קופונים כשרים: מיהו הרב שמפתה עקרות בית אמריקאיות לצאת ל"צייד מבצעים"
הרב ג'וזף גורוביץ הקים את האתר Swagbucks שמאחוריו תוכנה המבוססת על ניתוח טקסטים מהתורה. 2.6 מיליון אימהות אמריקאיות כבר גולשות וההכנסות הגיעו ל-12.5 מיליון דולר ב-2010
כאשר טיפאני איוואנובסקי אינה מטפלת בשבעת ילדיה או מנהלת את גן הילדים של הכנסייה המקומית, היא מפרסמת סקירות על מבצעי קניות להורים בבלוג שלה. איוואנובסקי מחפשת מבצעים מיוחדים למען קוראיה ובמקביל גם צוברת קופונים עבור משפחתה מאתר הפרסים Swagbucks.
בכל פעם שאיוואנובסקי עורכת חיפוש באינטרנט דרך סרגל הכלים של האתר המותקן במחשב שלה או שאחד מילדיה משחק באחד מהמשחקים באתר, מפקידה החברה כסף וירטואלי לתוך חשבון שאותו יכולה איוואנובסקי לפדות כדי לבצע קניות באמזון. "זה ממש נותן מוטיבציה כשרואים איך הנקודות מצטברות" אומרת איוואנובסקי שצברה בשנה שעברה 800 דולר בנקודות.
Swagbucks משלם למשתמשים על מנת לצפות בסרטונים וידיאו ולשחק משחקי מחשב הכוללים פרסומות וחסויות, מסביר אחד ממייסדי האתר ומנכ"לו ג'וזף גורוביץ. למעלה מחמישים מותגים מובילים משלמים לחברה כאשר פודים המשתמשים את הנקודות שצברו או כשהם מקליקים על פרסומת כדי לרכוש מוצרים בהנחה. מטרתו של Swagbucks היא לפתות עקרות בית אשר "צדות" מבצעים שונים באינטרנט באמצעות תגמול עבור רכישת המוצרים של החברות המפרסמות.
גורוביץ, שהוא גם רב, השיק את האתר ביחד עם עוד חמישה מתכנתים בעלי רקע תורני כמוהו. הוא משוכנע שסטארט אפ אינטרנטי יכול להיות לא פחות מספק מקריירה כרב בבית הכנסת.
Swagbucks מתמודדת עם תחרות עזה – חברת הקופונים גרופון שגייסה 700 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור, יצרה מבול של חברות קופונים ברשת בשלוש השנים מאז קמה. מאות אתרי קופונים למעשה גוזרים קופון כל אימת שמשתמשים פודים את הקופונים מהאתר, אך רק קומץ חברות מציע למשתמש מגוון דרכים לצבור נקודות וירטואליות כמו Swagbucks.

בזכות 2.6 מיליון האימהות המשתמשות באתר Swagbucks, הכנסותיה של החברה לשנת 2010 היו 12.5 מיליון דולר, לטענת גורוביץ. הוא אומר שהחברה, שבה מועסקים 45 עובדים, הינה רווחית ושהכנסותיה צפויים לגדול פי 2 בשנה הבאה ובזו שלאחריה. במשחקים שבאתר משתמשים כ-1.4 מיליון גולשים, רובם בני נוער וסטודנטים, אך רוב המפרסמים מנסים ללכוד את האמהות שמבין המשתמשים – מחקרים מלמדים שאימהות אחראיות לכ-75% מהוצאות משקי הבית בארה"ב.
אולם אנליסטים מפקפקים ביכולתה של החברה להכפיל את הכנסותיה – החברה תידרש להציג בפני המפרסמים החזר יציב על ההשקעה שלהם כדי שהם ימשיכו להשקיע באתר. גורוביץ מתכנן להשיק אתרים גם באירופה ובאמריקה הלטינית. המטרה שלו לשניים עשר החודשים הבאים הוא להתאים את המבצעים המוצעים לצרכיו האישיים של כל משתמש – אסטרטגיה שלדעתו תמשוך יותר משתמשים.
הרב בן ה-30 משוכנע שהרקע התורני שלו ישמש לו לעזר במהלך הרחבת פעילות האתר. הוא טוען שניתוח טקסטים מהתורה חידד את יכולות כתיבת התוכנה והניתוח הביקורתי של הצוות הטכני של החברה. גורוביץ מתגאה בעובדה שאת החברה הוא מנהל לאור עקרונות התורה. המוטו המוכר שלו הוא "ואהבת לרעך כמוך".


