$
תעשייה ופיננסים

אחרי אזהרת הרווח: לופטהנזה חתמה על ברית עם אייר צ'יינה

שתי החברות מתמודדות עם תחרות גוברת מצד חברות מהמפרץ הפרסי שמושכות נוסעים בקווי אירופה־אסיה. הערכות: תוספת של 50 מיליון יורו בשנה להכנסה של לופטהנזה

שירות כלכליסט 21:3608.07.14

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה חתמה על ברית תעופה עם אייר צ'יינה, חברת התעופה הלאומית של סין. ההסכם בין שתי החברות נחתם אתמול (ב') בבייג'ינג, במסגרת ביקורה של הקנצלרית אנגלה מרקל בסין. שתי החברות שואפות לבצר את אחיזתן בשוק התעופה בין סין לבין אירופה שבו הן מחזיקות נתח משותף של 36%. שתי החברות מחזיקות גם בנתח משותף של 88% בשוק הטיסות בין סין לאירופה.

 

 

 

"יחד עם אייר צ'יינה נוכל להציע ללקוחותינו, במיוחד אלו באירופה ובסין, אפשרויות טיסה טובות יותר ושירותים טובים יותר בעתיד", מסר מנכ"ל לופטהנזה כרסטן שפור.

 

 

 

לפי הערכת מומחים לתעופה, לופטהנזה, שפירסמה בחודש שעבר אזהרת רווח עבור ביצועיה השנה ובשנה הבאה, תפיק הכנסה של 50 מיליון יורו נוספים בשנה מהשותפות. לופטהנזה העריכה שב־2014 יגיע הרווח התפעולי שלה למיליארד יורו, במקום הערכה של 1.5 מיליארד יורו לפני כן, ואילו עבור 2015 היא חתכה את תחזית הרווח שלה מ־2.65 מיליארד דולר ל־2 מיליארד דולר.

 

שתי החברות מתמודדות עם תחרות מצד חברות תעופה ממדינות המפרץ, ובראשן אמירייטס שהיא חברת התעופה הגדולה בעולם לפי תעבורת נוסעים, ואתיחד שהשלימה זה לא מכבר את רכישת חברת התעופה האיטלקית אלאיטליה.

 

האנליסט טימותי רוס מקרדיט סוויס הסביר ל"וול סטריט ג'ורנל" ש"החתימה על הברית היא התגובה של חברות התעופה להתעצמות כוחן של חברות תעופה מהמפרץ הפרסי". רוס ציין שלופטהנזה היא החברה שחשופה יותר מכל לתחרות מהכיוון הזה בין מתחרותיה האירופיות. "חברות רבות חותמות על בריתות מסוג זה מפני שהן עוקפות למעשה את הצורך במיזוג, שהוא הליך סבוך מבחינה רגולטורית", הסביר רוס.

 

הברית החדשה בין שתי החברות תאפשר לנוסעים להזמין כרטיסים לאחת באמצעות השניה, ולחברות עצמן לקבל שירותי קרקע ותחזוקה אחת אצל השניה. אייר צ'יינה ולופטהנזה כבר חתומות על הסכם שיתוף קוד במסגרת חברותן בברית חברות התעופה סטאר אלייאנס, שמונה 27 חברות תעופה.

 

לופטהנזה היא החברה האירופית השניה שחותמת על ברית תעופה עם חברה סינית, מפני שאייר פרנס־KLM כבר חתומה על ברית דומה עם חברת צ'יינה איסטרן.

"לחברות תעופה סיניות יש פוטנציאל של שליטה בשוק לטווח הארוך, אבל כדי לעשות זאת הן חייבות לחתום על שותפויות עם חברות אחרות", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" האנליסט וויל הורטון מחברת הייעוץ קאפה המתמחה בתחום התעופה.

 

הורטון ציין גם ש"שותפויות קיימות בין חברות תעופה אירופיות לחברות סיניות, כמו זו של אייר פרנס־KLM וצ'יינה איסטרן, צפויות להעמיק".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x