$
בורסת ת"א

HOT: רווח נקי של 18 מיליון שקל ברבעון השני

חברת התקשורת הפסידה 13 מיליון שקל ברבעון המקביל. המנכ"לית: "ביצענו בשנה האחרונה טיפול שורש בשני נושאים מרכזיים: שירות הלקוחות והנטישה"

אלירן מלכי 08:4409.08.16

קבוצת HOT פרסמה הבוקר (יום ג') את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של שנת 2016. הקבוצה מדווחת על הכנסות של 1,011 מיליון שקל, עלייה של 2% מהרבעון המקביל, רווח תפעולי של 107 מיליון שקל, עלייה של 23% מהרבעון המקביל, ורווח נקי של 18 מיליון שקל להבדיל מהפסד של 13 מיליון ברבעון המקביל.

 

הקבוצה דיווחה על EBITDA של 430 מיליון שקל לעומת 429 ברבעון המקביל. במהלך הרבעון האחרון איבדה החברה 3,000 לקוחות בשוק הטלוויזיה בעקבות התחרות העזה בתחום אל מול סלקום TV והשוק הפיראטי. בשוק הסלולר HOT הגדילה את מצבת הלקוחות שלה ב45 אלף לקוחות ל1.33 מיליון ובמקביל הגדילה את ההפסד התפעולי שלה מ81 מיליון ברבעון המקביל ל86 ברבעון הנוכחי.

 

הגידול ברווח התפעולי של הקבוצה נובע בין היתר מקיטון בהוצאות. ברבעון הנוכחי HOT מוציאה פחות על רשת הסלולר שלה בעקבות הסכם שיתוף הרשתות עם פרטנר שכעת חוסך לה המון כסף על החזקת רשת מאחר והיא חולקת בהוצאות.

 

HOT מדווחת על גידול הכנסות הסלולר בשיעור של 10% ל-251 מיליון שקל בהשוואה לרבעון הקודם. החברה עדיין מפסידה כסף על שוק הסלולר ואף ההכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU) ירדה מ-55 שקל ל-51 שקל בממוצע כתוצאה מהתחרות האגרסיבית בשוק, אך האסטרטגיה שלה היא להגדיל את פלח השוק לרמת החברות הותיקות העומדות על ממוצע של 2.7 מיליון לקוחות כל אחת.

 

מעבר לגיוס בשוק הסלולר, HOT מצליחה גם לגייס לקוחות באינטרנט (2,000 לקוחות ברבעון האחרון) וזאת בטרם משרד התקשורת הכריח אותה למכור את התשתית שלה במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי, בה חברת התשתית מחויבת לחכור את התשתית שלה לחברת תקשורת מתחרה במחירים מפוקחים על ידי משרד התקשורת, כפי שהמשרד הכריח את בזק.

 

בשוק הקווי החברה איבדה אלף לקוחות בעיקר בגלל השחיקה בשוק הקווי והמעבר לסלולר. ברבעון האחרון השקיעה HOT 569 מיליון שקל בתשתיות כאשר 413 מיליון שקל הושקע בתשתית הסלולר דרך החברה המשותפת של HOT עם פרטנר – PHI.

 

מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין צילום: רמי זרנגר

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x