$
שווקי חו"ל

נחשף בכלכליסט

קורנית פירסמה תשקיף לנאסד"ק: תגייס 115 מיליון דולר

הגיוס בניו יורק מגיע לאחר שב-2010 קורנית נכשלה בניסיון לגייס 7 מיליון דולר בבורסה בתל אביב לפי שווי חברה של 25 מיליון דולר

ניר צליק 12:2126.02.15

כפי שנחשף ב"כלכליסט": קורנית דיגיטלית, חברת המדפסות לטקסטיל, מתקרבת לנאסד"ק. החברה הגישה הלילה תשקיף לקראת הנפקה בניו יורק והיא תנסה לגייס 115 מיליון דולר בעזרת החתמים סיטי, ברקליס, וויליאם בלייר, סטיפל, קנקורד ונידהם.

 

קורנית מנוהלת על ידי גבי זליגסון, מנכ"ל נובה מכשירי מדידה לשעבר. בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה היא קרן פורטיסימו המחזיקה ב-69.6% כאשר מלבדה מחזיקים גבי ווינשטוק ב-6.2%, יוסף נוריאל ב-5.9% ויהל (קבוצת נור) ב-5.1%.

 

זליגסון כיהן כשבע שנים כמנכ"ל נובה מכשירי מדידה, המספקת ציוד מדידה לתעשיית השבבים. כשמונה למנכ"ל נובה ב־2006 שווי השוק שלה עמד על 30 מיליון דולר בלבד, וזליגסון עזב אותה כאשר שווי השוק שלה עמד כבר על 273 מיליון דולר. עד הגעתו של זליגסון, נובה מעולם לא הרוויחה. הוא שינה את המתווה העסקי שבו היא פעלה, והחברה החלה למכור את הציוד ישירות ליצרני השבבים ובכך שיפרה את שולי הרווח.

 

עובדי קורנית עובדי קורנית צילום: עמית שעל

 

במקביל, החלה נובה לייצר מכונות מדידה עצמאיות שסיפקו שולי רווח גבוהים בהרבה מהמכונות ששולבו במכונות אחרות לבדיקת שבבים במפעלים. את 2013 סיימה נובה עם הכנסות של 112 מיליון דולר לעומת 96 מיליון דולר ב־2012. הרווח הנקי המתואם נותר זהה - 14 מיליון דולר.

 

קורנית סיימה את 2014 עם הכנסות של 66.4 מיליון דולר לעומת 49.4 מיליון דולר ב-2013 ו-39.2 מיליון דולר ב-2012. הרווח הנקי הסתכם ב-3 מיליון דולר לעומת 1.1 מיליון דולר ב-2013 ו-2.3 מיליון דולר ב-2012. בקופת החברה היו 5 מיליון דולר בסוף 2014. החברה מעסיקה 251 עובדים, מהם 166 בישראל.

 

קורנית שהוקמה ב־2003 על ידי משה נור היא יצרנית מדפסות שמיועדות בעיקר לשוק הלבוש המוגמר וההדפסה על בגדים. בעלת המניות הגדולה בקורנית, קרן פורטיסימו, רכשה את השליטה (65%) בה תמורת כ־15 מיליון דולר אחרי שקורנית נכשלה ב־2010 בניסיון לגייס 7 מיליון דולר בבורסה בתל אביב לפי שווי חברה של 25 מיליון דולר.

 

דפוס המשי, הטכנולוגיה השולטת כיום בשוק הדפוס על טקסטיל ונמצאת במגמת ירידה, מאופיינת ברזולוציית הדפסה נמוכה אך עם תפוקת ההדפסה גבוהה. מנגד, פתרונות הדפוס הדיגיטלי בטכנולוגיית הזרקת דיו תופסים נתח הולך וגדל מהשוק. בזכות מכירת הדיו למדפסות נהנית קורנית גם מהכנסות חוזרות. היתרונות המרכזיים של המדפסות של קורנית הן היכולת לקלוט קובץ גרפי מכל מקור דיגיטלי בטווח קצר, הדפסה במיליוני גוונים והדפסה על בדים כהים על ידי שימוש בדיו לבן שפותח על ידי החברה ונרשם כפטנט.

 

לפורטיסימו זהו פרק שני בעסקים מול נור אחרי שרכשה את השליטה בנור מיקרופרינטס, שעסקה בדפוס דיגיטלי בפורמט רחב, בדצמבר 2005. פורטיסימו השקיעה אז כ־12 מיליון דולר תמורת כ־55% מהחברה (בדילול מלא), בעסקה ששיקפה לחברה שווי של כ־10 מיליון דולר לפני הכסף. שנתיים לאחר מכן מכרה פורטיסימו את הפעילות של נור מיקרופרינטס ל־HP תמורת כ־117 מיליון דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x