$
חברה וסביבה

קרדיט סוויס תרחיב את חופשת ההורות בתשלום

השלוחה האמריקאית של הבנק תציע לעובדיה 20 שבועות חופשת הורות. בכירה בבנק: "בדקנו כיצד מתנהלות חברות הטכנולוגיה בנושא והבנו שעלינו להשתנות"

שירות כלכליסט 22:0801.12.15

בהשראת ענקיות טכנולוגיה, חברות פיננסים בארה"ב מנסות לפתות עובדים מוכשרים באמצעות חופשות הורות שוויוניות וממושכות.

 

בשבוע שעבר הודיעה פייסבוק כי תאפשר לעובדיה העולמיים חופשת הורות של ארבעה חודשים. המייסד מארק צוקרברג אף נתן דוגמה והודיע כי ייצא לחופשה בת חודשיים כאשר תיוולד בתו.

 

כעת מצטרפת למגמה השלוחה האמריקאית של קרדיט סוויס, שהודיעה שלשום כי 8,500 עובדיה בארה"ב יהיו זכאים ל־20 שבועות של חופשת הורות בתשלום, לעומת 12 שבועות שהציעה עד כה. מדובר באחת מחופשות ההורות הנדיבות ביותר שמציעה חברת שירותים פיננסיים בארה"ב.

המדיניות החדשה, התקפה למשרות בהיקף של 20 שעות שבועיות ומעלה, חלה על המטפל הראשי, אשה או גבר, וניתן לקחת את החופשה ב־12 החודשים הראשונים להולדת התינוק. הורה שאינו מטפל ראשי זכאי לשבוע חופשה בתשלום ו־19 שבועות ללא תשלום. לפי קרדיט סוויס, מתחילת השנה 25% מהעובדים שנטלו חופשת הורות מלאה היו גברים.

 

סיבה מרכזית למהלך היא נהירה של עובדים צעירים לעמק הסיליקון. בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" אמרה דוברת מחלקת כוח האדם בקרדיט סוויס ארה"ב, אליזבת דונלי, כי הבנק מנסה להתאים את עצמו לרוח הזמנים. "אנו בודקים מה גוגל וחברות טכנולוגיות אחרות עושות, וראינו שהן מושכות את העובדים המוכשרים שקרדיט סוויס רוצה להעסיק. הבנו שעלינו לערוך שינויים כי לצעירים חשוב האיזון בין העבודה לחיים הפרטיים".

 

קרדיט סוויס מצטרפת לחברות כמו אמזון, נטפליקס וחברת הייעוץ אקסנצ'ר, שהרחיבו את ההטבות להורים גם כדי למשוך יותר נשים. בקרדיט סוויס לא מסתפקים בהארכת חופשת הלידה, והם יממנו גם את עלות הצטרפותן של מטפלות לנסיעות עסקים. צעד זה מתכתב עם הודעת יבמ הקיץ, ולפיה תממן משלוחים של חלב אם כשהעובדות נמצאות בנסיעות עסקים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x