$
בורסת ת"א

לאחר שחתכה את היקף הגיוס: הנפקת וונטייז בוטלה

הנפקת חברת ה-VOD הישראלית שהייתה אמורה להיות הראשונה לשנת 2016 בבורסה בת"א; החברה הסבירה זאת ב"קושי טכני"

דרור רייך ואמיר רוזנבאום 19:5607.07.16

חברת ה־VOD הישראלית, וונטייז (Vonetize), הודיעה היום (ה') כי הנפקת המניות שתכננה לבצע בבורסה בתל אביב בוטלה. החברה מנתניה ניסתה לגייס 31 מיליון שקל במניות לפי שווי של 119 מיליון שקל זאת לאחר שחתכה בשבוע שעבר את היקף הגיוס בחצי. הנפקת וונטייז הייתה אמורה להיות ההנפקה (IPO) הראשונה של השנה בבורסה.

לדברי נועם יוספידיס (40%), שמשמש גם מנכ"ל ויו"ר החברה, "המשקיע המוסדי שתוכנן להצטרף להנפקה נתקל בקושי טכני לבצע את ההזמנה. נתארגן מחדש תוך תקווה להשלים בכל זאת את המהלך".

 

בתשקיף הראשון שפרסמה החברה בסוף מאי לא נקבע יעד מחיר מינימלי, אך בוונטייז נקבו בהיקף גיוס גבוה בהרבה: 15 מיליון דולר (כ־57 מיליון שקל). בשוק העריכו כי הירידה בהיקף הגיוס נבעה מביקורת על כך שהיקף ההנפקה משקף מכפיל הכנסות (8) גבוה ולא מוצדק, שכן הכנסות וונטייז ב־2015 עמדו על 1.9 מיליון דולר בלבד, עלייה של 18.8% לעומת 2014. בנוסף, החברה עדיין לא רווחית, וההפסד התפעולי אשתקד העמיק ב־61% ל־2.9 מיליון דולר. ההפסד ב־2015 העמיק ב־60% והסתכם ב־3.2 מילון דולר. ההון העצמי הסתכם ב־1.3 מיליון דולר ב־2015.

 

עד היום גייסה החברה כ־6 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, ובסבב הגיוס האחרון, שבוצע באוקטובר 2015, היא גייסה 2.8 מיליון דולר לפי שווי של כ־30 מיליון דולר.

 

המודל העסקי של החברה בנוי ממנוי בסיס, השכרה חד־פעמית, רכישה או צפייה ללא תשלום מבוססת פרסומות של תכנים בטלוויזיות חכמות ובמכשירי סמארטפון. שירות הפרימיום של החברה נקרא SMART VOD הכולל סרטים חדשים, סדרות ותכנים לילדים המשתנה ממדינה למדינה. לוונטייז הסכמי הפצה עם סמסונג, LG, טושיבה והייסנס, וכיום החברה נוהגת לאפשר צפייה בחלק מתוכני ה־VOD שלה בחינם, במטרה לצבור משתמשים חדשים שבהמשך יהפכו לצרכני צפייה בתכנים בתשלום. כרגע לחברה 6.2 מיליון משתמשים בעולם, מתוכם כ־1.7 מיליון משתמשים בישראל.

 

נועם יוסיפידיס מנכ"ל וונטייז Vonetize נועם יוסיפידיס מנכ"ל וונטייז Vonetize צילום: שרון ברקת

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x