$
בורסת ת"א

הסניפים החדשים ברמי לוי העלו את המכירות - והורידו את הרווח

פתיחת 7 סניפים חדשים הגדילה ב-16% את מכירות הרשת ברבעון השלישי ליותר ממיליארד שקל - הרווח הנקי ירד ב-23% ל-16 מיליון שקל בלבד, כ-1.5% מהמכירות

נורית קדוש 14:1030.11.15

רשת רמי לויסיימה את הרבעון השלישי עם עלייה של 15.7% במכירות, בזכות פתיחת חנויות חדשות. מנגד, ההוצאות הכרוכות בפתיחת הסניפים החדשים גבו מחיר בשורה התחתונה - הרווח הנקי ירד ב-22.8% והסתכם ב- 15.8 מיליון שקל. שיעור הרווח הנקי מהמכירות צנח ל-1.55% לעומת 2.3% ברבעון המקביל אשתקד.

 

מה דעתך על מניית רמי לוי:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

פתיחת 7 חנויות חדשות מאוגוסט אשתקד ועד יולי החולף הגדילו כאמור את מכירות ההרשת, שחצו ברבעון החולף את רף המיליארד והסתכמו ב-ל 1.024 מיליארד שקל.

 

נתוני המכירות בחנויות הזהות (הפתוחות לפחות שנה) הציגו ירידה של 3.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כך שהתרומה הגדולה לגידול במכירות נבעה מהסניפים החדשים.

.

הרווח הגולמי של רמי לוי עלה טיפס ב-22.2% והסתכם ב-220.8 מיליון שקל. בעל השליטה רמי לוי ייחס את השיפור ברווחיות הגולמית, בין היתר, לאיחוד המלא של פעילות חברת הירקות "ביכורי השיקמה".

 

לצד השיפור במכירות וברווח הגולמי רשמה הרשת עלייה של 26.9% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות שהסתכמו ב-201.5 מיליון שקל. זאת על רקע עליית שכר המינימום ועלייה בהוצאות חשמל, ארנונה והוצאות תפעול אחרות - מעבר לאיחוד פעילות ביכורי השיקמה בתוצאות, שתרמה גם היא לעלייה בסעיף זה.

 

הזינוק בהוצאות הביא לירידה בנתוני הרווח התפעולי - שירד ב-14.5% והסתכם ב-21.3 מיליון שקל. הירידה ברווח התפעולי לצד העליה במכירות הובילו לשחיקת הרווחיות התפעולית מ-2.8% ברבעון השלישי אשתקד ל-2.07% בלבד ברבעון הנוכחי.

 

הירידה ברווח הנקי לא מנעה חלוקת דיבידנד בחברה: דירקטוריון רמי לוי אישר חלוקת דיבידנד של 13 מיליון שקל. 

 

רמוי לוי רמוי לוי צילום: בלומברג

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x