$
מדריכים - שיווק ופרסום

אל תצעקו ולעולם אל תשקרו: איך לא לדבר עם לקוחות ברשת

אם תפקידו העיקרי של קידום האתרים הוא להביא את הגולש לאתר, תפקידו של התוכן הוא לגרום לו להישאר ולחזור לשם פעם נוספת; הימנעו מטעויות נפוצות שעסקים עושים באינטרנט

איליה גרבנצ'וק 12:3512.08.14
האינטרנט הוא מקום נהדר למינוף כלכלי של עסקים. בפרט, האינטרנט הוא מקור מעולה למציאת לקוחות פוטנציאליים חדשים. אך בעולם שבו כל אחד מאיתנו חשוף לאינספור גירויים חיצוניים בכל יום, נהיה קשה יותר ויותר לגרום לגולש לשים לב לעסק שלכם, לבחור בו ועל אחת כמה וכמה לחפש אותו. כדי להתבלט מול המתחרים וליצור לעצמו מוניטין חיובי ברשת, עסק צריך ללמוד איך לדבר נכון עם הלקוחות שלו.

הדבר הראשון שעסק, המבקש לבנות לעצמו נוכחות ברשת, חייב להבין, זה שהוא עובד מעתה עבור שני "בוסים". הראשון הוא גוגל והשני הוא הגולש. אחרי שהוא הבין את זה, הוא חייב להפנים דבר נוסף: עם כל הכבוד (ויש כבוד) לגוגל, המוח האנושי מורכב יותר מכל אלגוריתם. להיות בסדר עם גוגל, זה עניין טכני ופשוט יחסית. לגרום לגולש להתעניין בך, זה כבר עסק מורכב הרבה יותר.

 

ככה לא בונים אמון: טעויות נפוצות של עסקים ברשת

ישנם מקרים רבים, בהם עסק משקיע משאבים רבים בעבודת קידום אורגנית נכונה (SEO) ומטפס מעלה בתוצאות ביטויי החיפוש הרלוונטיים לו, אך הדבר לא מגדיל את כמות הלקוחות שלו. במילים אחרות, הגולש מגיע אל השוקת, אך לא שותה ממנה. סיכוי טוב, שהדבר מצביע על בעיה באיכות התכנים באתר. משהו לא עובד נכון בתקשורת בין העסק לגולש.

 

אז מה העסק לא עושה נכון? הנה כמה טיפים של מה לא לעשות כאשר מדברים עם לקוחות ברשת:

 

1. אל תמרחו את הגולש

לדור האונליין והאינסטנט אין זמן לבזבז. ברוב המקרים, הגולש יודע מצוין מה הוא מחפש ומצפה לקבל את המידע הרלוונטי ביותר עבורו בזמן הקצר ביותר. שימו בפרונט של האתר שלכם תמיד את מה שהכי רלוונטי עבור הגולש.

 

לדוגמא: אם הגולש מקליד חנות פרחים, כנראה שהוא צריך לקנות פרחים. לא מעניין אותו כרגע שאתם דור רביעי של מגדלי פרחים בארץ או מה הם ההבדלים בין גלדיולות לכריזנטמות. מעניין אותו לדעת מתי החנות שלכם פתוחה, איפה היא ממוקמת ומה האפשרויות לביצוע משלוח.

 

2. אל תבטיחו את אותם הדברים כמו כולם

היו מקוריים. כולם אמינים, כולם מנוסים, כולם נותנים שירות מצוין. חשבו על זווית אחרת וייחודית, שמבדילה אתכם מהמתחרים. זה המקום שלך להפעיל יצירתיות. צרו בידול במקום להתגושש עם עסקים אחרים באותה הביצה.

 

מנוע החיפוש יסייע ללקוח למצוא אתכם - מה שימצא באתר תלוי בכם מנוע החיפוש יסייע ללקוח למצוא אתכם - מה שימצא באתר תלוי בכם צילום: רויטרס

 

3. הגולש הוא לא הקולגה שלכם

הרבה פעמים, עסק הבונה לעצמו נוכחות ברשת, מנסה להרשים את המתחרה שלו במקום לכוון ללקוח הפוטנציאלי. לכן, הוא משתמש בשפה גבוה, מונחים טכניים וז'ארגון מקצועי בטקסטים. אולי הדבר בולט פחות בתחום ה-B2B, אבל לקוח פרטי שנתקל בטקסט כזה, רוב הסיכויים שלא יבין כלום וינטוש את האתר. דברו עם הגולש בגובה העיניים.

 

4. אל תנפנפו את הגולש

תשקיעו בו, תציעו לו ערך מוסף. אתם מכירים את הלקוחות שלך טוב מכולם ואתה יודע שמה שהם רוצים, לא תמיד זה מה שהם צריכים באמת. זהו את הצורך של הלקוח ודברו איתו בתועלות.

 

לדוגמא: אם גולש מחפש סורגים לבית, כנראה שהצורך שלו זה להרגיש ביטחון. אין טעם לספר לו כמה הסורגים שלך יפים, תסביר לו איך יישן בראש שקט, אחרי שיתקין אותם. הביטחון הוא הצורך, השינה היא התועלת.

 

5. אל תתישו את הגולש

סף התסכול של גולש ממוצע הוא נמוך. אם הוא ינווט בין עמודי תוכן באתר, כמה טובים ורלוונטיים שהם לא יהיו, ולא יימצא אפשרות ליצור קשר או לבצע רכישה, הוא יוותר ינטוש. אל תיתנו לזה לקרות. הדגישו בכל עמוד דרכים ליצירת קשר ועודדו את הגולשים להשתמש בהם.

 

6. אל תשעממו את הגולש

רוב הגולשים לא קוראים טקסטים ארוכים. אפשר להתווכח אם זה טוב או לא, אבל זה כך. נסו לזקק את המסרים השיווקיים שלך לפסקאות ומשפטים קצרים ככל הניתן ואל תתביישו לנסות להשתמש באמצעים גרפיים כדי להעביר אותם. במקרים רבים אותו המסר בדיוק, שמועבר באמצעות בתמונה או סרטון קצר, יתפוס את תשומת לבו של הגולש טוב יותר מכל טקסט.

 

7. אל תזלזלו בגולש

אחת המטרות הבסיסיות של אתר עסקי היא להרשים את הלקוח. הקפידו לשמור על רמה נאותה של תכנים, השתמשו בצורה נכונה בסימני הפיסוק והכי חשוב - בלי טעויות כתיב. טעות כתיב אחת קטנה יכולה לחרב את כל הרושם החיובי שהצלחתם ליצור אצל הגולש.

 

8. אל תצעקו

אל תגזימו עם כותרות צעקניות. לסימן הקריאה יש תפקיד מאוד מוגדר. אל תפריזו בשימוש בו. כותרות צעקניות כמו "מחירים שאסור לפספס!!!!!", עלולות לגרום לגולש לתפוס את העסק כלא רציני ואף לסלוד ממנו. כותרות מקוריות ושנונות יביאו לתוצאות חיוביות הרבה יותר.

 

9. אל תהיו יבשים

תכנים אינפורמטיביים לא תמיד מספיקים. השתדלו להניע את הגולש לפעולה על ידי יצירת אימפקט רגשי אצלו. תרגשו אותו, תפתיעו אותו, תזעזעו אותו. ספרו לו סיפור והשתמשו בדוגמאות ספציפיות. רדו לרזולוציה הנמוכה וצרו אצלו מעורבות רגשית עם העסק שלכם.

 

לדוגמא: אם אתם מוכרים דיאטה, תרגשו את הגולש עם סיפורי הצלחה. אם אתם מוכרים קורס גמילה מעישון, תזעזעו אותו עם המחשה גרפית של נזקים לריאות.

 

10. אל תתעלמו מהגולש

אנו חיים בעידן של רשתות חברתיות. מעצם היותן כאלה, הרשתות החברתיות הופכות את התקשורת בין העסק ללקוחות שלו לדו סטרית. פתחו עמוד עסקי בכל פלטפורמה חברתית רלוונטית ועודדו את הלקוחות לנהל איתכם דו שיח, שם התקשורת ביניכם יכולה להיות בעלת אופי פחות רשמי ומחייב.

 

היו פתוחים לביקורת, אל תתנצחו עם לקוחות בפומבי והכי חשוב לעולם אל תתעלמו מהם. בין השאר, הרשת החברתית היא גם מקור מצוין לתנועה לתוך האתר אתר שלכם.

 

11. התוכן חשוב, אבל גם הצורה

כאמור, גולשים לא יקראו גושים עמוסים של טקסט, גם אם מדובר בתוכן נכון ומצוין. נסו להקל כמה שיותר על העין של הקורא, על ידי עריכה מזמינה ונוחה לקריאה. השתמשו באמצעים כמו פסקאות קצרות, מרווחים בין השורות, כותרות משנה, בולטים והדגשה של הנקודות העיקריות בטקסט. שימו לב כי מבנה נכון של הטקסט הוא קריטי גם בעיני גוגל.

 

12. לעולם אל תשקרו

אין גרוע יותר לעסק מלהתפס בשקר באינטרנט. החדשות ברשת יופצו מהר יותר ובצורה נרחבת יותר ממה שאתם יכולים לדמיין. הנזק למוניטין של העסק יכול להיות בלתי הפיך.

 

אם תפקידו העיקרי של הקידום הוא להביא את הגולש לאתר, תפקידו של התוכן הוא לגרום לו להישאר ולחזור לשם פעם נוספת.

 

אם תציעו לגולש תוכן מקורי, איכותי, יצירתי ורלוונטי, ייתכן שהוא אף ירצה לשתף אותו עם חבריו. אם התוכן יהיה ממש מוצלח, אולי גם חבריו יתרשמו וירצו לשתף אותו בעצמם. מי יודע, אולי התוכן שלכם אף יעלה על גל הוויראליות, מנגנון ההפצה הזול היעיל ביותר ברשת, דבר שיכול להיות טוב לעסק שלכם וגם להעלות את המניות שלכם בעיני גוגל.

 

איליה גרבנצ'וק מומחה קידום אתרים בזאפ גרופ    
בטל שלח
    לכל התגובות
    x