדשים הגיע בשנת 2022 לשיא של עשרות שנים, כך על פי נתוני משרד העלייה והקליטה. המלחמה בין רוסיה לאוקראינה מעודדת עוד ועוד עולים להגיע לישראל. המגמה הזאת רק בראשיתה, מאחר ואותם עולים מחפשים איכות חיים, הזדמנויות תעסוקה ופרנסה ובעיקר שקט ממלחמות ומאבקים

אחת הערים שנמצאת במקומות הראשונים בקליטת אותם עולים, היא חיפה. כשהעולים מגיעים לישראל הם מקבלים סל קליטה הכולל מימון מלא של המדינה לשכירות. העולים מעדיפים להתגורר באזורים שבהם מחירי השכירות הגיוניים, אזורים שקיימת בהם כבר קהילה דוברת רוסית ודרכי תחבורה מעולים. חיפה עונה בצורה הכי מדויקת שיש על כל הדרישות האלה ולכן תמשיך למשוך אליה עוד ועוד עולים צעירים.
2 צפייה בגלריה
יריב פז, מנכ"ל פז גרופ
יריב פז, מנכ"ל פז גרופ
יריב פז, מנכ"ל פז גרופ
(יריב פז)
בשעה שזרם העולים וההגירה החיובית מתגברת, היצע הדירות להשכרה במחירים של 3,000-4,000 שקל לחודש, כמעט ולא עולה.
"התוצאה היא שנוצר מחסור משמעותי בדירות. כמעט ולא קורה מצב שדירה עומדת להשכרה יותר מימים בודדים. אני רואה את זה שאנחנו אפילו לא מגיעים למצב שצריך לפרסם את הדירות – הן מושכרות מעכשיו לעכשיו מפה לאוזן ודרך מאגרים של עולים חדשים. אין לנו אפילו פרסום באתרי האינטרנט והדירות כבר מושכרות", מסביר יריב פז, מנכ"ל פז גרופ המלווה משקיעים לרכישת דירות בעיר חיפה ומנהלת עבורם את מאות הדירות להשקעה אותם רוכשים המשקיעים.
בשורה התחתונה, חיפה מציעה ב-2023 משהו שכל משקיע נדל"ן מחפש:
  1. מחירי נדל"ן נוחים בשכונות עם שוכרים יציבים – משאירה למשקיעים עודף ממיליון שקל.
  2. תשואות גבוהות ושוטפות מהשכרה של 4%-6%.
  3. השכרה מהירה של שעות עד ימים בודדים.
  4. עליית מחירים במיוחד כשהריבית עולה. בעשור האחרון מחירי הנדלן בחיפה טסו יותר מכל עיר אחרת בארץ כך שמשקיעים עשו תשואה יפה לא רק בשכירות אלא ובמיוחד מעליית ערך.
  5. עוגנים שרק הולכים ומתחזקים – למשל מספר הסטודנטים בטכניון ובאוניברסיטת חיפה רק הולך וגדל משנה לשנה, חיפה היא עיר נמל, העיר השלישית בגודלה בישראל עם לא מעט ערים סביבה, קניונים, מרכזי קניות ועוד.
  6. מספר רב של חברות הייטק ממוקמות בחיפה – אינטל, DELL, YAHOO, גוגל ומיקרוסופט מגדילות מדי שנה את מספר העובדים והם מבקשים להתגורר בחיפה.
אז האם חיפה עדיין בירת המשקיעים?
כשבאזור המרכז מדברים על תחבורה ציבורית יעילה, על רכבת תחתית, רכבת קלה ומטרו, חיפה מציעה משהו שתושבי תל אביב רק יכולים לחלום עליו עוד עשרות שנים – 4 אפיקי תחבורה יעילים ומהירים.
מערכת האוטובוסים בחיפה היא יעילה ומהירה וישנם קווים רבים שחוצים את חיפה. בעיר פועלת המטרונית – מסלול מיוחד ובלעדי לאוטובוסים ללא פקקים ועומסי תנועה, המשמשת חלק גדול מתושבי העיר להגיע ממקום למקום. המטרונית משרתת את הקריות, מפרץ חיפה, העיר התחתית, הדר, מערב חיפה, נשר ויגור. לכן רבים מתושבי העיר חוסכים רכישה של רכב שני למשפחה ואם מוסיפים לכך את מחירי השכירות הנוחים, אז הן חוסכות כ-40% מההוצאה החודשית לעומת משפחות באזור המרכז ורמת החיים שלהם טובה יותר.
כלי תחבורה נוסף שקיים בחיפה ואי אפשר למצוא באף עיר אחרת היא הרכבלית. הרַכַּבְלִית היא רכבל השייך למערך התחבורה הציבורית בחיפה ומקשר את מרכזית המפרץ ואת הצ'ק פוסט עם הטכניון ועם אוניברסיטת חיפה. הרכבלית היא הרכבל הארוך בישראל ורכבל תחבורה ציבורית הראשון בישראל להסעת המונים.
"בעידן שבו כולם מדברים על יוקר המחיה והמחירים בסופר לא מפסיקים לעלות, יותר משפחות מחפשות איכות חיים ומי שנהנים מכך, אלה המשקיעים שהצטרפו בשנים האחרונות ורכשו דירות להשקעה בעיר. מרבית השוכרים רוצים לחדש חוזה לשנה נוספת, כי הם מבינים שהיצע הדירות נמוך בעיר. העובדה שהדירות עוברות שיפוץ יסודי מסייעת בהשכרה", מסביר עוד פז.
2 צפייה בגלריה
האם חיפה היא עדיין בירת המשקיעים?
האם חיפה היא עדיין בירת המשקיעים?
האם חיפה היא עדיין בירת המשקיעים?
(יריב פז)
מדוע הקבלנים לא בונים אלפי יחידות דיור בחיפה כדי לענות על הביקושים?
"הקבלנים בונים בחיפה, אבל מרבית הפרויקטים הם של דירות במחירים של 1.5 מיליון שקל וצפונה. עלות בניית דירה חדשה בישראל התייקרה ב-30% מאז פרוץ הקורונה. כך שהקבלנים לא יכולים להציע דירות חדשות במחירים של הדירות הישנות. התוצאה היא שמשקיעים שרכשו דירה להשקעה ב-800,000 שקל, אמנם מחזיקים דירה שנבנתה לפני 30 שנה ושופצה, אבל רק עלות הבנייה שלה כחדשה היא הסכום ששילמו עליה. בשורה התחתונה הם מקבלים נכס מניב ואת הקרקע בחינם. אז יגיעו מדוע השוק לא מקפיץ את מחירי הדירות האלה? התשובה שלי היא שזה קורה בהדרגה, המחירים מטפסים לאט לאט", מסביר יריב פז.
איפה אתה רואה את חיפה בעוד כמה שנים כיעד השקעה?
"קודם כל הנבואה ניתנה לשוטים אבל אני מאמין שהמחירים יעלו עוד. לא הגיוני שיש עוד דירות שעולות פחות ממיליון שח. מעבר לכך אני רואה עוד ועוד אנשים באים לגור בעיר דבר שיעלה את ההגירה ויעלה גם כן את מחירי השכירות. וזה עוד מבלי להזכיר את הפיתוח שיש בעיר מבחינת פינוי בינוי – חיפה היא אחת השיאניות בארץ בכל הקשור להתפתחות עירונית. הים, האוניברסיטאות, מרכז ההיטק וכמות העוגנים הופכים העיר למבוקשת בקרב דיירם ובמיוחד בקרב משקיעים"
משקיעים המעוניינים בליווי מלא לרכישת דירה להשקעה, יכולים לפנות אל פז גרופ, שפועלת מול משקיעים כבר 15 שנה. החברה מעניקה מעטפת מלאה למשקיע החל ממשכנתא, איתור נכסים מעולים, שיפוץ וניהול מלא גם לאחר ההשכרה.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות