$
ועידת  שוק ההון 2013
ועידת שוק ההון 2013 עמוד כתבה

ועידת שוק ההון

"האמריקאים יחזרו לבסוף. הם לא יוותרו על שוק גדול כמו בבילון"

בן גירון, מנכ"ל סומוטו בפאנל בוועידת "כלכליסט": "אנחנו עוסקים בהפצה של תוכנה, וזה שוק שנכנסו אליו כי לא רצינו להיות תלויים במנוע חיפוש או מפרסם אחד"

הראל עילם 14:3819.11.13

"האמריקאים יחזרו לבסוף. הם לא יוותרו על שוק גדול כמו בבילון". כך אמר בן גירון, מנכ"ל סומוטו בפאנל בנושא "לאן הולך עולם עם סרגלי הכלים?" בוועידת שוק ההון של "כלכליסט" היום (ג'), בהנחיית סופי שולמן, סגנית עורך אתר "כלכליסט". 

מי אשם במה שקורה כרגע? יאהו? בבילון?  

גירון: "יש כאן תהליך של שנה של סטנדרטזיציה בתחום, וגם אכיפה. השוק מאוד התפתח וצמח. הפעילות של גוגל עם השותפות שלה מאוד צמח בשבע השנים האחרונות, וכמובן מתישהו הוא צריך לעבור סטנדרטיזציה".

 

סופי שולמן, סגנית עורך אתר "כלכליסט" (מימין), עומר קפלן ובן גירון בפאנל סופי שולמן, סגנית עורך אתר "כלכליסט" (מימין), עומר קפלן ובן גירון בפאנל צילום: ענר גרין

 

עומר קפלן, מייסד איירון סורס: "זה תחום שעובר שינוי מאוד גדול, ויישור קו. השינוי כרגע הוא לדעתי מצוין, והוא יעזור לתחום. וזה לא רק סרגלי כלים, שהוא מהווה חלק מאוד קטן - אני מדבר על כל תחום הפצת התוכנה, שאומר כעת גם מעבר חד מאוד למובייל".

 

אז סרגל הכלים כפי שהכרנו מת?

גירון: "לגמרי לא. יאהו ממשיכה לעבוד עם כל השותפים. אמזון ו-AOL נכנסו מאוד חזק לתחום בשנה האחרונה. גוגל מאוד פעילה. לגבי בבילון, אני מאמין שהאמריקאים יחזרו לבסוף. הם לא יוותרו על שוק גדול כמו בבילון. אבל בלי שום קשר, אנחנו עוסקים בהפצה של תוכנה, וזה שוק שנכנסו אליו כי לא רצינו להיות תלויים במנוע חיפוש או מפרסם אחד. אנחנו עובדים עם חמישים מפרסמים. כמו בכל תחום, יש כאלו שפועלים בצורה אגרסיבית וכאלו שלא. יש תוכנות לגיטימיות כמו השוואות מחירים בלחיצת כפתור, שאנחנו מפיצים".

 

מה אתה יכול להגיד על הדיווחים על המיזוג עם בבילון?

קפלן: "אנחנו ובבילון חברים מאוד קרובים. אני באופן אישי מאוד מאמין בצוות ההנהלה שלהם. אני יכול לשתף שתמיד יש לנו כמה הצעות על השולחן. אנחנו כל הזמן מחפשים חברות ישראליות גדולות לרכוש".

 

מה שקרה עם בבילון פגע בכם?

קפלן: "אנחנו הפלטפורמה הגדולה ביותר בתחום ההפצה. יש לנו מאות מפרסמים. מצבנו טוב וממשיך להיות טוב. החזון שלנו תמיד היה להוביל את תחום הפצת התוכן הדיגיטלי. העולם הזה עושה שינוי, ועובר להיות חוצה-פלטפורמות ומתאימים לכל המכשירים, המשתמשים והמסכים. שליש מהחברה שלנו היום עוסקת במובייל.אנחנו מאוד מאמינים שזה העתיד".

 

גירון: "אנחנו גייסנו כסף שמאפשר לנו להיות כרגע במקום בטוח. בשנתיים האחרונות עשינו 100% גידול. אני מאמין שנמשיך לשמור על רווחיות וצמיחה. יש לנו כיוונים מאוד מעניינים: לשווקים מתפתחים כמו סין, למובייל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x