$
תעשייה ופיננסים

"בחזרה למירוץ": פיז'ו סיטרואן הכריזה על תוכנית התאוששות

בין השאר, תקטין יצרנית הרכב הצרפתית את מספר הדגמים שלה מ-45 ל-26 עד 2020; המנכ"ל החדש של פיז'ו, קרלוס טראוורס, אמר כי "הקבוצה צריכה לפתח תרבות עבודה שמונעת מרווח ומחשיבה גלובלית"

שירות כלכליסט 15:0614.04.14

יצרנית המכוניות הצרפתית פיז'ו סיטרואן הודיעה היום כי תמשיך לצמצם את עלויות הייצור ולהקטין את מספר הדגמים שלה באירופה, כחלק מהמאמץ של החברה לחזור לנקודה של רווחיות בשנים הקרובות, אחרי שהפסידה יותר מ-7 מיליארד יורו בשנים 2012 ו-2013.

 

לפי ההצהרה שפרסמה החברה, חלק עיקרי בתוכנית ההתאוששות שלה יהיה פיתוחו של המותג SD של סיטרואן למותג יוקרה שיעמוד בפני עצמו, ויוכל להתחרות בשוק מכוניות היוקרה מתוצרת גרמניה. כיום זוכה ה-SD להצלחה בעיקר בסין.  בשנה שעברה מכרה פיז'ו 550 אלף מכוניות בסין, שישית מהכמות שמכרה פולקסווגן.

 

פיז'ו 308 פיז'ו 308

 

כחלק מתוכנית ההתייעלות, פיז'ו שואפת להקטין את התלות שלה בשוק המכוניות האירופי שנמצא בדעיכה, ולהרחיב את הנראות שלה בשווקים המזרח אסיאתיים ובפרט בסין. כמו כן היא מתכוונת לבחון מחדש את פעילות הייצור שלה ברוסיה ובאמריקה הלטינית. עוד נכתב בהצהרה כי פיז'ו מבקשת להקטין את מספר הדגמים שלה מ-45 ל-26 עד 2020, לייעל את ההוצאות על מחקר, פיתוח ושיווק, ולהתמקד רק בשווקים רווחיים.

 

התוכנית, שכבר זכתה לשם "בחזרה למירוץ", תכלול גם שינוי בתרבות הניהולית בחברה. המנכ"ל החדש של פיז'ו, קרלוס טראוורס, שנכנס לתפקידו במרץ, אמר כי חלק ניכר מההתייעלות יהיה שינוי תפיסתי בקרב העובדים והפיכתם למכווני רווח. "הקבוצה צריכה לפתח תרבות עבודה שמונעת מרווח ומחשיבה גלובלית. התהליך לשינוי תרבותי החל בפיז'ו, והוא מהווה דרישת קדם לפני מימוש המטרות הגדולות שלנו", אמר טראוורס.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x