$
בורסת ת"א

פרוטרום מסכמת את הרבעון השלישי עם עלייה של 41.7% ברווח הנקי

חברת תמציות הטעם והריח לתעשיית הקוסמטיקה מסכמת רבעון עם שיא מכירות רגע לפני שהיא נכנסת למדד ת"א 25

גיל קליאן 10:3819.11.14
פרוטרום מסכמת את הרבעון השלישי עם שיא מכירות, רווח תפעולי ו-EBITDA (רווח ללא פחת, הפחתות, מס ומימון). זאת, רגע לפני שהיא אמורה להיכנס למדד ת"א 25.

 

הסיבה לתוצאות השיא של החברה היא המשך ההתרחבות המואצת של חברת תמציות הטעם והריח לחברות מזון וקוסמטיקה באמצעות מיזוגים ורכישות של חברות מקומיות במגוון שווקים בעולם. כיום פועלת פרוטרום ב-150 מדינות, כשבשנים האחרונות שמה דגש על התרחבות בשווקים מתפתחים. את רווחיותה מצליחה פרוטרום לשפר באמצעות קיצוץ עלויות של החברות שנרכשות, פיתוח מוצרים ייחודיים לחברה וכן באמצעות העלייה במכירות.

 

אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום צילום: עמית שעל

 

מתחילת 2013 רכשה פרוטרום חמש חברות והיא מדווחת בדו"ח הנוכחי כי הליך המיזוגים "מתקדם בהצלחה ועל פי התוכניות, תוך מיצוי מירבי של אפשרויות הקרוס סלינג, והסינרגיות התפעוליות, השיווקיות והטכנולוגיות". לחמש הרכישות האלה הצטרפה באוקטובר מונטנה הפרואנית, אותה רכשה פרוטרום תמורת 35 מיליון דולר.

 

המכירות של פרוטרום הגיעו ברבעון השלישי לשיא של 210.8 מיליון דולר- צמיחה של 30.9% לעומת הרבעון המקביל. בנטרול הרכישות והשפעת שערי חליפין של המטבעות במדינות השונות בהן פועלת החברה, הצמיחה עמדה על 5.7%.

 

הרווחיות הגולמית של החברה עמדה ברבעון השלישי על 38.7%, ירידה קלה לעומת 38.8%. הירידה נבעה מעלייה בנתח המכירות של פעילויות שאינן בליבת העסקים של פרוטרום – כמו למשל סחר במוצרים שפרוטרום אינה מייצרת, אך מוכרת ללקוחות על מנת להשלים את סל המוצרים שלה. פעילות הסחר רווחית פחות, וכאשר היא גדלה היא משפיעה לרעה על הרווחיות הגולמית.

 

את השחיקה הקלה ברווחיות הגולמית תיקנה החברה בשורת הרווחיות התפעולית, שצמחה ל-14.7% לעומת 14% ברבעון המקביל, כאשר שיעור ה-EBITDA של החברה צמח ל-18.5% לעומת 18.3% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון עמד על 30.9 מיליון דולר, ומהווה עלייה של 37.1% לעומת התקופה המקבילה.

 

בשורה התחתונה רשמה פרוטרום רווח נקי של 23.9 מיליון דולר, עלייה של 41.7% לעומת הרבעון השלישי של 2013.

 

נשיא פרוטרום, אורי יהודאי, ציין בהודעת החברה כי, "יישומה המוצלח של אסטרטגית פרוטרום בשנים האחרונות, הכוללת בין היתר הרחבה מהותית בהיקף המכירות ונתח השוק בשווקים מתפתחים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים יותר ובארה"ב, הביאה להכפלת המכירות בארה"ב ולשילוש המכירות בשווקים המתפתחים ביחס לתקופה המקבילה ב 2010. השווקים המתפתחים מהווים כבר כ-44% מסך מכירות פרוטרום, לעומת כ-26% ב-2010. המשך הצמיחה של פעילויותינו בשווקים אלה, בשילוב עם רכישת פעילות הטעמים והצבעים הטבעיים של מונטנה בפרו ובצ'ילה שביצענו ברבעון הרביעי, שתביא לחיזוק משמעותי של מעמדינו בשווקים הצומחים של דרום ומרכז אמריקה, ומהווה חדירה לתחום המעניין והצומח של הצבעים הטבעיים למזון, צפוי להביא לכך שנתח המכירות בשווקים המתפתחים יעלה ויגיע לקרוב ל-50% מסך מכירות פרוטרום כבר בשנה הבאה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x