$
בורסת ת"א

סלקום: שיפור של 10% ברווח הנקי ל-114 מיליון שקל

בהשפעת מלחמת המחירים בשוק הסלולר רשמה החברה ברבעון הראשון של 2014 ירידה בכל מרכיבי ההכנסה אך הצליחה לשפר את הרווחיות בזכות צעדי התייעלות

אופיר דור 09:3514.05.14

כמו פרטנר גם סלקום רושמת רבעון ראשון לא פשוט. החברה פרסמה היום (ד') את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה, ורשמה ירידות בהכנסות בהשפעת מלחמת המחירים שהתנהלה בחודשים האחרונים בשוק הסלולר, שאותה הובילה גולן טלקום עם מבצע של 35 שקל לחודש. לצד זה רשמה החברה עלייה ברווח הנקי.

הכנסות סלקום הסתכמו ב-1.13 מיליארד שקל ברבעון הראשון, ירידה של כ-7% בהשוואה לרבעון הקודם. ההכנסות משירותי סלולר, ההכנסה המרכזית של החברות, ירדה אצל סלקום ב-6% ברבעון הראשון בהשוואה לרבעון המקביל.

 

ניר שטרן מנכ"ל סלקום ניר שטרן מנכ"ל סלקום צילום: סיון פרג'

 

החברה ירדה גם בהכנסות ממכירת ציוד קצה סלולרי (10%) ובהכנסות החברה-הבת נטוויז'ן מאינטרנט ושיחות בינלאומיות (6%).

 

בזכות צעדי התייעלות ברמת ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) רשמה סלקום דווקא עלייה קלה של כ-1%. ה-EBITDA של סלקום ברבעון הראשון של 2014 הסתכם ב-340 מיליון שקל, לעומת 335 מיליון ברבעון הרביעי של 2013. גם ברווח הנקי סלקום עלתה ב-10% מ-102 מיליון שקל ברבעון הקודם ל-114 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.

 

מספר המנויים של סלקום ירד ב-43 אלף במהלך הרבעון ונכון לסוף חודש מרץ היו לה 3.049 מיליון מנויים. החברה מדווחת כי הירידה היתה כולה במצבת לקוחות הפרי-פייד שלה שמשלמים מראש על שירותי הסלולר.

 

ההכנסה הממוצעת לחודש ממנוי סלולר (ARPU) עמדה על 74.7 שקל ברבעון הראשון, ירידה של 4 שקלים בהשוואה לרבעון הקודם בהשפעת המבצעים בשוק הסלולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x