ורייזון מתמקדת בעסקי הליבה: שוקלת למכור את חטיבות השירותים לחברות
לפי הערכות, שוויין של חטיבות אלה עומד על 10 מיליארד דולר, והן רשמו ברבעון השלישי ירידה של כמעט 5% בהכנסות
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
על פי המקורבים, שביקשו להישאר בעילום שם, המכירה תכלול את החטיבה שהוקמה בעקבות רכישת חברת MCI ב-2006, ומספקת שירותי טלפון ואינטרנט לחברות גדולות, וכן את טרמארק ואת מרכז הנתונים שלה. החטיבות הללו התקשו לעמוד בקצב ההתפתחויות בתחום מחשוב הענן, ומתמודדות עם תחרות עזה מצד חברות כמו אלפבית ואמזון. ורייזון שילמה 8.4 מיליארד דולר עבור MCI לאחר מלחמת מחירים צמודה עם Qwest Communications. היא רכשה את טרמארק ב-2011 עבור 1.4 מיליארד דולר.
סיטיגרופ מייעץ לוורייזון בנוגע למכירה אפשרית של הנכסים, שלפי ההערכות ההכנסות השנתיות שלהם לפני ריבית, מסים, פחת ופיחות עומדות על 2 מיליארד דולר.
בחודש שעבר הודתה סמנכ"לית הכספים של החברה, פראן שאמו, כי חטיבות השירותים לחברות ממשיכות להתמודד עם "בעיות כלכליות". הן רשמו ברבעון השלישי ירידה של 4.9% בהכנסות.
בוורייזון מעוניינים למכור נכסים נוספים, שאינם נחשבים חלק מעסקי הליבה שלה. לדוגמה, בפברואר הכריזה החברה על מכירת קווי טלפון לבתי מגורים לפרונטיר קמיוניקיישנס עבור 10.54 מיליארד דולר. היא מכרה גם את מגדלי השידור שברשותה עבור 5 מיליארד דולר.