$
בשולי החדשות

ברבי OUT, בובות מונסטר היי IN

מכירות הבובה הפופולרית ביותר בעולם ברבי נפלו ברבעון האחרון ב-12% לאחר שבובות Monster High - ההיפך הגמור מהברבי - הפכו ללהיט היסטרי. האבסורד הוא שאת שתי הבובות מייצרת חברת מאטל, כך שהרווח וגם ההפסד נשארים במשפחה

סוכנויות הידיעות 09:0220.07.13

המכירות של בובות ברבי - הבובה הנמכרת ביותר בעולם מזה עשרות שנים - צונחות בתקופה האחרונה בגלל מתחרות מבית - בובות מונסטר היי שהפכה ללהיט היסטרי בארה"ב. 

מטאל, החברה המייצרת את הברבי, דיווחה השבוע כי המכירות של בובות ברבי נפלו ברבעון האחרון ב-12% לעומת השנה שעברה. אם כי, המכירות של שאר המותגים לבנות של החברה דווקא טיפסו ב-23%.

 

נראה כאמור שהתחליף הנוכחי של הברבי הן בובות מונסטר היי (Monster High), שגם הן מיוצרות על ידי מטאל. בשיחת ועידה לרגל פרסום התוצאות הרבעוניות של החברה, הודו בכירים במאטל כי הבובות החדשות "רומסות" את המכירות של הברביות, שכן בנות מעדיפות כעת את בובות ה"מונסטר היי".

 

בובות מונסטר היי - הלהיט שדורס את ברבי בובות מונסטר היי - הלהיט שדורס את ברבי צילום: בלומברג

 

מותג "מונסטר היי" הוקם ב-2010, והמכירות רק הולכות וגדלות מאז. הבובות עוצבו בהשראת מפלצות כמו דרקולה, המומיה, מדוזה והמפלצת של פרנקנשטיין, והן עולות 20 דולר. לשם השוואה, ברבי עולה 10 דולר.

 

"הבובות החדשות חוגגות את השונות שיש בכל אחת מאיתנו", מסבירים מנהלי השיווק של מאטל. לטענתם, המותג פונה הן לילדות צעירות יותר והן למעט גדולות יותר. במטאל מתכוונים לפתח את המותג בדומה לאימפריית ברבי. שכן, מלבד הבובות, למונסטר היי יש כבר סדרת אינטרנט, משחק מחשב, ביגוד, ניירות מכתבים ועוד מוצרי לוואי המבוססים על דמויות הסדרה.

 

הבובה הפופולרית ביותר היא "פרנקי שטיין". לפי תיאור המוצר, הבובה כוללת גולגולת מוארת, צלעות בולטות ומסמרים בצוואר (כמו המפלצת המקורית של פרנקנשטיין). היא גם עושה קולות מפחידים אם לוחצים על הבטן שלה. עוד מסבירים בחברה: "היא לבושה באופנתיות עם חולצה לבנה וחצאית משובצת". בובה נוספת שזוכה לפופולריות רבה היא דרקולורה.

 

עם זאת, לא צריך לרחם יותר מדי על ברבי. במטאל מתכוונים להשיק סוס אלקטרוני חדש עבורה לקראת עונת החגים בארצות הברית.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x