$
בורסת ת"א

מטומי רוכשת פלטפורמת פרסום למובייל ב-17.6 מיליון דולר

בעקבות רכישת MobFox, לקוחות ושותפי מטומי יקבלו גישה לפתרונות פרסום חדשניים למובייל, הכוללים אופטימיזציה של מלאי הפרסום

ניר צליק 09:3928.10.14
מטומי רוכשת את MobFox, פלטפורמת פרסום למובייל באירופה, בתמורה ל-17.6 מיליון דולר. לקוחות ושותפי מטומי יקבלו גישה לפתרונות פרסום חדשניים למובייל, הכוללים אופטימיזציה של מלאי הפרסום, אופטימיזציה של רכישת פרסום על ידי מפרסמים ובורסות פרסום בזמן אמת. העסקה תמומן ב-9 מיליון דולר במניות והיתרה במזומן. החברה עוצמה ממוקמת בוינה, אוסטריה, והוקמה על ידי ג'וליאן זטמייר בשנת 2010.  
MobFox עוסקת בפיתוח אמצעים לרכישה ולמכירה אוטומטית של מדיה דיגיטלית בזמן אמת. לפי נתוני eMarketer, ההוצאות על פרסום במובייל בעולם יגדלו מ-32.7 מיליארד דולר ב- 2014 ל-69.1 מיליארד דולר ב-2016, זאת בעוד ההוצאות על פרסום פרוגרמטי במובייל ישלשו עצמן מ-4.4 מיליארד בשנת 2014 ל-14.2 מיליארד דולר ב-2016.

 

MobFox עובדת עם יותר מ-300 מפרסמים פעילים ויותר מ-10 אלף אפליקציות ואתרי מובייל, לצד רשתות הפרסום דוגמת Facebook, Nexage, Inmobi, Mopub ו-Admob. 

 

אילן שילוח אילן שילוח
מטומי היתה פעילה במיוחד בזירת הרכישות, כאשר לפני הנפקת החברה ביולי העלתה מטומי את חלקה בטים אינטרנט הגרמנית. לפני כשבוע הודיעה מטומי על כניסתה של פובליסיס כשותפה אסטרטגית בחברה, כאשר פובליסיס רכשה 24.9% ממטומי בתמורה ל-80 מיליון דולר. פובליסיס רכשה את מניותיה מבעלי המניות של מטומי, כך שלא מדובר במהלך הכרוך בכניסת כסף לתוך החברה, אלא לכיסיהם אל בעלי המניות הנוכחיים, ובהם היו"ר, אילן שילוח והמנכ"ל עופר דרוקר. בשלב זה המזומנים לא נחוצים למטומי שרק לאחרונה גייסה 70 מיליון דולר בלונדון.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x