סגור
ניוז רום גג חדשדסקטופ

ייצור תבניות פלסטיק - דברים שחשוב לדעת

הזרקת פלסטיק היא שיטה טכנולוגית מתקדמת לייצור מוצרי פלסטיק למגוון של תעשיות ומטרות. טכנולוגיה זו, הנקראת גם הזרקה תרמו-פלסטית, דורשת מומחיות גבוהה הן בשלב תכנון הייצור ובחירת חומרי הגלם והן בשלב ביצוע ההזרקות.

כיום, ניתן לבצע הזרקת פלסטיק לייצור המוני של מיליוני חלקים זהים, אודות למערכות אוטומציה מתקדמות המחקות פעולת אדם.
ייצור תבניות להזרקת פלסטיק
אחד האתגרים הגדולים ביותר, הוא דווקא השלב המקדים להזרקה – ייצור תבניות להזרקת פלסטיק. חומר הגלם הנבחר מוזרק ברמת דיוק גבוהה לתוך תבנית ייעודית שיוצרה במיוחד עבור המוצר.את התבנית הזו מתכננים ומייצרים תוך התחשבות בסוג המוצר ובייעוד שלו, בחומר הגלם שיוצק לתוכו, באופן קירור התבנית, ביכולת העמידה בלחץ ההזרקה ועוד, וזאת תוך ירידה לפרטים הקטנים ביותר – עד לחריץ הקטן ביותר או בליטה שכמעט אינה נראית לעין. את התבנית מייצרים לרוב מפלדה נוכח העמידות הגבוהה שלה, אך ניתן לבחור לייצר אותה גם מאלומיניום או סגסוגת נחושת, בהתאם להמלצת המומחים.
תכנון יעיל ונכון להזרקה המונית
כשמדובר בפרויקט של ייצור תבניות להזרקות חלקי פלסטיק בהיקפים גדולים, לתכנון יעיל ונכון יש משמעות רבה. ניתן לומר שאיכות התוצר הסופי מותנית במשימת התכנון, וככל שתהיה השקעה בפרטים הקטנים כך המוצר יהיה איכותי ויחזיק לאורך זמן.
כך לדוגמא, חטיבת Sunrise Engineering מקבוצת "זריחה" הייתה שותפה בפרויקט הנדסה גנטית של אצות המכילות בתוכן חלבונים תרופתיים שאפשרו לשחרר לתוך המים תרופות כחלופה למתן תרופה בהליך ידני ויקר , שפעמים רבות גרם לתמותה של כ-20% מהדגים. כדי שהאצות יוכלו לעמוד במשימה שלהן, נדרש לגדל אותן בתנאים מדויקים מאוד. כאן הצטרפה קבוצת זריחה לתכנון וייצור של תבניות לייצור מוצר פלסטי לטובת הפרויקט.. הצוות ההנדסי שלנו נדרש לבחור בחומר גלם שיעמוד בתנאים הנדרשים לגידול אצה בכל מזג אוויר, לא יפריש חומר כימי ואם ככל האפשר, יהיה חומר זול. כדי לשמור על הפלסטיק מפני השמש ולמנוע התפוררות, הוכנס אל החומר תוסף UV למניעת נזקי הקרינה. בסופו של התהליך, ולאחר עבודה מדוקדקת בתכנון, בהבטחת האיכות ובביצוע מדויק – התבניות נבנו והחלקים הראשונים שיוצרו נבדקו בשטח בהצלחה ולאחריהן החל ייצור של חלקי פלסטיק שמשמשות כיום את המערכת לגידול אצות למאכל שהן גם תרופה.
1 צפייה בגלריה
(זריחה חלאבין תעשיות בע"מ)
אוטומציה
אוטומציה היא מגמה חדשנית ומתוחכמת מאוד, שמאפשרת לנו לייצר ברציפות בייצור תוך עמידה בסטנדרטים גבוהים במיוחד של בטיחות, דיוק בביצוע וניצול יעיל של זמן ותקציב. מפעלים שעובדים עם מכונות אוטומטיות, בסיוע רובוטים, מעניקים ערך מוסף במגוון של היבטים. בהיבט הבטיחות, האוטומציה מהווה קו ייצור נפרד בו הפעילות נעשית כמעט ללא מגע יד אדם. במצבעה במפעלנו במעלות – הרובוט מתוכנת ללמוד את הפעילות האנושית ולחקות אותה , בייצור מהיר ומדויק. בהיבט ניצול יעיל של זמן – הרובוט מתוכנת לבצע פעולות מהירות ורציפות,. גולת הכותרת של האוטומציה היא דיוק ואיכות ברמה גבוהה ביותר, תוך בקרה על התהליך כתוצאה מאיסוף המידע ועיבוד שלו בזמן אמת 24/7.
הבטחת איכות
הבטחת איכות היא אחד הכלים החשובים ביותר בתעשיית הייצור לסוגיה, והיא מבטיחה לנו מוצר איכותי העומד בתקנים הנדרשים וחף מפגמים. הבטחת איכות טובה ומקצועית חוסכת בתקלות, מייעלת את זמן העבודה ומונעת חריגות תקציביות שנוצרות כתוצאה מכשלים בהליך הייצור. במפעלי הייצור של חטיבת Sunrise Engineering אנו מחזיקים בצוות הבטחת איכות מן השורה הראשונה, אשר יטפל בפרויקט שלכם ויבחן בעין ביקורתית במיוחד גם את הפרט הקטן ביותר – וייתן את חותמתו בכל שלב ושלב.
תכנון, ייצור, ביקורת
תכנון יעיל בבחירה של חומרי הגלם, אוטומציה בביצוע והבטחת איכות על ידי צוות של מומחים, יתרמו באופן משמעותי להצלחת הפרויקט שלכם לייצור כמויות גדולות, מדויק ויעיל ולמוצר עמיד ואיכותי.

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות