$
מדריכים - שיווק ופרסום

עשה זאת בעצמך: קידום אתר האינטרנט העסקי

העלו סרטונים ליוטיוב, היו פעילים בפורומים מקצועיים ופתחו בלוג חיצוני לאתר שלכם; 10 שלבים לקידום האתר של העסק שלכם באופן עצמאי

ליאת דרומר 13:4321.05.14
בעלי עסקים רבים בונים אתר אינטרנט עסקי, אשר לרוב כולל את מפרט השירותים ואת תיאור בית העסק. אך על מנת שלאתר האינטרנט שלכם תהיה השפעה אמיתית ותועלת עבור העסק, עליכם להפוך את אתרכם לפופולארי, לייצר חשיפה לאתר ולהביא תנועת גולשים איכותית.
אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות קידום בתוצאות החיפוש בגוגל (SEO). הקידום מורכב מפרמטרים רבים ואורך זמן, אך חשוב שתדעו כי לכם, כבעלי העסק, קיימת האופציה לסייע ולקדם את אתרכם באופן עצמאי, עם מינימום מאמץ ומקסימום תועלת.

 

אז איך עושים את זה? לפניכם מדריך ב-10 שלבים לקידום אתר באופן עצמאי:

 

1. תפעול ערוץ יוטיוב והעלאת סרטונים

צילום סרטוני וידאו באמצעות הטלפון הנייד האישי, העלאתם לערוץ היוטיוב והפצתם ברשתות חברתיות זו דרך נהדרת ליצור חשיפה, ויראליות ועניין אצל הגולשים.

 

אם שאלתם את עצמכם מה לצלם, יש לכם יד חופשית, אתם רשאים לצלם כל מה שעולה על דעתכם ובלבד שיהיה קשור לעסק, למוצר או לשירות שאתם מספקים בצורה ישירה או עקיפה. אתם יכולים לצלם את עצמכם מעניקים שירות, לצלם לקוח מרוצה, מוצר ייחודי, אלמנטים הקשורים אליכם ואל העסק או דברים משעשעים הקשורים לתחום העיסוק שלכם. סרטונים איכותיים ברשת המקשרים לאתרכם, ייצרו באופן טבעי מודעות ואהדה למותג.

 

זכרו להוסיף בתיאור הסרטון, לינק לאתר העסק שלכם על מנת להביא לתנועת גולשים איכותית וממוקדת ישירות אל האתר.

 

איך מעלים את הסרטונים? פשוט וקל - יוטיוב הינו מוצר של גוגל ולכן בראש ובראשונה עליכם לפתוח חשבון ג'ימייל - המייל של חברת גוגל.

 

דרך חשבון המייל פתחו ערוץ יוטיוב, הגדירו את החשבון כעסקי וכמובן הוסיפו את כתובת האתר. ברשת קיימים סרטוני הדרכה מפורטים אשר ילמדו אתכם בצורה מדויקת כיצד לפתוח ערוץ עסקי ביוטיוב. 

 

2. פתיחת עמוד פייסבוק עסקי

פתיחת עמוד פייסבוק עסקי תסייע לכם למתג את העסק ולשפר את הקשר שלכם עם לקוחות קיימים וחדשים כאחד.

 

בעמוד תוכלו לעדכן מבצעים ומידע רלוונטי עבור העסק. תוכלו גם להפנות לקוחות קיימים שרכשו שירות או מוצר דרך העסק שלכם, להשאיר חוות דעת או תגובה בעמוד ובכך תצברו לעצמכם קהילת לקוחות מהימנה שתלווה אתכם לאורך שנים ארוכות, תכנס לאתר העסק שלכם מעת לעת ובמידה ותהיה מרוצה אף תביא חברים וגולשים נוספים.

 

זכרו כי עמוד הפייסבוק העסקי שלכם הוא הפנים של בית העסק. לכן, אם החלטתם לפתוח עמוד, אין באפשרותכם להזניח אותו או להתעלם מהודעות גולשים אלא, עליכם להיות זמינים בעמוד העסק ולענות לתגובות גולשים או לנעול את האופציה להשארת הודעות על הקיר.

  

3. פתיחת עמוד גוגל פלוס

ריבוי סיגנלים חברתיים הינו פרמטר משמעותי ומשפיע בקידום אתרכם ועל כן פתיחת עמוד גוגל פלוס עסקי, תועיל מאוד לקידום אתרכם.

 

גוגל פלוס היא רשת חברתית ומוצר מבית היוצר של גוגל וגם כאן חשבון ג'ימייל הינו תנאי מקדים.

 

במדינת ישראל רשת הגוגל פלוס עדיין איננה פעילה ומוכרת כמו הפייסבוק, אך מפאת היותה מוצר מבית היוצר של גוגל, היא בעלת חשיבות רבה. מלאו את פרטי הקשר הדרושים, פתחו לעצמכם עמוד פרטי ועמוד עסקי, זכרו לציין את כתובת העסק שלכם במפורש ולאמת את כרטיס העסק שלכם (אימות הינה פעולה המתאפשרת רק לבעלי עסקים עם כתובת פיזית)

 

4. פתיחת בלוג

בלוג חיצוני, מהווה מקור נוסף להבאת גולשים לאתר שלכם. בבלוג תוכלו לכתוב ככל העולה על רוחכם ולספר על הלך יומכם, על לקוחות או מקרים מיוחדים. הימנעו מלהזכיר מתחרים, הישארו ממוקדים והכי חשוב הוסיפו מעת לעת קישור לאתרכם. בדרך זו תיצרו לעצמכם קהילת גולשים מהימנה אשר תבקר באתר לעיתים תוכפות.

 

גוגל עצמה מעמידה בפניכם את האופציה לכתוב בלוג אשר יקושר אל עמוד הגוגל פלוס דרך Blogger.  בנוסף, ניתן לפתוח בלוג במגוון פלטפורמות אחרות כגון בלוג בוורדפרס.

 

כך תגרמו לכך שהאתר שלכם יופיע גבוה בתוצאות החיפוש ברשת כך תגרמו לכך שהאתר שלכם יופיע גבוה בתוצאות החיפוש ברשת צילום מסך: Google

 

5. פעילות בפורומים מקצועיים

ריבוי אזכורים של שם העסק ברשת, מסייע לגוגל להבין כי האתר שלכם הינו סמכות בתחומו ועל כן הוא ראוי להיות ממוקם במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש.

 

חפשו ברשת פורומים רלוונטיים, צרו לעצמכם שם משתמש הוסיפו חתימה עם אזכור שם העסק, סלוגן וכתובת האתר ותתחילו להגיב. מלבד הקישור הטבעי שתקבלו בכל תגובה חשוב שתדעו כי הופעה בפורומים מקצועיים, מאפשרת לכם לבלוט ולהצטייר כמומחים בתחומכם ואף להרוויח לקוחות חדשים.

 

6. הוספת כתובת האתר בחתימות

 

אם אתם מתקשרים עם אנשים בדרכים שונות ובאמצעות כתובות מייל שונות, סביר מאוד להניח כי יש לכם מייל פרטי ועסקי ועוד אחד שפתחתם לבת הזוג שלכם. לכן, חשוב שתיצרו חתימת מייל ייחודית לכל חשבון ושתדאגו להוסיף לכלל חתימות המיילים את כתובת האתר שלכם יחד עם סלוגן מנצח המניע לפעולה. תתפלאו לדעת כמה אנשים ילחצו על כתובת האתר.

 

7. כתיבת בלוג אישי בתוך האתר - הוספת תוכן באופן קבוע לאתר שומרת על אתרכם עדכני ורלוונטי ומסייעת לקידום האתר בתוצאות החיפוש.

 

אם בורכתם בכישרון כתיבה, הגיע הזמן להפעיל את היצירתיות ולהשתמש בדפי האתר שלכם כבלוק כתיבה. כדאי לשריין מקום ייעודי עבור הבלוג ולא להשתמש בפורמט הדפים הרגיל. עיבוי התוכן באתר והעדכון השוטף יסייעו לגוגל להבין כי האתר שלכם כאן כדי להישאר לאורך זמן.

 

על מנת לחזק את אתר העסק שלכם יש להוסיף לו קישורים איכותיים ממקורות שונים.

 

8. הוספת האתר לאינדקסים רלוונטיים

- אינדקסים זו דרך מצוינת להשגת קישור חינם ללא כל תמורה - נסו לאתר אינדקסים בתחום העיסוק שלכם, או פורטלים המאגדים בעלי עסקים באזור בו אתם נותנים שירותים.

 

9. פתיחת פרופיל לינקדין עסקי

לינקדין הינה רשת חברתית לעסקים, אשר מלבד האופציה ליצור קשרים עסקיים חדשים עם בעלי עניין רלוונטיים, מהווה מקור נוסף לקישור חזק ואיכותי המגדיל את אמינות העסק והאתר שלכם.

 

10. החלפת קישורים עם שותפים עסקיים

צרו קשר עם בעלי אתרים אחרים, עבורם סיפקתם שירות או מוצר ונסו לקבל מהם קרדיט בדמות לינק לאתר שלכם בדפי האתר שלהם.

 

השלבים המובאים לעיל הינם רק חלק קטן מסך הפעולות אותן ניתן לבצע באופן עצמאי עבור קידום האתר. כבעלי עסק לבטח אין לכם בנמצא זמן פנוי ולכן מותר וכדאי להאציל סמכויות, כמו כן אין חובה לבצע את כלל השלבים, אך זכרו כי כל המרבה הרי זה משובח.

 

המלצה שלי - תתחילו בקטן, נסו לבצע קודם את השלבים שנראים לכם קלים וברורים יותר, ולאחר מכן התקדמו צעד אחרי צעד, עד לביצוע כלל השלבים. מובטח לכם כי לא רחוק היום בו תיווכחו כי אתרכם מתקדם בתוצאות החיפוש, התנועה לאתר עולה וגודלת וקהל הלקוחות שלכם צובר תאוצה ובהתאמה הרווחים.

 

הכותבת היא ראש צוות SEO ב-zap group

בטל שלח
    לכל התגובות
    x