$
תעשייה ופיננסים

במבי בדרך לבומביי: אולפני דיסני הפיקו סרט ראשון בהינדית

הסרט הבוליוודי Khoobsurat מתאר את סיפור אהבתם של בחורה צנועה ונסיך עשיר. הודו היא המדינה הגדולה היחידה שבה הקולנוע האמריקאי עדיין לא השתלט על השוק המקומי. ב־2012 דיסני רכשה חברת מדיה הודית

שירות כלכליסט 19:3821.09.14

בשבוע שעבר יצא לאקרנים בהודו הסרט "Khoobsurat" (בהינדית: יפה), הסרט הראשון בשפה ההינדית של מותג אולפני הקולנוע של דיסני - צעד חדש בניסיון של האולפנים המצליחים להתרחב בשוק ההודי.

 

הסרט, שעלילתו מתרחשת במדינת רג'סטן, נעשה בסגנון בוליוודי, ומציג את סיפור אהבתם של נערה יפה ממשפחה צנועה ונסיך עשיר לצלילי מוזיקה וריקודים. "זו קומדיה רומנטית קלאסית", אמרה השחקנית הראשית סונאם קאפור, כוכבת בוליווד ידועה, באירוע השקת הסרט.

 

הסרט משווק כהפקה של דיסני ובכרזה שלו הוא מכונה "Disney's Khoobsurat" כחלק מאסטרטגיה רחבה יותר לזיהוי המותג עם הקולנוע ההודי. שחקניו אף נסעו להצטלם עם דמויות דיסני בפארק דיסנילנד שבפריז במסע ההשקה.

 

 

תעשיית הקולנוע ההודית מפיקה בכל שנה יותר סרטים מהוליווד ומוכרת בממוצע 3 מיליארד כרטיסים. אף שההכנסות שלה צנועות לעומת אלה של המקבילה האמריקאית (כ־1.5 מיליארד דולר בשנה לעומת כ־10 מיליארד דולר בשנה בארה"ב), אופק הצמיחה הפוטנציאלי של השוק כבר פיתה אולפני ענק אמריקאיים, כגון ויאקום ופוקס, לנסות להיכנס להודו.

 

דיסנילנד בקליפורניה דיסנילנד בקליפורניה

 

ואולם, האולפנים הזרים צריכים להתמודד עם אתגר רציני: ההתנגדות הוותיקה של הקהל ההודי לסרטים אמריקאיים, שמוכרים פחות מ־10% מכרטיסי הקולנוע בהודו. אפילו סרטי האנימציה של דיסני לילדים לא זוכים להצלחה בשוק ההודי, שנשלט כמעט כולו בידי סרטים בשפה ההינדית.

 

"הודו היא המדינה הגדולה היחידה בעולם שהוליווד עדיין לא השתלטה על הקולנוע המקומי בה", אמרה ל"פייננשל טיימס" רייצ'ל דווייר, חוקרת בריטית המתמחה בבוליווד. "וישנה השאלה האמיתית אם דיסני יכולה להיתפס כבעלת ערכים הודיים או לא".

 

דיסני נוקטת טקטיקת "לוקליזציה" של הסגנון שלה בשווקים מקומיים, אמר ראש המערך הבינלאומי של החברה אנדי בירד בשנה שעברה. בשנת 2012 היא רכשה את UTV, קבוצת תקשורת הודית מצליחה, ואת אולפני הקולנוע שלה תמורת 454 מיליון דולר.

 

התוכנית שלה להפיק בעיקר סרטים בוליוודיים באמצעות UTV זכתה בינתיים להצלחה, והיא הפיקה כמה להיטים. ואולם, דיסני מנסה עתה להגיע אל מעבר לקהל הצופים של UTV, המפיקה בעיקר סרטי איכות, ולכן צפויה לנסות למתג יותר סרטים כסרטי דיסני.

 

הערכים של דיסני מתאימים לערכים השמרניים של הסרטים ההודיים, שנוטים להיות תמימים ולא אלימים, כאלה שמתאימים לכל המשפחה. עם זאת, אנליסטים מקומיים עדיין ספקנים בנוגע להצלחת הסרטים של דיסני במדינה.

 

"הם אולי האולפנים הכי מצליחים בשוק, אבל הוספת התווית של דיסני לא תשנה דבר", אמרה ל"פייננשל טיימס" סמית'ה ג'ה, ראש חטיבת הבידור ההודית של פירמת הייעוץ PwC. "הרגלי הצריכה בהודו מתבססים על טעם מקומי מאוד".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x