$
חברה וסביבה

טרנד לוהט: האם הייתם רוכשים ב.מ.וו ב-3,000 דולר?

ענקיות רכב כמו דיימלר וב.מ.וו נכנסו לשוק המתפתח בעקבות הזינוק באירופה, ומוכרות אופניים חשמליים

שירות כלכליסט 11:1620.08.14

מכירות האופניים החשמליים באירופה מזנקות, בפרט במדינות צפון אירופה בהן מסורת ארוכה של רכיבה על אופניים.

 

"השוק ממש התפוצץ בשש או שבע השנים האחרונות", אמר ל"ניו יורק טיימס" לארס ואן דר וונסם, מנהל מוצר במגזין "Bike Europe". "הולנד, דנמרק וגרמניה נמצאות בחזית".

 

 

בגרמניה לדוגמה, עלו מכירות האופניים החשמליים בשנה שעברה ב־8%, וכיום הם אחראים לנתח שוק של 11%. בהשוואה, מכירות של אופניים רגילים במדינה בשנה שעברה ירדו ב־5.5%. הצלחת האופניים החשמליים הובילה אפילו להחלטת שירות הדואר הגרמני להשתמש בהם חשמליים במסלולים ארוכים או תלולים במיוחד של דוורים. "שמנו לב שהעובדים שלנו לא נהיים יותר צעירים, וחשבנו איך נוכל להקל עליהם", אמר לעיתון פרנק קולז'ינסקי, מנהל בשירות הדואר.

 

בהולנד, מחזיקת שיא האופניים לתושב באירופה, עלו מכירות האופניים החשמליים בשנה שעברה ב־9%.

 

מגוון יצרנים - מקבוצת אקסל, יצרנית האופניים הגדולה באירופה, ליצואנים סינים ועד לענקי רכב - הצטרפו לתחרות על השוק המתפתח. יצרנית המכוניות דיימלר מוכרת אופניים חשמליים ב־3,000 דולר, ואילו ב.מ.וו מוכרת אופניים חשמליים ב־3,600 דולר.

המחיר הממוצע של אופניים אלקטרוניים באירופה עומד על 2,700 דולר, ואילו המחיר הממוצע של אופניים רגילים על כ־1,300 דולר, כך לדברי הפדרציה האירופית לאופניים.

 

תג המחיר הגבוה מרמז אולי גם על סיבה נוספת לפופולריות של האופניים החשמליים בצפון אירופה, והיא המצב הכלכלי היציב פחות בדרומה. באיטליה וספרד, האופניים כמעט ולא נמכרים, ואילו בצרפת נמכרו אשתקד רק 56 אלף זוגות חשמליים בהשוואה ל־410 אלף בגרמניה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x