$
בורסת ת"א

לאחר הפגישה עם יאהו: בבילון מזהירה מפני ירידה בהכנסות - המניה צונחת בת"א

בבילון דיווחה ליאהו על הפרות שאיתרה בקרב שותפיה העסקיים של החברה. השתיים החליטו על המשך בפעולת הניטור - בבילון תדווח ליאהו על סיכום הממצאים

ניר צליק 11:3723.10.13

בתחילת השבוע הפתיעה בבילון את משקיעיה. יצרנית תוכנת התרגום הישראלית הודיעה כי יאהו הצמידה לה אקדח לרקה ודרשה ממנה לתקן ליקויים טכנולוגיים עד יום שני בערב. מאוחר יותר הוארך הדדליין עד היום.

 

הבוקר מודיעה בבילון כי היא נפגשה עם הנהלת יאהו, ועידכנה אותה על הפרות שאיתרה בקרב שותפיה העסקיים של החברה. שתי החברות יפעלו בימים הקרובים לנטר ולאתר ליקויים נוספים ובבילון תגיש ליאהו את סיכום הממצאים.

  

לאחר מכן תבצע יאהו הערכת מצב נוספת ותמסור את מסקנותיה לחברה. מטעמי זהירות ועל מנת לוודא כי לא מתבצעים ליקויים נוספים, הורידה בבילון 70% מההוצאה היומית על ההשקעה ברכישת משתמשים חדשים, פעולה שצפויה לגרום לירידה בהכנסות החברה. "בשלב זה לא השעתה יאהו את ההתקשרות בין הצדדים" - נאמר בסוף הדיווח.

 

ההערכה היא שבסופו של דבר ימצאו בבילון ויאהו את עמק השווה, אך ייתכן שהדבר יעלה לבבילון בפגיעה בשורת ההכנסות.

מה דעתך על מניית אברא:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

  

בבילון מפיקה את הכנסותיה מפרסום. משתמשים המורידים את התוכנה של החברה מתקינים במהלך ההורדה את סרגל החיפוש של בבילון ומשנים את עמוד הבית שלהם לזה של החברה. דרכו הם עושים חיפוש באמצעות מנוע החיפוש של יאהו, גוגל, וספקי חיפוש נוספים. כאשר הם לוחצים על מודעה המופיעה בצידי המסך בבילון חולקת את הכנסות הפרסום עם ספקי החיפוש.

 

נועם לניר נועם לניר צילום: נמרוד גליקמן

 

למעשה, בבילון מסייעת ליצרני תוכנות קטנות יותר לקבל כסף על התוכנות שהם בנו, מאחר שיצרנים אלו לא יכולים להגיע להסכמי שיווק עם ענקיות החיפוש ישירות. יצרני התוכנות מתקינים את סרגל החיפוש של בבילון ואת עמוד הבית שלה, כאשר בבילון למעשה מקבלת את הכסף מיאהו וגוגל ומעבירה חלק ממנו לאותם יצרני תוכנות קטנים.

 

ככל הנראה, הבעיה נוצרה כאשר חלק מיצרנים אלה התקינו את מנוע החיפוש של בבילון ללא אישור המשתמשים, או לכל הפחות, ללא אישור מלא מצידם של משתמשי הקצה.

  

בבילון עצמה מספקת ליאהו כ-20% מתעבורת המשתמשים במנוע החיפוש שלה. מנגד, יאהו מספקת לבבילון כ-30% מהכנסותיה שעומדות על כ-160 מיליון שקל ברבעון. 

 

בבילון השהתה כעת את גיוס המשתמשים החדשים שעושים שימוש במנוע החיפוש של יאהו, המהווים כ-70% מהכנסותיה העתידיות של החברה. ברבעון הרביעי לא צפויה השפעה על הכנסות החברה, אך במידה שבבילון תמשיך את ההשהייה של גיוס המשתמשים החדשים ליאהו, צפויה השפעה על תוצאות הרבעון הראשון.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x