$
תעשייה ופיננסים

העובד החדש של בנק מיצובישי ביפן: הרובוט נאו

לראשונה בעולם נכנס רובוט למצבת העובדים בבנק. היתרונות: נאו דובר 19 שפות ולא צריך לישון

בלומברג 23:5002.02.15

לעובד החדש בבנק הגדול ביפן, מיצובישי UFJ, קוראים נאו: רובוט אנושי בגובה 58 ס"מ שישולב במערך הבנקים היפני כדי לשפר את איכות השירות ללקוחות.

 

 

 

נאו, הרובוט הראשון בעולם המועסק בבנק, דובר 19 שפות ומסוגל לקרוא רגשות. כך לפי הודעת הבנק שהציג אותו לראווה היום (ב'), לקראת שילובו העתידי בסניפים נוספים החל באפריל הקרוב.

 

הרובוט נאו, פיתוח של אלדברן רובוטיקה שבסיסה בפריז, חטיבה של סופטבנק, יקבל את פני הלקוחות ויתעניין איזה שירות בדיוק הם צריכים. "שלום וברוך הבא", קידם היום נאו בחביבות את פניו של לקוח דובר אנגלית. "אני יכול לספר לך על המרות מט"ח, כספומטים, פתיחת חשבון בנק. מה בדיוק אתה צריך?"

 

 

 צילום: בלומברג

 

המהלך של בנק מיצובישי עולה בקנה אחד עם שאיפתו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה לקיים מהפכת רובוטים במסגרת אסטרטגיית הצמיחה שלו. זאת ברקע התכווצות כוח העבודה ביפן והידלדלות האוכלוסייה.

 

יו"ר איגוד הבנקאים היפני נובויוקי היראנו אמר בחודש שעבר כי חברות פיננסיות ברחבי העולם מאמצות חידושים טכנולוגיים ועל הבנקים ביפן להיות מעודכנים.

 

"רובוטים מסוגלים לבצע מטלות שהעובדים האנושיים שלנו לא יכולים, כמו בנקאות 24 שעות ותקשורת במספר רב של שפות", ציין טקומה נומוטו, מנכ"ל חטיבת טכנולוגיית מידע במיצובישי, בתדרוך שהתקיים בטוקיו. "נאו הוא חמוד וחברותי ואני מאמין שהוא ימצא חן בעיני הלקוחות שלנו". עוד הוסיף נומוטו כי היפנים נהנים מהחוויה של תשומת לב אישית בסניפים, בניגוד לתחושת הניכור שמייצרת הבנקאות המקוונת.

 

נוסף לחידוש הרובוטי, הירידה בהיקף האוכלוסייה ביפן, וריבית בסיס הקרובה ל־0% מעודדים את הבנקים המקומיים להתרחב מחוץ לתחומי המדינה. כך למשל, בחודש שעבר דווח כי מיצובישי מקיים מגעים לרכישה אפשרית של בנק DVB הגרמני שבסיסו בפרנקפורט, המתמחה בהלוואות למגזרי התעופה והספנות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x