בגלל ייסוף הין: טויוטה דורשת מספקי החלקים ביפן להוריד מחירים
יצרנית הרכב הגדולה באסיה הודיעה ליצרנים כי אם לא יוזילו את המוצרים היא תפנה לשווקים המתעוררים. טויוטה שמפסידה 443 מיליארד דולר ברווח תפעולי עם כל עלייה של ין אחד מול הדולר
09:32
07.10.11
טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה באסיה, הודיעה לספקי החלקים כי אם לא יורידו מחירים יוחלפו על ידי חברות אחרות מחוץ ליפן, בשל הייסוף בין, כך מסרו מקורבים לנושא.
טויוטה, שמפסידה 34 מיליארד ין (443 מיליארד דולר) ברווח תפעולי עם כל עלייה של ין אחד מול הדולר, מסרה לספקי החלקים ביפן כי תפנה לשווקים המתעוררים אם הם לא יורידו מחירים שישתוו למחירים מחו"ל.
טויוטה פועלת להורדת עלויות כדי לפצות על עליית הין ועל הפגיעה בייצור שנגרמו כתוצאה מרעידת האדמה בחודש מרץ.
"הין הגבוה ככל הנראה מחייב את טויוטה לבחון מחדש את שרשרת האספקה שלה ולחפש אופציות זולות יותר", מסביר הירושי אטקו, אנליסט ב-IHS אוטומוטיב בטוקיו.
מנכ"ל ניסאן: יפן מתרוקנת מהתעשיות שלה
קרלוס גוסן, מנכ"ל ניסאן, יריבתה המקומית הגדולה ביותר של טויוטה טען אתמול כי יפן עומדת בפני "התרוקנות" של התעשיות שלה במידה שהממשלה לא תנקוט בצעדים לריסון התחזקותו של הין.
גוסן עצמו קיצץ את מספר הספקים המקומיים של ניסאן, מיד עם כניסתו לתפקיד ב-2000, על מנת להפחית עלויות ולחזור לרווחיות, אולם הוא מזהיר כיום כי ההתאוששות של החברה מאוימת בשל העלייה החדה בין.
באוגוסט התחזק הין לשיא של 75.95 ין מול דולר, הרמה הגבוהה ביותר מאז סיום מלחמת העולם השנייה. עבור השנה הפיסקאלית שהחלה ב-1 באפריל, הין עומד על ממוצע של 80 ין מול הדולר, בהשוואה לממוצע של קרוב ל-90 ין בתקופה המקבילה אשתקד.


