$
שווקי חו"ל

טוויטר: אכזבה מהעלייה במספר המשתמשים

לפי דוחות הרבעון השלישי, מספר המשתמשים הפעילים עלה ל-320 מיליון בלבד, נמוך מהתחזיות. המניה צונחת במסחר המאוחר

נמרוד צוק 22:3427.10.15

חברת טוויטר פרסמה הערב (ג') את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה. התוצאות הכספיות אמנם טובות יותר מהתחזיות אבל כולם מתמקדים באכזבה ממספר המשתמשים. הכנסות החברה הסתכמו ב-569 מיליון דולר, לעומת תחזיות מוקדמות שצפו לה הכנסה של 559.6 מיליון דולר. הרווח עמד על 10 סנט למניה, לעומת 5 סנט על פי התחזיות.

 

 

למרות התוצאות הכספיות החיוביות, מניית החברה ירדה ב-11% במסחר המאוחר לאחר פרסום התוצאות, בעיקר בשל מספר המשתמשים הפעילים, שעמד על 320 מיליון בלבד, לעומת תחזית שצפתה כי המספר יגדל ל-324 מיליון. ברבעון הקודם עמד המספר על 316 מיליון משתמשים.

 

זהו הדו"ח הרבעוני הראשון שהחברה מפרסמת מאז מונה ג'ק דורסי למנכ"ל הקבוע שלה, ולפיכך נתפס כאחד המבחנים הראשונים המשמעותיים לתפקוד שלו. לאחר שפיטר 336 מעובדי החברה הודיע דורסי על העברת שליש ממניות החברה שברשותו לידי העובדים הנותרים, מניות השוות כ-200 מיליון דולר. 

 

הכנסות החברה צמחו ב-58% לעומת הרבעון המקביל ב-2014, גידול שהואט מעט לעומת הגידול של 61% שנרשם ברבעון הקודם. ההכנסה עברה את הצפי המוקדם של החברה להכנסה של 545 עד 560 מיליון דולר, והרווח לאחר התאמות הסתכם ב-67 מיליון דולר.

 

מטה טוויטר בסן פרנסיסקו מטה טוויטר בסן פרנסיסקו צילום: בלומברג

 

"המשכנו לראות ביצועים פיננסיים חזקים החודש, והתקדמות משמעותית בשלושת המישורים בהם אנו מתמקדים: הוצאה לפועל טובה יותר, פישוט השירותים שלנו ותקשור טוב יותר של הערך שהפלטפורמה שלנו מציעה", כתב מנכ"ל החברה ג'ק דורסי בדו"ח.

 

עם זאת, האמירות האופטימיות התקשו לכסות על הנתונים הבעייתים - צמיחה של 11% בלבד במספר המשתמשים הקבועים לעומת הרבעון המקביל ב-2014, ו-8% בלבד בניכוי משתמשי הסמס (כאלו שלא משתמשים בטוויטר בפועל, אלא רק מקבלים התרעות בסמס מחשבונות שונים). מספרם הסתכם ב-307 מיליון בלבד.

 

הישגי החברה ברבעון, על פי הדו"ח, כללו את ההשקה של פיצ'ר ההיילייטס בגרסת האנדרואיד של טוויטר, הסרת מגבלת 140 התווים בהודעות פרטיות, הוספת יכולות מוזיקה לאפליקציית Vine, ומספר פיצ'רים חדשים לאפליקציית פריסקופ. בתחום הפרסום הרחיבה החברה את מגוון מוצרי הפרסום שלה, הרחיבה את פלטפורמת ניהול המודעות בשירות עצמי ל-200 מדינות והפעילה נגינה אוטומטית של סרטוני וידאו בכל הפלטפורמות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x