פפסיקו נכנעה ללחץ הציבורי: תייצר דיאט פפסי ללא אספרטיים
ענקית המשקאות הקלים נפטרת מהממתיק המלאכותי שנחשב מעורר תופעות לוואי לא בריאות ותשיק גרסה חדשה באוגוסט
פפסיקו נכנעה ללחץ הציבורי והודיעה ביום שישי כי בכוונתה להשיק משקה דיאט פפסי נטול אספרטיים. הגרסה החדשה ונטולת הממתיק המלאכותי, הנחשב כמעורר תופעות לוואי לא בריאות, תושק באוגוסט בארה"ב.
- פפסיקו תחליף את קוקה קולה במתן ספונסרשיפ לליגת ה-NBA
- מנכ"לית פפסיקו קיבלה חבילת שכר של 19.1 מיליון דולר ב-2014
- מנכ"לית פפסיקו: "נשים לא יכולות להצליח גם בקריירה וגם בחיי המשפחה"
"שותי הדיאט בארה"ב אמרו לנו שהם רוצים דיאט פפסי נטולת אספרטיים ואנחנו נספק להם זאת", הצהיר סת' קאופמן מחטיבת המשקאות של פפסיקו. "אנחנו מודעים לכך שהטעם של הצרכנים מתפתח, ואנחנו בטוחים שאוהבי המשקה יהנו מהטעם המרענן של המוצר החדש". אם כי בחברה מדגישים כי הטעם לא אמור להשתנות יותר מדי.
כתוצאה מהשינוי המתוכנן, המשקאות דיאט פפסי, דיאט פפסי נטול קפאין ווילד צ'רי דיאט (Wild Cherry Diet), יומתקו על ידי תערובת של הממתיקים המלאכותיים - סוכרלוז ואצסולפאם האשלגן במקום על ידי האספרטיים.
דיאט פפסי חלש בשנה שעברה על 4.3% משוק המשקאות המוגזים בארה"ב, אף שהנתח הצטמצם מ-5.2% שנה קודם לכן, על רקע צמצום בצריכת המשקאות הדיאטטים. אולם המהלך אמור להבדיל את דיאט פפסי ממותגי הדיאט המרכזיים בארה"ב, בראשם דיאט קולה של קוקה קולה, שממשיכים בשלב זה להשתמש באספרטיים.
"זהו מהלך אגרסיבי מצד פפסי. יש לו את הפוטנציאל לעזור לחברה לגייס משתמשים חדשים וכאלה שכבר נטשו", הגיב ג'ון סישר, עורך בוורג' דיג'סט. אולם הוא מוסיף כי המהלך טומן בחובו גם סיכונים, ועלול לבלבל את הצרכנים הנאמנים.