$
עולם

ענקית הקמעונאות טסקו משנה כיוון: תקטין ותשדרג סניפים

בניסיון להילחם בזינוק בהיקף המכירות המקוונות, רשת המרכולים תשפר את חוויית הקנייה כדי לגרום לבריטים לצאת מהבית

סוכנויות הידיעות 22:43 04.03.12

 

רשת טסקו, הקמעונאית הגדולה בבריטניה, פועלת לצמצום גודל הסניפים שלה ולשדרוגם על רקע הזינוק בהיקף המכירות המקוונות — כך מדווח "הגרדיאן".

 

בשבוע שעבר צנח נתח השוק הבריטי של טסקו לרמתו הנמוכה ביותר מאז 2005, לאחר שנים של התרחבות — מדד לכך שהאסטרטגיה הישנה של פתיחת סניפי ענק ברחבי הממלכה מתחילה להתגלות כבלתי יעילה. להערכת אנליסטים, כאשר לקוח יכול לבצע את הקניות שלו בנחת מהבית, הוא אינו שש לבזבז כסף על דלק יקר ולנסוע לסניף לא אטרקטיבי. נקודות החוזק שהתגאו בהן בעבר, כמו נוחות, אמינות ומחירים נוחים, מובסות על ידי הקניות המקוונות, באופן מיוחד במגזרי המוזיקה, מוצרי החשמל והספרים.

 

לפי נתוני חברת הסקרים ורדיקט, המכירות המקוונות יותר מהכפילו עצמן ל־26.3 מיליארד ליש"ט בחמש השנים האחרונות ויעלו ל־40 מיליארד ליש"ט עד 2015, אם כי קצב השינוי אינו אחיד בקרב המגזרים. השינוי הדרמטי ביותר נרשם בתחומי המוזיקה והסרטים, שם יותר ממחצית המוצרים, לא כולל הורדות, נמכרים עתה אונליין. רשת חנויות המוזיקה HMV הודיעה על סגירת 40 סניפים בעוד שמתחרותיה מיוזיק־זון, וירג'ין ובורדרס נעלמו מהרחובות המרכזיים. בתחום מוצרי החשמל, רשת בסט ביי יצאה מבריטניה בשנה שעברה. בתחום האופנה, אמנם רק 9% מהמכירות מתבצעות ברשת, אך כמה וכמה רשתות, ובהן קבוצת ארקדיה הכוללת את טופשופ ודורותי פרקינס, הודיעו על כוונתן לסגור סניפים. בשבוע שעבר הודיעה טסקו על כוונתה להשקיע 300 מיליון ליש"ט בשדרוג סניפים, כולל פתיחת דוכני קוסמטיקה, אזורי ממכר למכשירי חשמל בסגנון חנויות אפל ומרכזים למזון בריאות.

x