$
בורסת ת"א

על הדקה: הרכבת קיבלה 19 מיליון שקל ב-2014 על "עמידה ביעדי דיוק"

דו"חות הרכבת לשנת 2014 חושפים קפיצה של 87% בהכנסות, שנבעה משדרוג רטרואקטיבי של הסכם הסובסידיה שלה מול המדינה

ליאור גוטמן 18:1826.03.15
רכבת ישראל סיימה את שנת 2014 ברווח נקי של כ-1.53 מיליארד שקל. כך עולה מדו"ח החברה שפורסם היום (ה).

 

הרכבת נהנתה בשנה האחרונה משדרוג רטרואקטיבי של הסכם הסובסידיה שלה מול המדינה, זה שבגינו היא מקבלת תשלומים עבור הובלת מטענים או הסעת חיילים וקשישים. לפיכך, הכנסות החברה הסתכמו בכ-3.08 מיליארד שקל, קפיצה של כ-87% ביחס להכנסות החברה ב-2013 - במציאות בה העלייה בהסעת נוסעים באותה תקופה הייתה נמוכה מ-8%.

 

בנוסף, הרכבת נהנתה מהכנסה חשבונאית חריגה של כחצי מיליארד שקל בעקבות חישוב מחדש של פחת. לפי רכבת ישראל "היות ואומדן שווי השימוש עולה על הערך בספרים, בוטל בשנת 2014 הפסד מירידת ערך בסך של 484 מיליון שקל, המתייחס לפריטי רכוש קבוע. ביטול ההפסד מירידת ערך נזקף לסעיף הכנסות אחרות בדו"ח על הרווח הכולל".

 

בנטרול סעיפים חד פעמיים, הרווח הנקי של הרכבת אמור לעמוד על 147 מיליון שקל. עדיין מדובר על שיפור לעומת הפסד של 177 מיליון שקל שרשמה הרכבת בשנת 2013.

 

הנהלת הרכבת פותחת את המסחר השבוע הנהלת הרכבת פותחת את המסחר השבוע צילום: גיא אסיאג

 

במהלך 2014 הסיעה רכבת ישראל כ-48.5 מיליון נוסעים, עלייה של כ-7.5% ביחס ל-2013. ההכנסות מהסעת נוסעים הסתכמו בכ-713 מיליון שקל, גידול של 9% ביחס ל-2013. בנוסף, הרכבת הכניסה לקופתה כ-169 מיליון שקל מהובלת מטענים, עליה של 15% ביחס לשנה שעברה.

 

במהלך השנה הרכבת זכתה לבונוס של כ-19 מיליון שקל עבור עמידה ביעדי דיוק. מספר עובדי החברה הגיע לכ-3,070 איש, עליה של כ-150 איש ביחס לשנה שעברה. ברכבת מסבירים את גיוס העובדים בהקמת שתי חברות הבת (פיתוח נכסים והובלת מטענים). העלות השנתית הממוצעת בהעסקת עובד בחברה מסתכמת בכ-285 אלף שקל.

 

שיאן השכר בחברה הוא מנכ"ל החברה, בעז צפריר, עם עלות שכר שנתית של כ-867 אלף שקל. במקום השני ניצב סמנכ"ל נוסעים, שלום אוחובסקי, עם עלות שכר שנתית בהיקף של כ-856 אלף שקל ואילו במקום השלישי ניצבת סמנכ"לית הכלכלה, קראן אצלאן, עם עלות שכר שנתית בהיקף של כ-773 אלף שקל.

 

בשבוע שעבר השלימה החברה גיוס אג"ח ראשון בתולדותיה בהיקף של כמיליארד שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x