ירידת מחירי הסחורות גרמה לחממה לבצע הפחתה של 6.9 מיליון שקל
בעקבות ההפחתה עברה חברת המזון היבש להפסד של 1.4 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת רווח נקי של 3.9 מיליון שקל ברבעון המקביל
ירידת מחירי סחורות חקלאיות היא בשורה טובה עבור חברות המזון - שלוקחות את מוצרי היסוד האלה והופכות אותן למוצרי מדף מעובדים. אבל, עבור חברה שעוסקת בשיווק חומרי הגלם האלה לחברות המזון, ירידה עקבית במחירי הסחורות עלולה להיות בשורה עגומה.
- חממה מתקשה לאשר הכפלת שכר לבן המנכ"ל
- "עסקי הבנקאות" של חממה סחר: הלוואת מאות אלפי שקלים לעובדיה ומקורבים לבעל השליטה
- מחירי הגרעינים ירדו - מחירי הפיצוחים ללקוחות עלו וחממה סחר הרוויחה
חברת שיווק המזון היבש חממה, שעיקר המכירות שלה הן ליצרני מזון, דיווחה היום (ה') כי ביצעה מחיקה של 6.9 מיליון שקל נכון לסוף ספטמבר על שווי המלאי שברשותה, "עקב ירידה במחירי הסחורות בעולם", כלשון החברה. ההפחתה שחקה את הרווחיות הגולמית של חממה מ-9% ברבעון השלישי של 2013 לשיעור של 5.3% בלבד ברבעון השלישי של 2014.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
חממה רשמה גם שחיקה במכירות בגלל ההאטה שנבעה ממבצע "צוק איתן". מכירות חממה ירדו ב-1.5% ועמדו על 123.3 מיליון שקל.
כאשר המכירות יורדות והרווחיות נשחקת - קל להבין מדוע חממה הגיעה ברבעון השלישי להפסד של 1.4 מיליון שקל בשורה התחתונה, לעומת רווח נקי של 3.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.