$
שווקי חו"ל

דוחות מצוינים ליאהו: ניפצה את התחזיות גם ברווח וגם בהכנסות

ענקית האינטרנט דיווחה על רווח של 52 סנט למניה ברבעון השלישי, לעומת תחזית לרווח של 30 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.09 מיליארד דולר לעומת צפי ל-1.04 מיליארד דולר. החברה הגיבה בזינוק של 3.5% במסחר המאוחר

הראל עילם 23:2121.10.14
יאהו פרסמה הערב (ג') את הדו"ח הרבעוני הראשון שלה מאז הנפקת עליבאבא - והצליחה להפתיע את המשקיעים לחיוב. המניה רשמה עלייה של 2.3% לפני סגירת השערים, והמשיכה לזנק פעם נוספת ב-3.5% מיד לאחר פרסום הדוחות, במסחר המאוחר שלאחר הנעילה.

לפי ממוצע האנליסטים של סוכנות הידיעות בלומברג וחברת המחקר FactSet, החברה הייתה צפויה לרשום רווח למניה בגובה 30 סנט והכנסות בגובה 1.04 מיליארד דולר, ירידה של 9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אבל החברה הצליחה לעקוף את התחזיות בצורה משמעותית.

 

במקום ירידה צפויה של 9%, החברה הצליחה להגדיל את ההכנסות ב-1% ל-1.09 מיליארד דולר. מרשימה עוד יותר היא שורת הרווח. יאהו סיימה את הרבעון עם רווח של 543 מיליון דולר מול 358 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2013. הרווח למניה

הגיע ל- 52 סנט, בניכוי ההכנסות החד-פעמיות ממכירת נכסי עליבאבא - ומול רווח של 34 סנט למניה הרבעון המקביל.

 

כך, גם בשורה העליונה וגם בשורה התחתונה מדובר בהפתעה לטובה. זה הרבעון הראשון מזה למעלה משנה שהחברה מצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים - החברה פספסה את התחזיות ברבעון הקודם.

 

מריסה מאייר. יכולה לחייך מריסה מאייר. יכולה לחייך צילום: בלומברג

 

החברה גם הודיעה, לשמחת המשקיעים, על הרחבת הקמפיין שלה לרכישה חוזרת של מניות - החברה רכשה בסך הכל עד כה כ-23 מיליון מניות, מתוכם כ-8 מיליון ברבעון האחרון.

 

עם זאת, הכנסות החברה מפרסומות דיספליי - בעבר נתח השוק הגדול ביותר של החברה, שהצליחה למכור את שטחי הפרסום שלה במחירי שיא ממשיכות לרדת. לפני כשנה, 39% מהכנסות החברה הגיעו מדיספליי, וכיום השיעור עומד על 36%. עיקר הצמיחה בהכנסות החברה מגיע מתחום החיפוש.

 

המשקיעים גם הביעו אופטימיות מהתחזית של החברה לרבעון הקרוב - יאהו אומנם חוזה ירידה בהכנסות הרבעון הבא, אך היא מתונה יותר מהתחזיות הקודרות יותר עד כה. החברה כעת חוזה ירידה בין 2% ל-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

הדו"ח עורר לא מעט סקרנות מצד משקיעים ואנליסטים לפני פרסומו, עם ציפייה כי מריסה מאייר, מנכ"לית החברה, תציג תוכנית מפורטת להשקעת הכספים הרבים שהחברה גייסה במהלך הנפקת עליבאבא.

 

עידן מאייר הסוער

 

מאייר נכנסה לתפקידה בקיץ 2012, ועד תחילת 2014 מניית החברה רשמה צמיחה מרשימה של למעלה מ-160%. מאייר הובילה מהלכים נרחבים של תגמול העובדים, פיטורי בכירים, השקת מוצרים, שירותים ואתרים חדשים וקמפיין רכש טכנולוגי והון אנושי אגרסיבי במטרה להמציא את החברה מחדש. בין השאר, רק לפני כשלושה חודשים היא רכשה את חברת RayV הישראלית.

  

אבל ב-2014, אמון המשקיעים החל להתערער לאחר שכל הרכישות של מאייר לא הובילו לכל צמיחה ברווח או בהכנסות של החברה. שווי המניה שמר על מעמדו רק בזכות נכסי החברה המשמעותיים בעליבאבא, חברת האינטרנט הסינית שעוררה התרגשות רבה סביב ההנפקה שלה. במשך חודשים רבים, מניית יאהו הייתה השקעה בטוחה והדרך היחידה של סוחרי מניות קטנים לרכוש מניות של עליבאבא הפרטית דאז. עליבאבא בסוף ביצעה את ההנפקה הגדולה בהיסטוריה, יאהו כבר לא הייתה דרך להיכנס למשחק סביב החברה הכי חמה בשוק, ומניית יאהו החלה לדעוך.

 

בעוד שהמשקיעים דרשו שוב ושוב כי יאהו תשקיע את הכספים שקיבלה מההנפקה - למעלה מ-8 מיליארד דולר - בדיבידנדים ורכש מניות, עד כה נראה כי מאייר דווקא מתכוונת להמשיך במסע הרכש הטכנולוגי שלה. בין השאר התפרסמו דיווחים כי החברה מעוניינת להשקיע בסנאפצ'ט וביממה האחרונה התגלה כי החברה נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת חברת הוידאו המקוון Brightroll תמורת 700 מיליון דולר. העסקה, במידה ותצא לפועל, תקדם את התוכניות של יאהו בתחום התוכן המקורי.

   

לא מעט אנליסטים מעריכים כי המהלכים של יאהו אינם מספקים, וכי החברה תאלץ להתמזג עם AOL או עליבאבא. אפשרות אחרת שהתפרסמה לאחרונה כי שהחברה תמכור את נכסיה הנותרים בעליבאבא ויאהו יפן ותהפוך לחברה פרטית. בינתיים, מאייר הורתה על גל פיטורים נוסף ונרחב, הפעם של 3% מכלל העובדים ברחבי העולם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x