$
מדריכים - שיווק ופרסום

אתר כבר לא מספיק: מדוע כל עסק חייב להיות פעיל ברשתות החברתיות

כל עסק שמעוניין למקסם ולייעל את הפרסום שלו - חייב לוודא שהוא מופיע ומקבל אזכורים בכל רחבי הרשת. המדיה החברתית היא הדרך היעילה ביותר לענות על צרכי הגולשים ועל צרכי מנועי החיפוש

דני גרסטנר 15:4525.11.14
"יש לי מתפרה קטנה באלנבי, למה אני צריך פייסבוק?"

 

"אני מספק מלגזות למפעלים, הלקוחות שלי בכלל לא מחפשים אותי ברשתות החברתיות."

 

בעלי עסקים רבים לא מאמינים שיש להם תועלת מפתיחת עמוד עסקי בפייסבוק, גוגל פלוס או כל אחת מהרשתות החברתיות הפופולאריות כיום. עבור חלקם, התועלת לא תגיע בצורה של מכירה ישירה, אלא בדרך אחרת לגמרי, יעילה ומקיפה יותר לטווח הרחוק.

גם אם אתם בעלי עסק B2B (מספקים שירותים או מוצרים לעסקים אחרים ולא ללקוחות פרטיים), או אם קהל היעד שלכם לא נוטה בכלל להשתמש במדיה החברתית, עדיין מומלץ לתפעל עמוד עסקי בכמה רשתות חברתיות - אפילו בעצמכם.

 

המדיה הדיגיטלית מחליפה את הפרסום המודפס

לאחר שרוב הצרכנים ותקציבי ענק עברו בעשור האחרון מהמדיה המודפסת אל המדיה הדיגיטלית והתברר שכל עסק חייב אתר אינטרנט, המלחמה העיקרית היום היא על הופעה בתחום שלך בעמוד הראשון בגוגל. התחרות בכל תחומי העיסוק גוברת מדי יום וכך גם הקושי להופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש.

 

בעידן הדיגיטלי של היום, תוכלו לקצץ בעלויות הפרסום שלכם עד לאפס ברגע שתבינו, שכדי להגביר נוכחות באינטרנט ולקבל דירוג גבוה מגוגל - יש עוד פרמטר קריטי חוץ מדרישות הצרכן.

 

הדרישות של גוגל: מקסימום אזכורים, מקסימום פעילות ברשת

העצה המרכזית של גוגל לבעלי העסקים לקידום האתר שלהם בחינם בצורה אורגנית (לעומת הפרסום הממומן של גוגל), היא "תהיו בכל מקום. נסו למתג את עצמכם ומנוע החיפוש שלנו ייתן לכם דירוג גבוה".

 

מספר פעמים בשנה גוגל מוציאים עדכונים למנוע החיפוש. מטרת העדכונים היא לסרוק אתרים בכל התחומים ולוודא שמנוע החיפוש מציג אותם בתוצאות החיפוש במיקום הראוי להם, על בסיס פרמטרים כמו איכות התוכן באתר, אזכורים ברשת, קישורים המפנים אל האתר ופעילות ברשתות החברתיות. עסק מוצלח, לפי גוגל, הוא כזה שזוכה לפעילות גולשים ענפה, כגון: תגובות ושיתופים ברשתות החברתיות ובפורומים, חוות דעת באינדקסים, ריבוי כניסות לאתר ועוד.

 

גם בעל עסק שפונה לעסקים אחרים צריך להיות פעיל ברשתות החברתיות גם בעל עסק שפונה לעסקים אחרים צריך להיות פעיל ברשתות החברתיות

 

הגולש הממוצע מחפש אזכורים ברשת, כדי לקבל כמה שיותר מידע על עסק מסוים, גוגל שואפים להציג לגולש בדיוק את מה שהוא מחפש ולכן מעדיפים לתת מיקום גבוה לעסקים עם כמה שיותר אזכורים ברשת.

 

ודאי כבר קרה לכם שחיפשתם מוצר או שירות כלשהו בגוגל וקיבלתם בתוצאות החיפוש עמוד פייסבוק או סרטון יוטיוב. גוגל "משריינים" מקומות בתוצאות החיפוש גם למקורות אלטרנטיביים ולא רק לאתרים שמקודמים באופן מסורתי. לעיתים גם עסקים ללא אתר רשמי יקבלו מיקום גבוה בתוצאות החיפוש עם העמוד העסקי שלהם או הסרטון הקצר שיצרו.

 

עם זאת, גם גוגל מודעים לעובדה שלא כל עסק מסוגל לייצר פעילות גולשים אמיתית או תנועה מוגברת לאתר שלו, אך הם נוטים להעדיף גם את מי שלפחות מנסה, אפילו אם מדובר בעסק קטן.

 

איך להגביר נוכחות ברשת ללא הרבה מאמץ?

לא לכולנו יש זמן לנהל בלוגים או לתפעל פורומים בתחום העיסוק שלנו. הנה הסבר קצרצר על התועלת שתוכלו להשיג מכמה מהרשתות החברתיות הפופולאריות:

 

• פייסבוק:

פתיחת עמוד עסקי בפייסבוק לוקחת דקות וניתנת בחינם לכולם.

חשוב למלא את כל הפרטים של העסק בהגדרות העמוד ובייחוד לתת לינק לאתר שלכם.

השתדלו להעלות סטטוס חדש לפחות כמה פעמים בשבוע. גם איחולי "חג שמח" או העלאת תמונה של מוצר חדש - יכולים לזכות לכמה לייקים ותגובות. כדאי גם להוסיף קישור לאתר שלכם בכל פוסט שתפרסמו.

 

• גוגל פלוס:

גם אם הרשת החברתית של גוגל לא מושכת או פופולארית כמו פייסבוק, עדיין מדובר במוצר של גוגל. מן הסתם, גוגל רוצים שתשתמשו בכמה שיותר מהשירותים שהם מספקים.

 

גם כאן חשוב למלא את פרטי העסק המדויקים, כי גוגל יבקשו מכם לאמת את העסק שלכם באמצעות גלויה.

לאחר האימות, העסק שלכם יכול להופיע גם בתוצאות חיפוש מקומיות. לדוגמה, גולש הממוקם ברעננה אשר מחפש "חנות חומרי בניין", יראה בתוצאות החיפוש חנויות לחומרי בניין הממוקמות ברעננה, גם אם לא הוסיף את שם העיר לחיפוש שלו.

 

• יוטיוב:

מנוע חיפוש הסרטונים, אשר גם הוא בבעלות גוגל, הופך במהירות לרשת חברתית לגיטימית.

ניתן לפתוח ערוץ יוטיוב על שם הפרופיל האישי או העסקי שלכם בגוגל פלוס - בחינם ובמהירות.

ניתן בקלות ליצור או לערוך סרטונים ומצגות באמצעות העורך של יוטיוב.

חשוב להכניס קישור לאתר שלכם בהגדרות הערוץ הכלליות ובתוך תיאור של כל סרטון שאתם מפרסמים.

 

• אינסטגרם:

אפליקציית שיתוף התמונות הפופולארית יכולה להוות מקור יעיל לתנועה ולפעילות גולשים לכל עסק, מאחר והתגיות (מילות החיפוש) הפופולאריות ביותר הן דווקא כאלה המציינות נכונות לשיתוף פעולה: "לייק תמורת לייק", "שיתוף תמורת שיתוף" וכד'. לפעמים מספיק לעשות "לייק" על אלבומים ותמונות רנדומליות כדי לקבל כמות מכובדת של לייקים בחזרה לתמונות שלכם.

 

לסיכום:  

 

1. מנועי החיפוש מעדיפים עסקים בעלי נוכחות גבוהה ברשת. המדיה החברתית עונה על הצורך הזה בקלות.

 

2. גוגל אף משריינים מקומות בתוצאות החיפוש לרשתות חברתיות; אם תשקיעו בעמוד פייסבוק או ערוץ יוטיוב, יש סיכוי גדול שתצליחו להתברג איתם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש הרלוונטיות.

 

3. הגולש הממוצע מחפש בעצמו אזכורים ברשת, חווֹת דעת וכמה שיותר מידע על העסק שלכם. הרשתות החברתיות נחשבות למקור חזק ומהימן לחווֹת דעת וקבלת מידע.

 

כיום, אתר אינטרנט לבדו כבר לא מספיק, וכל עסק שמעוניין למקסם ולייעל את הפרסום שלו - חייב לוודא שהוא מופיע ומקבל אזכורים בכל רחבי הרשת. המדיה החברתית היא הדרך הברורה והיעילה ביותר לענות על צרכי הגולש, כמו גם על צרכי מנועי החיפוש.

 

הכותב הוא מומחה SEO - מח' שיווק דיגיטלי ללקוחות zap group

בטל שלח
    לכל התגובות
    x