$
שווקי חו"ל

ישראלית חדשה בנאסד"ק: סלסוס גייסה 9.2 מיליון דולר

מפתחת התרופות לאלרגיות לא נבהלה מכישלון ההנפקה בת"א, ותיסחר ברשימה המשנית של נאסד"ק. המנכ"ל: "ההנהלה הקודמת לא היתה מספיק טובה. כשרוצים לגייס, צריך להאמין במדע ובהנהלה. מאז שהצטרפתי, שינינו רק את האסטרטגיה"

ניר צליק 22:0008.02.14

הנפקות הביוטק הישראליות ממשיכות לשטוף את נאסד"ק. בסוף השבוע האחרון השלימה סלסוס (Celsus), המפתחת תרופות לאלרגיות ולמחלות אוטואימוניות ומבוססת על מדע ישראלי, את הנפקתה בבורסה המשנית של נאסד"ק. סלסוס אמנם אינה ישראלית במלוא מובן המילה, אולם המדע שעליו היא מבוססת הוא ישראלי לחלוטין, וניסוייה של החברה עד כה בוצעו בישראל.

 

מנכ"ל החברה, ד"ר גור רושוואלב, הוא יהודי שנולד לאם ישראלית שעברה לארה"ב. החברה נוסדה על ידי פרופ' שאול ידגר מחברת יישום שבאוניברסיטה העברית ועל ידי ד"ר יובל כהן. ההנפקה לוותה על ידי עו"ד מרק כהן, שותף ומנהל מחלקת מדעי החיים במשרד פרל כהן צדק לצר ברץ.

 

בשיחה ראשונה אחרי ההנפקה סיפר רושוואלב ל"כלכליסט" על דרכה של סלסוס אל הרשימה המשנית ועל העתיד של החברה בטווח הקרוב והרחוק. "התחלתי את דרכי בלימודי רפואה, ובהמשך עסקתי במחקר ביוטכנולוגיה בפייפר־ג'פרי. בהמשך עברתי לקרן וונרוק, חברת הון סיכון, ולפני שלוש שנים נתקלתי בסלסוס, שנקראה אז מוריה פרמצבטיקה. אהבתי את המדע שעליו מבוססת החברה, אבל לא אהבתי את הכיוון שאליו הם לקחו אותו. בהמשך, כשהצטרפתי, שינינו את האסטרטגיה".

 

גור רושוואלב, מנכ"ל סלסוס גור רושוואלב, מנכ"ל סלסוס

אחת הנקודות המעניינות בהנפקה הנוכחית היא כישלונה של סלסוס, שמעסיקה ארבעה עובדים בלבד, להירשם למסחר בתל אביב עוד קודם לכן. ב־2011 היתה החברה בדרך להנפקה בבורסה, אולם חוסר היענות מצדם של המשקיעים גרם לגניזת התוכניות. ההנפקה אז היתה אמורה להתבצע לפי שווי של 90 מיליון שקל, כאשר החברה ביקשה אז לגייס 20 מיליון שקל, באמצעות אי.בי.אי חיתום.

 

רושוואלב אומר כי לדעתו, כישלון ההנפקה בישראל נעוץ בכמה סיבות: "אני חושב שלהנהלה הקודמת היתה אסטרטגיה פחות טובה, הם הלכו לכיוון של טיפול בקדחת השחת, ואלה ניסויים שדורשים מאות מיליוני דולרים. הדבר הראשון שעשיתי היה להעביר את החברה לכיוון של טיפול בבעיות עור. באופן כללי, משקיעים הם חכמים. ההנחה שלי היא שההנהלה הקודמת פשוט לא היתה מספיק טובה. בסוף היום כשרוצים לגייס כסף, צריך להאמין במדע וצריך להאמין בהנהלה. הדבר היחיד ששינינו מאז שהצטרפתי הוא האסטרטגיה".

 

"בסוף 2012", מספר רושוואלב, "יו"ר החברה, מרק כהן, החליט להחליף את ההנהלה של החברה, וב־2013 שינינו את השם שלה והצטרפתי אליה. הסיבה ששינינו את השם היתה בגלל השינוי באסטרטגיה. שמה של החברה נובע מהשם של הרופא הרומי, סלסוס, שהיה הראשון שזיהה את תופעת הדלקות וכתב עליה במאה הראשונה לספירה".

 

באשר להמשך דרכה של החברה אומר רושוואלב: "אנחנו נריץ ניסוי השנה בישראל ובארגנטינה, באטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור — נ"צ). התרופה היחידה כרגע לבעיה הזו היא סטרואידים. אין כרגע פתרון בטוח וטוב למחלה הזו. התוצאות של הניסוי יהיו ברבעון הרביעי של 2014, כאשר במקביל אנחנו מצפים לקבל גם אישור ממינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA), ואז נבצע ניסוי בארה"ב. הציפיות הן שמכירות התרופה, אם היא תאושר, יגיעו ל־450 מיליון דולר בארה"ב חמש שנים אחרי השקתה".

 

מלבד התרופה לאטופיק דרמטיטיס, בצינור המוצרים של החברה נמצאות גם תרופות למחלת העין היבשה, סיסטיק פיברוזיס והמעי הרגיז, הנמצאות בניסויים מוקדמים בבעלי חיים. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x