$
בשולי החדשות

יפן לאזרחים: "בואו נאגור נייר טואלט"

הממשלה היפנית משיקה קמפיין לעידוד אגירת נייר טואלט לשעת חירום - לאחר שבעבר נוצרה פאניקה סביב המוצר לאחר אסונות טבע

בלומברג 18:1030.08.14

ממשלת יפן השיקה קמפיין ציבורי תחת הכותרת "בואו נאגור נייר טואלט". מטרת הקמפיין - מניעת מחסור של המוצר החשוב במקרה של אסון טבע. הקמפיין כולל תערוכה בנושא במשרד המסחר, פסגה של מנהיגי התעשייה ומכירה של אריזות "חירום".

 

הקמפיין, שנערך בשיתוף עם איגוד תעשיית הנייר למשקי הבית היפניים, הוא חלק מהתוכנית שנהגתה כתגובה למחסור שהתגלה לאחר רעידת האדמה והצונאמי במרץ 2011. "בנוסף לנייר הטואלט שמשקי הבית קונים לשימוש יום-יומי, אנחנו ממליצים לשמור על מלאי נוסף", אומר מאסקאזו קוואסקי, סגן מנהל במשרד המסחר.

 

אם הציבור ייענה לקמפיין ויתחיל לאגור נייר טואלט בארונות, יהיה בכך כדי לסייע לחברות הנייר, בהן אוג'י הולדינגס, ניפון פייפר ודאיו פייפר, המייצרות נייר טואלט. מאז מרץ חל קיפאון במכירות של נייר טואלט, בעקבות העלאת מס הקנייה במדינה, כך שלהערכת אנליסטים הקמפיין עשוי לסייע להחיות את המכירות.

 

אסון רעידת האדמה והצונאמי ביפן, מרץ 2011 אסון רעידת האדמה והצונאמי ביפן, מרץ 2011 צילום: איי אף פי

 

אסונות ואירועים עולמיים הובילו בעבר לפאניקה ביפן בכל הנוגע לנייר טואלט. חששות שהמפעלים ייסגרו במהלך משבר הנפט ב-1973 גרמו לקונים להסתער על המדפים בחנויות. ב-2011, לאחר רעידת האדמה והצונאמי, אזלו בחנויות הנייר טואלט ומוצרי יסוד אחרים. המחסור ניכר אפילו בטוקיו - 370 ק"מ ממוקד הרעש.

 

התערוכה במשרד המסחר תיפתח ב-1 בספטמבר, ותאפשר למבקרים לבחון נייר טואלט לשעת חירום - שאינו כולל את גליל הקרטון על מנת לאפשר אחסון נוח יותר. המטרה היא לשכנע את משקי הבית לשמור מספיק נייר טואלט שיחזיק חודש לפחות. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x