לעוף לעבודה: ניו זילנד מאמצת את תרמיל הריחוף
צפו בווידאו: למרות החששות מ"נחיתה על כבשים" - במדינה מתכננים להפוך את הג'ט-פק לאמצעי תחבורה חוקי. מה המחיר?
תרמילי הריחוף המככבים בסרטי פעולה מציתים את הדמיון. אין ספק שרבים מאתנו חושקים באמצעי תעופה זה שהיה מקצר את הדרך לעבודה. אך רשויות התעופה בעולם מגדירות אותו כגימיק שולי בלבד.
והנה, ניו זילנד הרימה את הכפפה והיא מתכננת להפוך את תרמיל הריחוף לאמצעי תחבורה חוקי למטרות שונות. הדבר גורם ללא מעט חשש בקרב הרשויות שכן התרמיל יכול לנסוק עד לגובה של כשני קילומטרים ולרחף במהירות של עד 80 קמ"ש.
"זה בערך כמו אופנוע מרחף", אמר מנכ"ל יצרנית כלי הטייס מרטין (Martin Aircraft ) שהשקיעה 30 שנה בפיתוחו של תרמיל הריחוף. ייחודו של התרמיל של מרטין הוא בכך שהוא צורך דלק. הדגם החדש מאפשר טיסה בת חצי שעה.
מחירו של התרמיל גבוה מאוד - 150 אלף דולר. רוב התרמילים שיוצרו ישווקו ללקוחות מעבר לים.

אחת הבעיות באישור השימוש של התרמיל הוא קביעת הקטגוריה שאליה הוא שייך – ראש מחלקת פעילות תעופה מיוחדת של ניו זילנד, רקס קני, טרם החליט אם לשייך את תרמיל הריחוף לקטגוריית המסוקים, כלי הטייס או לקטגוריה אחרת.
"כשבחנו את החוקים, מצאנו שההגדרה הטובה ביותר לכלי הוא מייקרולייט (micrilight), שהוא כלי טייס זעיר לאדם אחד או שני אנשים. יש גם סוגיות של ביטוח שיש לשקול. כשמנסים לנחות בשדה, תמיד נוחתים על איזו כבשה של מישהו, לכן הטייסים המורשים ייאלצו לרכוש פוליסות מיוחדות", אמר קני.


