$
בורסת ת"א

הסכמי הסלולר והמעבר לעובדי קבלן העבירו את הוט לרווח נקי ב-2014

כמו כן, שינתה חברת התקשורת את הוצאות הפחת שלה על תוכן – בגלל אופן הצפייה המשתנה בשירותי ה-VOD. בשורה התחתונה רשמה הוט רווח נקי של 216 מיליון שקל, לעומת הפסד של 62 מיליון שקל ב-2013

גיל קליאן 09:3705.03.15

חברת התקשורת הוט סיימה את 2014 עם ירידה בהכנסות – כאשר החברה המשיכה לסבול מנטישה בטלוויזיה, באינטרנט ובטלפון, אך מנגד קיצצה משמעותית את הוצאות התפעול שלה והצליחה לרשום מעבר לרווח נקי של 216 מיליון שקל, לעומת הפסד של 62 מיליון שקל בשנת 2013. השיפור התפעולי התבטא בשיעור ה-EBITDA של החברה, שקפץ מ-38% לשיעור של 45% בשנת 2014.  

הכנסות הקבוצה נשחקו ב-4% לסכום של 4.1 מיליארד שקל ב-2014. הסיבה העיקרית לשחיקה היא המשך נטישת המנויים. במהלך 2014 איבדה הוט (נטו) 2.5% ממנויי הטלוויזיה (שמספרם בסוף השנה הגיע ל-853 אלף), 4.2% ממנוי האינטרנט (שהגיעו ל-713 אלף) וכן איבדה 0.7% ממנויי הטלפון הקווי (671 אלף נכון לסוף השנה). מצד שני, מספר מנוי הסלולר זינק ב-20% למצבת של 974 אלף מנויים בסוף השנה.

 

גורמים נוספים ששחקו את ההכנסות היא ירידה בדמי הקישוריות בטלפון הקווי ששחקה את הכנסות הטלפון הקווי של הוט. כמו כן רשמה הוא ירידה בהכנסות ממכירת מכשירי סלולר.

 

הוצאות התפעול של הוט צללו ב-19% במהלך 2014 ועמדו על 1.8 מיליארד שקל. הסיבות לכך: ירידה בהוצאות הסלולר, בין השאר על רקע הסכם חדש עם פרטנר לאספקת שירותי סלולר עבור מנויי הוט מובייל, חיסכון של 53 מיליון שקל מהליכי ההתייעלות של החברה – שכללו בין השאר העברת מערך הטכנאים של החברה להעסקה כעובדי קבלן במקום בהעסקה ישירה, וחיסכון של 61 מיליון שקל שנבע משינוי ההפחתות החשבונאיות על תוכן. שינוי ההפחתות נבע מהשינוי באופי הצפייה, שהפך למתמשך יותר בגלל שירותי ה-VOD.

 

שיפורים אלה, לצד הפרשות חד פעמיות שרשמה הוט בשנת 2013, הביאו לכך שהרווח התפעולי השנתי המריא כמעט פי 3 לסכום של 576 מיליון שקל.

 

מהפכת הסלולר משתקפת היטב בנתונים של הוט – ההכנסה הממוצעת ללקוח סלולר בהוט עמדה על 69 שקל בחודש בשנת 2014. למרות ההכנסה הנמוכה ללקוח, פעילות הסלולר עברה ל-EBITDA חיובי של 92 מיליון שקל, לעומת הפסד בשורה זו ב-2013 של 119 מיליון שקל.

 

שכר בכירים

 

בכירי הוט לא יצאו מקופחים מהשנה החולפת – הרצל עוזר, יו"ר החברה ולשעבר מנכ"לה סיים את 2014 עם עלות שכר של 7.9 מיליון שקל. אילן צחי, מנכ"ל החברה, קיבל שכר בעלות שנתית של כ-5 מיליון שקל, פטריס ג'יאמי, משנה למנכ"ל וסגן יו"ר, קיבל שכר בעלות 4.2 מיליון שקל, ז'אן לוק ברבי, סמנכ"ל כספים ורכש, נהה משכר בעלות של 4.2 מיליון שקל, ואילו סמנכ"ל התוכן של החברה, יורם מוקדי, קיבל בשנה החולפת שכר בעלות של 3.1 מיליון שקל. עלויות השכר של כל בכירי הוט כללו מזומן בלבד – כלומר רק שכר ובונוס, ללא אופציות.

 

הבונוס של מנכ"ל הוט, אילן צחי, אושר בחברה למרות שהוא חורג ממדיניות השכר. על פי המדיניות, צחי זכאי לבונוס במקרה של עמידה ב-90% מיעדי ה-EBITDA של החברה לשנת 2014, כאשר בפועל החברה עמדה ב-89% מיעדי ה-EBITDA. בחברה החליטו "למחול" לצחי על אותו 1% חסר ביעד ה-EBITDA ולהעניק לו את הבונוס בכל מקרה.

 

אילן צחי מנכ"ל הוט אילן צחי מנכ"ל הוט צילום: אלי דסה

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x